Jump to content
MC Manden

Hvilken bil skal jeg vælge ?

Recommended Posts

I forbindelse med mit nye job kommer jeg til at køre en del. Men, når jeg ikke er på vores lokationer, så er mit kontor 6 km fra min bopæl. Jeg vil derfor gerne finde en pålidelig bil som også kan være lidt underholdene at køre.. Det skal ikke være en "langtursbil" ala Mercedes E eller S Serie, men det skal heller ikke være være en minibil... I og med at jeg har 6 km til kontoret, så skal det heller ikke være en diesel. Altså, noget midt imellem. Prismæssigt snakker vi max ca. 150.000sek. (gerne billigere) Jeg har tænkt lidt på en "hot hatch", altså... Honda Civic Type R, Toyota Corolla T-Sport, Peugoet 206RC, muligvis noget VW Golf GTI. Nogle der har erfaringer med ovenstående ? Noget andet jeg bør overveje ? Hvorfor skal jeg IKKE vælge nogle af dem ? (jaja, franske biler har mange fejl, det behøver I ikke skrive)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal køre lidt længere ture også, så vil jeg tænke på en bil, som ikke skal have alt for mange omdrejninger. Personligt vil jeg derfor fravælge Type R-en. Pug'en og Toyota'en kender jeg ikke nok til, Golf'en er en fin vogn, men i dit budget så bliver det en Golf IV GTI (1.8 Turbo). Jeg kom til at tænke på en Ford Focus ST225 som fx. den her: http://www.blocket.se/vi/16243476.htm?ca=23_11_s&last=1 2Ethadon har en tilsvarende til salg herinde, men den koster lige lidt mere end dit budget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kom til at tænke på en Ford Focus ST225 som fx. den her: http://www.blocket.se/vi/16243476.htm?ca=23_11_s&last=1 2Ethadon har en tilsvarende til salg herinde, men den koster lige lidt mere end dit budget.
Ja, jeg har godt se hans bil og den er da fin... Der er dog lige et punkt jeg har noteret mig: Gennemsnit 10.8km/l ... det er jo ikke alverden, specielt ikke når jeg skal køre 3-400km til svensk km-takst (1.80SEK per km). Min Omega St.car kører det samme... Den er iøvrigt billigt til salg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' jeg har godt se hans bil og den er da fin... Der er dog lige et punkt jeg har noteret mig: Gennemsnit 10.8km/l ... det er jo ikke alverden, specielt ikke når jeg skal køre 3-400km til svensk km-takst (1.80SEK per km). Min Omega St.car kører det samme... Den er iøvrigt billigt til salg :)[/quote'] Honda Civic Type-R (2002-2005) er i følge hvorlangtpaaliteren.dk opgivet til 11,2 km/l Pug 206 RC opgivet til 11,6 km/l (http://www.bilmagasinet.dk/article/19369) Toyota Corolla T-Sport ~12 km/l Så ingen af dem er specielt benzinøkonomiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så ingen af dem er specielt benzinøkonomiske.
Fatter ikke man gider snakke benzinøkonomi for at køre 2 x 6 km dagligt :confused: Køb en cykel til generel pendling, og køb en Starlet til når det regner/sner :th2: God weekend ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Honda Civic Type-R (2002-2005) er i følge hvorlangtpaaliteren.dk opgivet til 11,2 km/l Pug 206 RC opgivet til 11,6 km/l (http://www.bilmagasinet.dk/article/19369) Toyota Corolla T-Sport ~12 km/l Så ingen af dem er specielt benzinøkonomiske.
Næh, det har du selvfølgelig ret i.... Så mangler vi bare at Metadon vil sælge for 150k kr og at man kan fjerne de blå striber :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fatter ikke man gider snakke benzinøkonomi for at køre 2 x 6 km dagligt :confused: Køb en cykel til generel pendling, og køb en Starlet til når det regner/sner :th2: God weekend ;)
Du overså lige at jeg skal køre 3-400km ret ofte. Jeg har f.eks. allrede i denne uge været i Randers (2x370km) og var der faktisk også inden jeg blev ansat. På søndag skal jeg til Århus i en uge og igen ugen efter... Frem til jul har jeg 2 uger på kontoret, såh... Skulle jeg bare frem og tilbage til kontoret, så stod der Jaguar XJR V8 på indkøbssedlen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det koster nok lidt benin hvis det også skal være lidt sjovt.

Næh' date=' det har du selvfølgelig ret i.... Så mangler vi bare at Metadon vil sælge for 150k kr og at man kan fjerne de blå striber :th2:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et alternativ til en Golf GTI kunne være en Golf V TSI, den fås med 140 hk og har både turbo og kompressor - skulle kunne køre 14 km/literen og være ret så rap. Skulle kunne mene, at man kan få én til 150.000 SEK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du overså lige at jeg skal køre 3-400km ret ofte. Jeg har f.eks. allrede i denne uge været i Randers (2x370km) og var der faktisk også inden jeg blev ansat. På søndag skal jeg til Århus i en uge og igen ugen efter... Frem til jul har jeg 2 uger på kontoret' date=' såh...[/quote'] Ja ok, læste lige indlægget lidt hurtigt :flov: God weekend alligevel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et alternativ til en Golf GTI kunne være en Golf V TSI' date=' den fås med 140 hk og har både turbo og kompressor - skulle kunne køre 14 km/literen og være ret så rap. Skulle kunne mene, at man kan få én til 150.000 SEK.[/quote'] http://www.blocket.se/vi/17649352.htm?ca=23_11_s Det kan man... men, se lige det interiør.... Så falder man da i søvn... Sådan en skal det ikke være :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prismæssigt snakker vi max ca. 150.000sek. (gerne billigere) Jeg har tænkt lidt på en "hot hatch", altså... Honda Civic Type R, Toyota Corolla T-Sport, Peugoet 206RC, muligvis noget VW Golf GTI.
Saa overvej evt. ogsaa en (brugt) Fiesta ST. Faas vist for cirka SEK 165.000 fabriksny. Det er en NA 2-liters med 150hk, og St'en er formentligt ikke helt saa tung som de ovennaevnte (men ogsaa minde; dog ikke helt "mini" IMO).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Metadon
LÅL :D
... sælge for 150k kr og at man kan fjerne de blå striber :th2:
De blå striber burde ikke være noget problem at få fjernet men 150K er lige en smule for lidt. Men den kan varmt anbefales - sprød lyd, plads nok og super langturs vogn. Honda Civic Type-R blev jeg en smule skuffet over, da jeg prøvede den i sin tid... men FED lyd ;) Golf V GTI er en lækker bil men den kan vist ikke købes for 150K endnu! Mht. Golf TSI tror jeg Credde refererede til denne model ---> http://www.blocket.se/vi/17767204.htm?ca=23_11_s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er TSI 140 en 1' date='4l motor ? Jeg har kigget på www.hvorlangtpaaliteren.dk og kan ikke se nogen 1,6 TSI ? En 1,4l motor er no go. Ja, det er en 1,6l faktisk også
Det er en 1.4 liters motor med både kompressor og turbo, det er en motor, som har fået utrolig megen positiv kritik. Men hvis du også skal bruge den til at trække din MC trailer, så skal du nok op i en større bil - en E46 BMW kunne også komme ind i prislejet (3-serien), men så er det jo ikke en "hot hatch".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EDIT: Jeg svarer lige migselv... Det ER en 1,4l (1390ccm) med 103 hk.... hmmm... nej tak
Forkert. TSI-en har enten 140 eller 170 HK, 170 HK'eren er GT Sport. Mener dog, at den første udgave havde 122 HK. Det andet må være en almindelig 1.4 liters motor. 140 HK - 220 NM ved 1500-4000 o/min, 0-100 på 8.8 sek, blandet kørsel 7.1 l/100km = 14 km/liter 170 HK - 240 NM ved 1750-4500 o/min, 0-100 på 7.9 sek, blandet kørsel 7.3 l/100km = 13.7 km/liter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites