Jump to content
Sali1987

nedsætte fordonsskatten - how?

Recommended Posts

Jeg tænker på at købe en 530D '03 men "orker" ikke at betale 8k om året for skatten... Jeg regner med at den er høj pga diesel... dermed = mere forurening :rolleye: Ingen fif hvordan man evt kan nedsætte skatten? måske et partikelfilter, og hvad koster sådan en? Skal siges at jeg overhoved intet aner om det muligt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har tidligere undersøgt reglerne for det' date=' og du får ikke nogen nedsættelse af fordonsskatten selvom du smider partikelfilter på skidtet desværre :([/quote'] Sikke noget L***! Hvad fanden gør man så? Synes at 8k er meget - det samme som forsikringen... :rolleye: Så må det være en benziner.... :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikke noget L***! Hvad fanden gør man så? Synes at 8k er meget - det samme som forsikringen... :rolleye: Så må det være en benziner.... :sick:
Du må lave en meget nøje beregning af dit kørselsbehov for at se om det kan betale sig. Men man skal satme rulle nogle kilometer før den merpris er hjemme, når der kun er under 1 krones forskel mellem benzin og diesel :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm jeg lavede selv beregningen, ifm. jeg kigger ny bil i fremtiden - med mine 77 km om dagen, ville det blive ca. 1500 kr DYRE at køre i diesel end med benzin. Sammenligningen lå mellem 12.5km/l benzin og 15 km/l diesel - blandet kørsel, fabriksoplysninger - så vidt jeg husker. Har ikke de eksakte tal mere, da planen blev kylet ud af vinduet ret hurtigt. I "gamle" dage, sagde man så vidt jeg husker, at alt under 30.000 km om året ikke kunne betale sig i diesel, og det var i Danmark, ved køb af ny bil. I sverige koster de ikke sååå meget mere de kære dieselbiler - men den årlige fordonsskat gange med 3.15 (1. reg efter 1/1-2008) river godt i budgettet. Men kan være det kan betale sig, hvis du vælger en mindre diesel en 3.0 eller 3.5 - Spørgsmålet er vel, skal det være økonomisk eller sjovt ?. Med en 535d blander man det ret godt - men fordonsskat er stadig dyre en en tilsvarende 535i, og selv om 535i kører mindre på literen, så tror jeg det blir billigere i længden, med mindre kan kører rigtig meget. Men vi er jo danskere i sverige, så alt under en 3.0 tdi'er dur ikke hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mmm jeg lavede selv beregningen, ifm. jeg kigger ny bil i fremtiden - med mine 77 km om dagen, ville det blive ca. 1500 kr DYRE at køre i diesel end med benzin. Sammenligningen lå mellem 12.5km/l benzin og 15 km/l diesel - blandet kørsel, fabriksoplysninger - så vidt jeg husker. Har ikke de eksakte tal mere, da planen blev kylet ud af vinduet ret hurtigt.
heh, jeg har det ok med 10-12km/l i diesel kontra 5-7km/l benzin, ved 100.000km om året er de 5-6k hurtigt hjemme i mér skat, samt at man ikke skal besøge hver eneste tankstation ved en tur til syden.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har en 530d fra 05 betaler 6800 årligt i fordonsskat. men det penge er hurtig sparet hvis du køre hverdag over broen i forhold til en benzin 530 og diesel køre meget bedre. men vil ikke anbafale en fra 03 der de har en del elekroniske fejl så 04 også der fra. men skal aldrig købe den første model der er altid fejl med mindre det er lavet af den tidligere ejer. :-) hvor meget vil du ofre i den.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej jeg har en 530d fra 05 betaler 6800 årligt i fordonsskat. men det penge er hurtig sparet hvis du køre hverdag over broen i forhold til en benzin 530 og diesel køre meget bedre. men vil ikke anbafale en fra 03 der de har en del elekroniske fejl så 04 også der fra. men skal aldrig købe den første model der er altid fejl med mindre det er lavet af den tidligere ejer. :-) hvor meget vil du ofre i den.?
jeg snakker om den gamle (e39) :D
Bare lige hurtigt... Hva er forskellen i fordonskat på en bmw 530D og 530i fra 2005?
Prøvede at slå nogle biler op på vv.se men kunne ikke se skatten... men jeg gætter på ca 3k....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøvede at slå nogle biler op på vv.se men kunne ikke se skatten... men jeg gætter på ca 3k....
Du kan kun se de oplysninger såfremt bilen er ejet af et firma, så prøv evt. at kigge på bilerne hos BMW selv og slå dem op - man skulle formode at de ikke stod registreret til en privatperson men firmaet som sælger dem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites