Jump to content
czeco

Bo til leje og bil?

Recommended Posts

Hejsa allesammen Hmm.. hvad er mulighederne for at bo til leje i sverige, købe svensk bil (for at slippe for 180% afgiften herhjemme) men stadigvæk arbejde i DK, og opholde sig mest i DK? er der ik noget om at en bil med udenlandske plader som kører herhjemme max må kører her i 3 måneder eller sådan noget? Håber lidt på svar.. Mvh mic

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa allesammen Hmm.. hvad er mulighederne for at bo til leje i sverige, købe svensk bil (for at slippe for 180% afgiften herhjemme) men stadigvæk arbejde i DK, og opholde sig mest i DK? er der ik noget om at en bil med udenlandske plader som kører herhjemme max må kører her i 3 måneder eller sådan noget? Håber lidt på svar.. Mvh mic
Hehe jeg tror at Politiet og PET ville ønske at flere folk der begik andre former for kriminalitet ville bruge et offentligt forum. Det ville gøre deres opklaring så meget lettere :) Du kan sagtens leje en lejlighed herovre, få adresse i Sverige og købe en bil. Problemet er når din bliver set et par gange af SKAT/Politiet, så undersøger dine forhold. Der er ingen 3 måneders regel, derimod er det et skøn om du hører til på din Svenske adresse eller ej. Kan du ikke bevise at du bor i Sverige og kun arbejder i Danmark, så napper de bilen på stedet. Tilhørsforhold til Sverige kan du lettest bevise med kæreste/kone og børn i Sverige og en brobizz der bekræfter at du hver dag kører hjem til Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det er proforma flytning' date=' du har i tankerne, så gå ind på www.skat.dk - jeg er helt sikker på, at de gerne vil give dig en "pris" :laugh: Spøg til side, proforma flytning er ikke noget, du får hjælp til her - det går ud over alle os, som bor her lovligt.
Jeg må lige have en forklaring på hvordan det kan "skader" os der bor her...!!! øhh,, bliver vi stoppet mere af polisen ? kommer vi til skattefar noget oftere ? Hvad er det der er så skræmmende at du nævner det.. Der var et andet fjols der skrev det samme.. " at det går ud over os "..sikke noget pis.!! Hvis der findes nogle fjolser der har lyst til at "chance" så lad dog dem. Hvordan går det ud over dig Credde ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må lige have en forklaring på hvordan det kan "skader" os der bor her...!!! øhh,, bliver vi stoppet mere af polisen ? kommer vi til skattefar noget oftere ? Hvad er det der er så skræmmende at du nævner det..
Ja og ja. Så kort kan det forklares!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan går det ud over dig Credde ?
Det er bl.a. hans Porsche og min Audi, som bliver ridset når vi stiller dem i København, hvis størstedelen af danskerne i Danmark får en opfattelse af, at biler på svenske plader i København bare tilhører nogen skattesvindlere. Og der skal ikke særligt mange idiotier, som snyder, til at generere en stemning i den retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må lige have en forklaring på hvordan det kan "skader" os der bor her...!!! øhh,, bliver vi stoppet mere af polisen ? kommer vi til skattefar noget oftere ? Hvad er det der er så skræmmende at du nævner det.. Der var et andet fjols der skrev det samme.. " at det går ud over os "..sikke noget pis.!! Hvis der findes nogle fjolser der har lyst til at "chance" så lad dog dem. Hvordan går det ud over dig Credde ?
Generel øget kontrol af folk der bor i Sverige - breve fra skat som skal besvares med en masse dokumentation. Og så er den misundelses-hærværk - Ved ikke med dig, men jeg gider ikke bruge en weekend på, at samle jeg ved ikke hvor meget dokumentation sammen, og sende. Bare fordi nogle individer, skaber opmærksomhed omkring danskere der bor i Sverige og arbejder i Danmark. Eller komme ud til min bil og finde kæmpe ridser i bilen, punkterede dæk mv. Og ja, der skal rigtig meget dokumentation til - intet problem for os lovlige, tager bare skide lang tid at finde frem igen. Så ja, det går ud over os, der følger loven :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ik noget med at man skal overnatter minimum 210 dage pr. år i sverige for at kunne føre et svensk køretøj lovligt i DK. Så teoretisk set så kan du køre i 365-210=155 dage fra den dag du flytter adresse til SE. men hvordan myndighederne ser på det det kan man ikke få et 100% enstydigt svar på, ligemeget hvem man ringer til. Så hvis du bare vil køre rundt i din drømme bil, så flyt dog her over rigtigt, malmø er ikke så slem :-) Ellers kan det blive en rigtig dyr bil du kommer til at køre rundt i, og myndighederne er blevet meget mere OBS på problemet med dæk adresser. så de stopper mange biler i og omkring Kbh. Mvh A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja og ja. Så kort kan det forklares!
Det er jo ikke noget svar bassemand..
Det er bl.a. hans Porsche og min Audi, som bliver ridset når vi stiller dem i København, hvis størstedelen af danskerne i Danmark får en opfattelse af, at biler på svenske plader i København bare tilhører nogen skattesvindlere. Og der skal ikke særligt mange idiotier, som snyder, til at generere en stemning i den retning.
Mener stadig at der ikke er belæg for at det skulle være årsag til at eks. ridses biler...har set det flere gange på biler med danske plader..måske i kommer fra landet !! og ikke klar på hva der kan og sker i en storby.. Og misundelses-hærværk.. Jamen det ses over alt...
Generel øget kontrol af folk der bor i Sverige - breve fra skat som skal besvares med en masse dokumentation. Og så er den misundelses-hærværk - Ved ikke med dig, men jeg gider ikke bruge en weekend på, at samle jeg ved ikke hvor meget dokumentation sammen, og sende. Bare fordi nogle individer, skaber opmærksomhed omkring danskere der bor i Sverige og arbejder i Danmark. Eller komme ud til min bil og finde kæmpe ridser i bilen, punkterede dæk mv. Det her sker jo også for biler med danske plader...er set flere gange i byen.. Og ja, der skal rigtig meget dokumentation til - intet problem for os lovlige, tager bare skide lang tid at finde frem igen. Så ja, det går ud over os, der følger loven :-)
Personligt er Jeg ikke blevet tjekket mere af skat end Jeg blev i dk.. og med hensyn til polisen, så er Jeg ikke selv blevet stoppet og har ENDNU ikke hørt om nogen, der er det..!!!! er i selv blevet stoppet ? flere gange !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt er Jeg ikke blevet tjekket mere af skat end Jeg blev i dk.. og med hensyn til polisen' date=' så er Jeg ikke selv blevet stoppet og har ENDNU ikke hørt om nogen, der er det..!!!! er i selv blevet stoppet ? flere gange !![/quote'] Der var blandt andet den her kontrol aktion i juli måned: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13985&highlight=kontrol Den kunne de jo sagtens udvidde, hvis de fandt tilstrækkelig med snydere, lidt ligesom med kiosker og pizzeriaer. Iøvrigt kommer hverken Bananas eller jeg fra landet, men vi kommer begge fra den samme forstad til København, så ja, vi kender begge til storbyernes "glæder".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bl.a. hans Porsche og min Audi' date=' som bliver ridset når vi stiller dem i København, hvis størstedelen af danskerne i Danmark får en opfattelse af, at biler på svenske plader i København bare tilhører nogen skattesvindlere.[/quote'] Ja der skal ikke meget til... Også ud i ligusterprovinsen hos mine forældre - mig på besøg. Vi sidder ude og spiser. Der går nogen forbi som ikke undgår at bemærke min sorte BMW på svenske plader. Derefter... sagt på ydersiden af ligusterhækken... "Ja, den skal jo ikke holde der mange dage før den får en venlig seddel i forruden"... Næh...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

»Vi får en masse henvendelser fra hr. og fru Danmark, og det er da henvendelser vi tager alvorligt, Hvis der er tale om afgiftssnyd så falder hammeren«, siger Lars Klamer. Danish Sneak :laugh:Back to world: Fint nok at folk kører i lambo eller ferrari på svenske plader og bliver busted på registrerings afgifterne MEN = Hvis skat sænkede bilafgiften så folk kunne køre i nyere og sikrere biler ville døstallene måske falde? 180 procent i afgift er jo total sindssygt? Jeg synes at Skat skal kigge på sig selv og sige "er det os der skal rette noget op, eller skal vi tage fat i dem som nyder livet i en flot bil" Det går ikke udover andre så længe man holder sig selv ærligt. På grund af min nabo i roskilde dræbte en sidste år er jeg vel heller ikke en morder? (og nej jeg har ikke boet i roskilde... Prøver bare og vise en pointe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke SKAT der sætter afgift niveauet, det er politikerne. SKAT har bare til opgave at indkræve disse afgifter plus tage fat i folk der snyder. Så det er vel ikke helt fair at skyde på SKAT. Det er ligesom folk der for en P-bøde også bebrejder P-vagten, han/hun gør jo bare sit job, du kunne bare lade være med at parkere ulovligt, see the point;)

»Vi får en masse henvendelser fra hr. og fru Danmark' date= og det er da henvendelser vi tager alvorligt, Hvis der er tale om afgiftssnyd så falder hammeren«, siger Lars Klamer. Danish Sneak :laugh:Back to world: Fint nok at folk kører i lambo eller ferrari på svenske plader og bliver busted på registrerings afgifterne MEN = Hvis skat sænkede bilafgiften så folk kunne køre i nyere og sikrere biler ville døstallene måske falde? 180 procent i afgift er jo total sindssygt? Jeg synes at Skat skal kigge på sig selv og sige "er det os der skal rette noget op, eller skal vi tage fat i dem som nyder livet i en flot bil" Det går ikke udover andre så længe man holder sig selv ærligt. På grund af min nabo i roskilde dræbte en sidste år er jeg vel heller ikke en morder? (og nej jeg har ikke boet i roskilde... Prøver bare og vise en pointe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
»Vi får en masse henvendelser fra hr. og fru Danmark' date= og det er da henvendelser vi tager alvorligt, Hvis der er tale om afgiftssnyd så falder hammeren«, siger Lars Klamer. Danish Sneak :laugh:Back to world: Fint nok at folk kører i lambo eller ferrari på svenske plader og bliver busted på registrerings afgifterne MEN = Hvis skat sænkede bilafgiften så folk kunne køre i nyere og sikrere biler ville døstallene måske falde? 180 procent i afgift er jo total sindssygt? Jeg synes at Skat skal kigge på sig selv og sige "er det os der skal rette noget op, eller skal vi tage fat i dem som nyder livet i en flot bil" Det går ikke udover andre så længe man holder sig selv ærligt. På grund af min nabo i roskilde dræbte en sidste år er jeg vel heller ikke en morder? (og nej jeg har ikke boet i roskilde... Prøver bare og vise en pointe)
Jeg er sikker på at en CBS'er kan forklare dette bedre end jeg. Pointen bag den høje afgift er at vi bruger færre penge på udenlandske varer, og derfor hovedsagligt køber danske varer hvilket stimulerer vores egen økonomi så vi kan forsat beholde vores jobs i DK. Færre arbejdsløse = flere penge i statskassen = Lavere skat eller bedre service (i teorien) Fjern afgiften og så stiger skatten bare (hvis service niveauet skal holdes) eller visse services forsvinder (hvis skattestoppet skal holdes). Regeringen har vist at de ikke har tænkt sig at gå til valg på lempelse af serviceniveauet, og de vil ikke hæve skatten ... ergo ... ingen ændring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er sikker på at en CBS'er kan forklare dette bedre end jeg. Pointen bag den høje afgift er at vi bruger færre penge på udenlandske varer, og derfor hovedsagligt køber danske varer hvilket stimulerer vores egen økonomi så vi kan forsat beholde vores jobs i DK. Færre arbejdsløse = flere penge i statskassen = Lavere skat eller bedre service (i teorien) Fjern afgiften og så stiger skatten bare (hvis service niveauet skal holdes) eller visse services forsvinder (hvis skattestoppet skal holdes). Regeringen har vist at de ikke har tænkt sig at gå til valg på lempelse af serviceniveauet, og de vil ikke hæve skatten ... ergo ... ingen ændring.
Hvis svenskerne kan finde ud af et samfund uden afgifter på bilerne så kan danskerne vel også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:thumbdown Man kan godt læse sig frem til at du er fra Lolland! :lol: Har du ikke set Amin Jensens show hvor han gør grin ad danskere... "Hvis vi skulle betale 99% i skat så vil vi stadig synes at det er helt OK." :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis svenskerne kan finde ud af et samfund uden afgifter på bilerne så kan danskerne vel også.
Det kan danskerne jo også sagtens, men husk på at svenskerne har deres skatter liggende andre steder end på bilerne - f.eks. arbejdsgiverafgifter og skat på gevinst af boligsalg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites