Jump to content
PJKB

Audi S5

Recommended Posts

Jeg har fået et godt tilbud på en Audi S5, som jeg mener er noget af det mest optimale man kan få, når man er pendler og gerne vil have noget prestige, praktisk, race, komfort, økonomi........ Men nu kaster jeg lige bolden op til jer og nogle for og imod´s!! Helst ikke for meget "religiøst" sludder, tak!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
. Jeg vil faktisk tro at jeg kan lave 700hk og 550-600nm for 15000 euro....
Skal du ikke lige ha' din egen til at køre først ? :D ... får vi ikke snart historien om hvad der skete på ringen ? Der er vel ikke noget odiøst i at en racer går ned ? Det sker da for alle racere.... (jeg går ud fra det er sådan du ser på din audi)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Ik' om jeg ville da...

Jeg har fået et godt tilbud på en Audi S5, som jeg mener er noget af det mest optimale man kan få, når man er pendler og gerne vil have noget prestige, praktisk, race, komfort, økonomi........ Men nu kaster jeg lige bolden op til jer og nogle for og imod´s!! Helst ikke for meget "religiøst" sludder, tak!!
Efter at have haft en Audi V8 i min varetægt, må jeg sige nej tak af 2 årsager. 1) Håbløst højt brændselsforbrug (utidssvarende ift. en BMW) 2) Sindsyg dyrt reservedelsprisindex Glem det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter at have haft en Audi V8 i min varetægt, må jeg sige nej tak af 2 årsager. 1) Håbløst højt brændselsforbrug (utidssvarende ift. en BMW) 2) Sindsyg dyrt reservedelsprisindex Glem det :)
En V8 er da også en gammel spand, den kan man da næsten ikke tillade sig at drage paralleler på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
En V8 er da også en gammel spand, den kan man da næsten ikke tillade sig at drage paralleler på :)
Nu var det et udgangspunkt, hvor jeg så havde checket op på mine udtalelse vha. nettet :rolleye: ("langt-på-literen", fora og lignende)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu var det et udgangspunkt, hvor jeg så havde checket op på mine udtalelse vha. nettet :rolleye: ("langt-på-literen", fora og lignende)
Er klar over BMW´s er lidt mere effektiv angående benzinforbrug, men eneste konkurrent fra BMW er M3 og den er jeg personligt ikke vild med, mest pga signalværdien. Service på S5 er MEGET billigt. Service hver 30.000km og de koster 4500sek ved første og anden besøg. Så med mindre man vælger keramiske bremser er den billig de første 90.000km.... Jeg syntes bare man får EKSTREMT meget bil for pengene...........Og den kan bruges i alle henseende uden at være ekstrem!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes den er totalt fed - men en ting taler i mod. Det er totalt utjekket at de primært laver den med små Skodamotorer også (1,8) osv. Hvis man bruger så mange penge på en bil vil man vel gerne have noget ekslusivt. Det er det jeg godt kan lide ved Porsche, du kan ikke få en Cayman med 170 HK til halv pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men eneste konkurrent fra BMW er M3 og den er jeg personligt ikke vild med' date=' mest pga signalværdien.[/quote'] Hehe... Lad dog være med at vælge bil ud fra hvad ANDRE syntes om din bil... Jeg lever med at være "narko-pusher" og nyder til gengæld hver km jeg ruller i min 330.... :p Indtil videre er det slut med at køre i Skoda-VW-Audi... Selv om en S5 kunne jeg nok lade mig overtale til... ;) Nu var det en Skoda jeg havde før, men den syntes jeg ærlig talt var dyr i service!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes den er totalt fed - men en ting taler i mod. Det er totalt utjekket at de primært laver den med små Skodamotorer også (1,8) osv. Hvis man bruger så mange penge på en bil vil man vel gerne have noget ekslusivt. Det er det jeg godt kan lide ved Porsche, du kan ikke få en Cayman med 170 HK til halv pris.
Min bror har en 997S og den ligner en LADA indvendigt i forhold til en S5. Ingen tvivl om at Porschen tilbyder langt mere sport og er lidt hurtigere, men jeg skal bruge en bil, hvor jeg også kan have et par børn eller venner på bagsædet og en klapvogn eller kuffert i bagagerummet, eller en bobslæde når jeg kører med ungerne til Isaberg. S5éren har også lidt diskretion, hvilket passer mig perfekt når jeg tager på kundebesøg etc. Og det bedste er at man får en stort set næsten ny til ca. 400.000DKK i Tyskland, hvilket er VÆSENTLIGT billigere end M3 V8 som eller´s er en ægte køremaskine!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Min bror har en 997S og den ligner en LADA indvendigt i forhold til en S5.
Gå lige ud og vask din mund, ik' !! :) Jég er ikke på nogen måde farvet, men ovenstående kommentar er sgu for langt ude IMO :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glemte lige at sige, at hvis du læser seneste udgave af Auto Motor sport lancerer Audi helt nye motorer i de bla de nye A6ére og det som eller´s er på vej! F.eks går den nye A6 3,0 TDI 240HK 14,1 km/l og der kommer en A1 som kommer til at kører +30 Km/l.....Glem ikke A2 1,2TDI som kørte 33 Km/l, så det er ikke fordi Audi/VW ikke kan udvikle tidssvarende motorer!! Men generalt er min holdning at man SLET IKKE kan regne med km/l på "racer-biler", da specielt disse sluger helt vildt hvis man træder på pedalen og er ok økonomiske hvis man pendler afsted med 120-130 km/t, hvor motorerne har så meget overskud at man nærmest ikke rører speederen! Der er altså meget større udsving på km/l på store biler med mange HK kontra f.eks en Golf 1,6 FSI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Men generalt er min holdning at man SLET IKKE kan regne med km/l på "racer-biler", da specielt disse sluger helt vildt hvis man træder på pedalen og er ok økonomiske hvis man pendler afsted med 120-130 km/t, hvor motorerne har så meget overskud at man nærmest ikke rører speederen! Der er altså meget større udsving på km/l på store biler med mange HK kontra f.eks en Golf 1,6 FSI
Hvilke egne private erfaringer med den slags biler har du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites