Nenad 10 Anmeld indhold Skrevet September 5, 2008 Hejsa Vi har fundet et hus på nettet og vi kan ikke forstå ordet "friskrivningsklausul". Dette kommer ud af denne tekst: Fastigheten säljes med friskrivningsklausul då säljaren är hälftenägt dödsbo. Nogen der ved hvad dette vil sige? På forhånd tak Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Sælger fraskriver sig sin normale forpligtigelse til ansvar ti år (mener jeg det er) efter salget. I en sådan situation skal prisen afspejle dette - til din fordel ;) "Friskrivningsklausul" i søgefunktionen havde hjulpet dig på 8,264 sekunder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Sælger fraskriver sig sin normale forpligtigelse til ansvar ti år (mener jeg det er) efter salget. I en sådan situation skal prisen afspejle dette - til din fordel ;) "Friskrivningsklausul" i søgefunktionen havde hjulpet dig på 8,264 sekunder. Hej Gio Tak for svaret. Jeg troede at jeg havde fundet et godt tilbud så jeg havde ikke tid til at søge, men da jeg læste hvad det betyder er det pludseligt ikke et godt tilbud længer. Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Hej Gio Tak for svaret. Jeg troede at jeg havde fundet et godt tilbud så jeg havde ikke tid til at søge, men da jeg læste hvad det betyder er det pludseligt ikke et godt tilbud længer.Faldefærdig hytte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Faldefærdig hytte? Nej dog ikke, men huset er ca 150.000 billiger end nabohuset. Men hvis der er noget galt så når man ikke langt med 150.000,- sek. Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 på den anden side er 150K meget hvis der ikke ern oget galt, man kan vel bare få en person til at gennemgå det hele evt. tegne en forsikring på resten (skjulte fejl) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Ja få en til at gennemgå det for dig. Det er et dødsbo, så er det vel meget normalt faktisk at sælger fraskriver sig ansvaret da de aldrig har boet der selv. I forhold til 150.000 er det peanuts hvad det koster at få en bygningssagkyndig til at gå huset igennem for dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Jeg er helt enig i ovenstående. Huse rådner jo ikke fordi folk "dør" i dem ;) Oftest vil de efterladte bare ikke sidde tilbage med ansvar - og dette afstedkommer simpelthen en lavere pris. Få et besiktings-firma (eks. Anticimex, Eminenta e.l.) til at gennemgå ejendommen - og derefter kan du jo beslutte dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Nej dog ikke, men huset er ca 150.000 billiger end nabohuset. Men hvis der er noget galt så når man ikke langt med 150.000,- sek. Mvh Nenad Hiv fat i Anticimex og få en tis asap. De kan fortælle dig om der er noget galt med huset. Hvis huset er lige noget for jer men i er i tvivl mht den klausul, hvilket er forståeligt. Så lav en betinget købs aftale. Dvs i skriver under betinget af at anticimex ikke findet noget virkelig galt med huset. De ting der så er at finde kan i formentlig forhandle yderligere ned i pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Så lav en betinget købs aftale. Dvs i skriver under betinget af at anticimex ikke findet noget virkelig galt med huset. De ting der så er at finde kan i formentlig forhandle yderligere ned i pris.Denne betingelse er efterhånden standard, når man skriver kontrakt. Positivt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites