Jump to content
Missarhh

Ny bil - hvilken?

Recommended Posts

Vi står og skal af med vores Seat Leon FR DSG '08, da vi har brug for en mere brændstof-økonomisk bil efter vi er flyttet. Derfor går vi med tankerne om at skulle have noget diesel-værk med automatgear - gerne en stationcar, så der er plads til hundene. Hvilken bil kan I foreslå? Det skal lige siges, at vi helst ikke vil have penge op af lommen og derfor skal det være en bil som ligger prismæssigt på samme niveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Vi står og skal af med vores Seat Leon FR DSG '08, da vi har brug for en mere brændstof-økonomisk bil efter vi er flyttet. Derfor går vi med tankerne om at skulle have noget diesel-værk med automatgear - gerne en stationcar, så der er plads til hundene. Hvilken bil kan I foreslå?
Vi taler om spritny bil eller hvad? - ellers er en Altea XL TDI DSG det oplagte valg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik faktisk med præcis samme overvejelser som dig, og vi landede på den nye Mondeo Flexifuel. Kører ikke langt på literen, men Ethanol koster så også kun 8,34 literen, så brændstof økonomien liggger stort ens med diesel, alt efter hvad diesel lige lander på i pris. Den er så noget billigere i vägafgift 1500 sek cirka. Og den kører skide godt og masser af plads til hundene. Vi har lige været på Gotland, der var den pakket med, 3 hunde i stort bur, 3 mindre klap sammen bure, stort telt, folde stole, køletaske og en del tasker og poser med tøj, mad og andet harbengut, og det var no problem. http://www.blocket.se/vi/14585538.htm?ca=23_11_s&last=1 Denne ser ud til at være fra helt ny, så for du 10k sek tilbage fra staten når du har haft den i 6 måneder, da det er en miljøbil. http://www.blocket.se/vi/17971222.htm?ca=23_11_s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været hos Peugout igår og kikket på 308 flexfuel. Sælgeren siger hvis man kører ca 30.000km kan det bedst betale sig at købe diesel pga der er dobbelt så meget service på etanol biler, gælder det kun får Peugout eller hva?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dobbelt så mange service, ahh ikke helt rigtigt, men der skal skiftes olie oftere. Nu ved jeg ikke med Peogout, men hos Ford er Mondeo Flexifuel omkring 20-30k billgere end en Diesel og plus de 10K efter 6 måneder, så kan der skiftes en del olie for det. Men det er med biler som så mange andre ting her i livet, der er fordele og ulemper ved alt.

Jeg har været hos Peugout igår og kikket på 308 flexfuel. Sælgeren siger hvis man kører ca 30.000km kan det bedst betale sig at købe diesel pga der er dobbelt så meget service på etanol biler' date=' gælder det kun får Peugout eller hva?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at i bør tage ned til SEAT og se hvad de vil bytte med. Der findes efterhånden DSG gearkasse i alle deres biler. Personligt ville jeg jo mene en Altea FR TDI DSG ville være et fint alternativ med 170 hk. Det eneste minus ved Alteaen (foruden plastikkabinen) er, at den støjer en del indvendig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis det var en spritny bil, men det er nok lidt urealistisk med mandens ønsker :rolleyes: Vi har snakket lidt om vores "krav" i weekenden og manden herhjemme ønsker: Diesel Automatgear Max. 100.000 km Max. årgang 2005 Plads til to små hunde i bagagerummet Pæn stand indeni - gerne med lædersæder Gerne lidt "sporty" at se på Indtil videre overvejer vi VW Golf, Seat Altea eller Audi A4 - er det helt urealistisk? :confused: Jeg synes bare, at det er halvsvært at finde en bil som både kører på diesel og har automatgear, hvis den skal ligge prismæssigt på det samme som vores Leon. Vi skal jo nok have lidt håndøre op af lommen og derfor er vi begyndt at kigge lidt på biler fra Tyskland istedet. Er der evt. nogen der kan anbefale nogle gode bilhandlere? I weekenden vil vi tage ud og snakke med Seat :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i kan leve med mærket - så er der faktisk en del Skoda Octaiva'er til salg brugt... 2.0 TDI DSG... Det er en rigtig udmærket kombination... Jeg har haft en og den er en fin bil, bestemt. Men sporty er den ikke! Ellers kan den fås så den opfylder jeres krav...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis i kan leve med mærket - så er der faktisk en del Skoda Octaiva'er til salg brugt... 2.0 TDI DSG... Det er en rigtig udmærket kombination... Jeg har haft en og den er en fin bil, bestemt. Men sporty er den ikke! Ellers kan den fås så den opfylder jeres krav...
Ellers er der jo Octaiva RS i diesel den har jo alt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers er der jo Octaiva RS i diesel den har jo alt :)
Hovedet på sømmet! Og gerne i blå... Sådan en fætter kunne meget let gå hen og blive min næste bil - hvis jeg ikke bare nøjes med modellen mindre - stadig i diesel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Klap hesten...

Hovedet på sømmet! Og gerne i blå... Sådan en fætter kunne meget let gå hen og blive min næste bil - hvis jeg ikke bare nøjes med modellen mindre - stadig i diesel.
Prøv liiige at vende blikket mod Seat, ik :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udmærket valg Gio.... havde en seat som firmaspand.... der var ofte noget i vejen og rigtig meget kabinestøj.... lidt irriterende når man kørte land og rige rundt + 60K km pr år Tror seat har en ret høj fejlrate, alle dem jeg kender der kører seat har haft problemer med dem, og her er tale om fabriksnye biler allesammen. Man sidder desuden skide godt i en octavia RS, har desværre aldrig fået mig en tur i en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
rigtig meget kabinestøj.... lidt irriterende når man kørte land og rige rundt + 60K km pr år
Det var sikkert en udgave på gule plader og fra en tidligere årgang end 2008? Idag kommer bilen fra fabrikken som van - der gjorde den ikke før, hvor bilen blev ombygget i DK og bagsædet blot hovedløst fjernet. Derved "skred" støjdæmpningen af kabinen - sådan er det ikke idag, hvor jeg har prøvet en række på gule plader inkl. Cupra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal fremlægge Skodaen for manden derhjemme :th2: Er der nogen kommentarer, råd eller andre bemærkninger om de tidligere biler jeg nævnte? VW Golf, Audi A4 eller Seat Altea (som en anden også har foreslået)? Vi har faktisk været så glade for vores Leon, at jeg godt ville have den i diesel-modellen. Men manden mener ikke, at den har samme sporty look, som vores FR har?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var sikkert en udgave på gule plader og fra en tidligere årgang end 2008? Idag kommer bilen fra fabrikken som van - der gjorde den ikke før, hvor bilen blev ombygget i DK og bagsædet blot hovedløst fjernet. Derved "skred" støjdæmpningen af kabinen - sådan er det ikke idag, hvor jeg har prøvet en række på gule plader inkl. Cupra.
Ja det var ikke en 08, men rart at høre det kunne løses fra fabrikkens side, det andet var ikke til at holde ud. Jeg ville dog vælge en Octovia RS over en Cupra anyday

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites