PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet September 12, 2008 Jeg har fået et godt tilbud på en Audi S5, som jeg mener er noget af det mest optimale man kan få, når man er pendler og gerne vil have noget prestige, praktisk, race, komfort, økonomi........ Men nu kaster jeg lige bolden op til jer og nogle for og imod´s!! Helst ikke for meget "religiøst" sludder, tak!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 For: Super flot design (IMO), kvalitet, V8-motor, lækker kabine Imod: Den sluger vel lidt benzin, men det koster at ligge på top :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Fed bil, flot design, Audi, fed lyd, 350+ heste.... Go get it ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Fed bil' date=' flot design, Audi, fed lyd, 350+ heste.... Go get it ;)[/quote'] Enig, men den savner en kompressor :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Enig' date=' men den savner en kompressor :)[/quote'] Når man bliver træt af de 354 standard hyper kan man jo altid aflevere den til MTM sammen med en spandfuld penge og sige; "fix x2!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Når man bliver træt af de 354 standard hyper kan man jo altid aflevere den til MTM sammen med en spandfuld penge og sige; "fix x2!" Yez sir :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Er MTM kommet med et kit til gaden og ikke bare på udviklingstadiet???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Er MTM kommet med et kit til gaden og ikke bare på udviklingstadiet???? http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=S5257q&Kitnum=M0S5350500QX ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Slået på målstregen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Det er da ikke fordi de er kede af det hva....... 25000 euro for 150hk og 80nm...... Det er nok bare mig der synes det er vildt. Jeg vil faktisk tro at jeg kan lave 700hk og 550-600nm for 15000 euro.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 . Jeg vil faktisk tro at jeg kan lave 700hk og 550-600nm for 15000 euro.... Skal du ikke lige ha' din egen til at køre først ? :D ... får vi ikke snart historien om hvad der skete på ringen ? Der er vel ikke noget odiøst i at en racer går ned ? Det sker da for alle racere.... (jeg går ud fra det er sådan du ser på din audi) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Ik' om jeg ville da... Jeg har fået et godt tilbud på en Audi S5, som jeg mener er noget af det mest optimale man kan få, når man er pendler og gerne vil have noget prestige, praktisk, race, komfort, økonomi........ Men nu kaster jeg lige bolden op til jer og nogle for og imod´s!! Helst ikke for meget "religiøst" sludder, tak!! Efter at have haft en Audi V8 i min varetægt, må jeg sige nej tak af 2 årsager. 1) Håbløst højt brændselsforbrug (utidssvarende ift. en BMW) 2) Sindsyg dyrt reservedelsprisindex Glem det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Efter at have haft en Audi V8 i min varetægt, må jeg sige nej tak af 2 årsager. 1) Håbløst højt brændselsforbrug (utidssvarende ift. en BMW) 2) Sindsyg dyrt reservedelsprisindex Glem det :) En V8 er da også en gammel spand, den kan man da næsten ikke tillade sig at drage paralleler på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 En V8 er da også en gammel spand, den kan man da næsten ikke tillade sig at drage paralleler på :) Nu var det et udgangspunkt, hvor jeg så havde checket op på mine udtalelse vha. nettet ("langt-på-literen", fora og lignende) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Nu var det et udgangspunkt, hvor jeg så havde checket op på mine udtalelse vha. nettet ("langt-på-literen", fora og lignende) Er klar over BMW´s er lidt mere effektiv angående benzinforbrug, men eneste konkurrent fra BMW er M3 og den er jeg personligt ikke vild med, mest pga signalværdien. Service på S5 er MEGET billigt. Service hver 30.000km og de koster 4500sek ved første og anden besøg. Så med mindre man vælger keramiske bremser er den billig de første 90.000km.... Jeg syntes bare man får EKSTREMT meget bil for pengene...........Og den kan bruges i alle henseende uden at være ekstrem!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Det er en fed bil.....Men havde nok valgt M3 istedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Jeg synes den er totalt fed - men en ting taler i mod. Det er totalt utjekket at de primært laver den med små Skodamotorer også (1,8) osv. Hvis man bruger så mange penge på en bil vil man vel gerne have noget ekslusivt. Det er det jeg godt kan lide ved Porsche, du kan ikke få en Cayman med 170 HK til halv pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Der kommer næsten med garanti en RS5'er......Kunne jeg ikke forestille mig andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Der kommer næsten med garanti en RS5'er......Kunne jeg ikke forestille mig andet. http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Audi-RS5-scoop/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 men eneste konkurrent fra BMW er M3 og den er jeg personligt ikke vild med' date=' mest pga signalværdien.[/quote'] Hehe... Lad dog være med at vælge bil ud fra hvad ANDRE syntes om din bil... Jeg lever med at være "narko-pusher" og nyder til gengæld hver km jeg ruller i min 330.... :p Indtil videre er det slut med at køre i Skoda-VW-Audi... Selv om en S5 kunne jeg nok lade mig overtale til... ;) Nu var det en Skoda jeg havde før, men den syntes jeg ærlig talt var dyr i service! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Jeg synes den er totalt fed - men en ting taler i mod. Det er totalt utjekket at de primært laver den med små Skodamotorer også (1,8) osv. Hvis man bruger så mange penge på en bil vil man vel gerne have noget ekslusivt. Det er det jeg godt kan lide ved Porsche, du kan ikke få en Cayman med 170 HK til halv pris. Min bror har en 997S og den ligner en LADA indvendigt i forhold til en S5. Ingen tvivl om at Porschen tilbyder langt mere sport og er lidt hurtigere, men jeg skal bruge en bil, hvor jeg også kan have et par børn eller venner på bagsædet og en klapvogn eller kuffert i bagagerummet, eller en bobslæde når jeg kører med ungerne til Isaberg. S5éren har også lidt diskretion, hvilket passer mig perfekt når jeg tager på kundebesøg etc. Og det bedste er at man får en stort set næsten ny til ca. 400.000DKK i Tyskland, hvilket er VÆSENTLIGT billigere end M3 V8 som eller´s er en ægte køremaskine!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Audi-RS5-scoop/ A5/S5 kommer også i Cab i 2009!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Min bror har en 997S og den ligner en LADA indvendigt i forhold til en S5. Gå lige ud og vask din mund, ik' !! :) Jég er ikke på nogen måde farvet, men ovenstående kommentar er sgu for langt ude IMO Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Efter at have haft en Audi V8 i min varetægt, må jeg sige nej tak af 2 årsager. 1) Håbløst højt brændselsforbrug (utidssvarende ift. en BMW) 2) Sindsyg dyrt reservedelsprisindex Glem det :) Glemte lige at sige, at hvis du læser seneste udgave af Auto Motor sport lancerer Audi helt nye motorer i de bla de nye A6ére og det som eller´s er på vej! F.eks går den nye A6 3,0 TDI 240HK 14,1 km/l og der kommer en A1 som kommer til at kører +30 Km/l.....Glem ikke A2 1,2TDI som kørte 33 Km/l, så det er ikke fordi Audi/VW ikke kan udvikle tidssvarende motorer!! Men generalt er min holdning at man SLET IKKE kan regne med km/l på "racer-biler", da specielt disse sluger helt vildt hvis man træder på pedalen og er ok økonomiske hvis man pendler afsted med 120-130 km/t, hvor motorerne har så meget overskud at man nærmest ikke rører speederen! Der er altså meget større udsving på km/l på store biler med mange HK kontra f.eks en Golf 1,6 FSI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Men generalt er min holdning at man SLET IKKE kan regne med km/l på "racer-biler", da specielt disse sluger helt vildt hvis man træder på pedalen og er ok økonomiske hvis man pendler afsted med 120-130 km/t, hvor motorerne har så meget overskud at man nærmest ikke rører speederen! Der er altså meget større udsving på km/l på store biler med mange HK kontra f.eks en Golf 1,6 FSI Hvilke egne private erfaringer med den slags biler har du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites