Jump to content
MC Manden

Hvilken bil skal jeg vælge ?

Recommended Posts

Ford focus ST hele vejen' date=' evt. med BSR Trim... har liget fået fingre i en orange en af slagsen med Steg 3 BSR trimning... den er Suuuper nice =)[/quote']Jeg ville dælme gerne nappe en Focus ST...så dermed tid til en
:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke kombinerer sjov bil, hot hatch og økonomi i samme sætning altså - jow hvis der står mindre eller dårligere foran ordet økonomi. Og slet ikke når man vil op i 2.0 klassen - mit bud ville at smide 50k oven i budgettet, og så købe den nye model af golf GTI - 12,5 km/l - 200 hk, med dsg går den 0-100 på¨6,9 sek, ifølge fabrikken. uden dsg tror jeg det er 7,3 eller noget i den stil. De kan fås til 180.000-200.000 sek for en 2005/2006'er uden alt for mange km. på røven. Det syns jeg er en sjov bil, som også er en smuuuule økonomisk. Jeg har selv været på udkig efter en sjov bil, som jeg kunne pendle i - og må indrømme efter en måned, så er alle de fancy porscher, nissan 350z etc altså skudt nederst i bunken - de kører bare for lidt på literen, hvis de også skal bruges til daglig pendlen. (eller lang turs biler rent økonomisk). Selv en bil som focus STeren, kører for lidt på literen. Så mit kompromis blir en golf gti 2006/2007, eller hvis jeg går lidt amok en audi TT 2.0T, den sidste nye model (hvilket også er den eneste TT model der passer i hovedhøjden hehe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan ikke kombinerer sjov bil, hot hatch og økonomi i samme sætning altså - jow hvis der står mindre eller dårligere foran ordet økonomi. Og slet ikke når man vil op i 2.0 klassen - mit bud ville at smide 50k oven i budgettet, og så købe den nye model af golf GTI - 12,5 km/l - 200 hk, med dsg går den 0-100 på¨6,9 sek, ifølge fabrikken. uden dsg tror jeg det er 7,3 eller noget i den stil. De kan fås til 180.000-200.000 sek for en 2005/2006'er uden alt for mange km. på røven. Det syns jeg er en sjov bil, som også er en smuuuule økonomisk. Jeg har selv været på udkig efter en sjov bil, som jeg kunne pendle i - og må indrømme efter en måned, så er alle de fancy porscher, nissan 350z etc altså skudt nederst i bunken - de kører bare for lidt på literen, hvis de også skal bruges til daglig pendlen. (eller lang turs biler rent økonomisk). Selv en bil som focus STeren, kører for lidt på literen. Så mit kompromis blir en golf gti 2006/2007, eller hvis jeg går lidt amok en audi TT 2.0T, den sidste nye model (hvilket også er den eneste TT model der passer i hovedhøjden hehe)
Jeg tror der er en del, som har gjort som mig. Købt en billig økonomisk bil til den daglige pendlen og så drømmebilen til, når det skal være sjovt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så kig på en opel astra GTC evt opc-line den er altså mega cool :th2:
Jeg skal ud og prøve en af opel astra gtc ting og en mazda 3 opc (måske jeg har mixet betegnelserne her heh) men i hvert fald en af hvert mærkes gti biler. Men en en golf gti - det er nu stadig mere kult heh minder mig om min første golf II gti :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror der er en del' date=' som har gjort som mig. Købt en billig økonomisk bil til den daglige pendlen og så drømmebilen til, når det skal være sjovt.[/quote'] Det ville jeg også meget gerne, men økonomien er ikke til 2 biler - og jeg vil ikke have 2 ældre biler - de skal ikke være mere end 2 år gamle. Og p.pladsen er slet ikke til 2 biler hehehe, ikke når man bor inde i selve malmø griner. Altså pendler bilen skal ikke være ælre end 2 år, skal være en bil der er stabil og man ikke skal bruge penge på reps andet end alm. vedligehold. Det må vente til jeg finder en bedre halvdel, som kan sponsorere pendler bilen ehehehe Men ellers ja, havde jeg råd og plads ville det være en kombo af lupo 3l/aygo/yaris etc og en porsche boxter s 2,7 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... og en porsche boxter s 2' date='7 :D[/quote'] Inden Credde og andre Boxster S ejere hugger hovedet af dig... :scared: Boxster S er en 3,2'er og den nyeste 987 er vidst en 3,4 :D (som Toft, muligvis Boxster ejer allerede har pointeret :p) Men noget andet er, at jeg tror bestemt ikke Mazda 3 MPS, er mere økonomisk en ST'eren... så ville jeg tage Astra OPC.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så er din en morfar bil :):)
Eller nærmere en indkøbsvogn - nuvel, RS6 er ikke dårlig, men det Boxster dælme heller ikke !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo kommet seriøst mange gode bud :th2: Kriterierne kan jo målrettes lidt mere: Nyere end 2004 Mindre end 60.000km Og, ikke mere end 150.000kr, jeg vil gerne kunne sidde i min lejlighed også :D... nej, det går nok også ... Jeg har aldrig været ret stor fan af Audi, jeg kender alt for mange der har haft problemer, men må da indrømme at en A3 3.2 er tiltalende... men, alt for dyr i service. Alternativt en A4 med noget 1.8 - 2.0 motor.... men, dyr service. Jeg har også kigget på Alfa GT men finder den kun tiltalende i 3.2l udgaven Astra OPC 240hk udgaven er nice men dyr... og, Opel og Ford har altid været lidt onkel-morfar... Ja, jeg har selv en opel... lidt blød hat, ikk ? 206RC er efterhånden udelukket... Det samme er Mini'en (af samme grund som Audi)... Hvis det skal være Renault, så skal det være en Clio V6, ikke en megane... Ja, jeg har mange krav :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alternativ kunne være: Seat Leon 1.8T 180 HK: http://www.blocket.se/vi/17073345.htm?ca=23_11_s&last=1 (den står til en god pris) Volkswagen Polo GTI (1.8T) http://www.blocket.se/vi/17933920.htm?ca=23_11_s Du nævnte selv Toyota Corolla T-Sport, de fås da også for rimelige penge: http://www.blocket.se/vi/17493213.htm?ca=23_11_s http://www.blocket.se/vi/17702576.htm?ca=23_11_s BMW 320i http://www.blocket.se/vi/17861160.htm?ca=23_11_s Mercedes C180 st. car http://www.blocket.se/vi/17710759.htm?ca=23_11_s Men de sidste 2 er jo ikke just hot hatches

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har aldrig været ret stor fan af Audi, jeg kender alt for mange der har haft problemer, men må da indrømme at en A3 3.2 er tiltalende... men, alt for dyr i service. Alternativt en A4 med noget 1.8 - 2.0 motor.... men, dyr service.
Hvad er dyr i service? Jeg har en A6 2.7 tdi som fik 30.000 km service i Skurup for 4000 SEK... En bekendt fik lavet service på en A6 2.0t for 3300 SEK. Begge incl olieskift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites