Jump to content
rasmusrene

Oversætelseshjælp Sv-Dk

Recommended Posts

Har en lang sag i retten desværre og har fået et brev derfra og der er lige et par steder det kniber med forståelsen: ............... Yrker på att Kronofogdenmyndighetens utslag undenröjs samt att målet avskrivs från vidare handläggning. Samt Käranden har återkallet sin talan i målet. En der kan oversætte det så skal i have tak....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har en lang sag i retten desværre og har fået et brev derfra og der er lige et par steder det kniber med forståelsen: ............... Yrker på att Kronofogdenmyndighetens utslag undenröjs samt att målet avskrivs från vidare handläggning. ---- En der kan oversætte det så skal i have tak....
(dette er ikke advokatsprog) ...(tingsrätten???) har bestemt at Kronofogdens beslut ikke gälder og at sagen afskrives og ingen videre sagsbehandling skal ske. Modparten har tilbagekaldt sin indsigelse i sagen. (sagen frafalder)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(dette er ikke advokatsprog) ...(tingsrätten???) har bestemt at Kronofogdens beslut ikke gälder og at sagen afskrives og ingen videre sagsbehandling skal ske. Modparten har tilbagekaldt sin indsigelse i sagen. (sagen frafalder)
Tak for det :-) Troede nok det var det der stod men kunne bare ikke tro på det, for så har den lille mand sku vundet over det store firma... :lol::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke med det! Hvad galt sagen enligt?
En lang røver, men her er den korte version, fik et brev fra et inkasso firma som skulle opkræve penge fra Sonofon og jeg bad så om dokumentation da vi ikke har haft noget med dem at gøre i 3 år og de blev ved med at sende rykkere men ingen dokumentation og til sidst kom der brev fra Kronofogden med at jeg skulle betale så skrev jeg til dem at det kunne ikke komme på tale da jeg ingen ting vidste om sagen andet end at man påstod jeg skyldte pengene, så kom der brev om at jeg havde svaret for sent så derfor ville de komme og gøre udlæg i mine ting hvis jeg ikke betalte og at jeg nu havde en anmærkning som dårlig betaler, jeg har så overklaget denne beslutning og fået sagen prøvet ved tingsrätten og de har så heller ikke kunne få dokumetationen åbenbart så derfor falder sagen. Men de manglede satme også bare, jeg har godt nok skrevet meget frem og tilbage i den sag her.... Men aldrig mere sonofon eller søsterfirmaer til mig tak....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sku stærkt gået! Tillykke! Som du selv er inde på er det ikke ofte at mening mand vinder over store firmaer.
Tak tak, har lige snakket med retten og det er åbenbart både Sonofon og Kronofogden der bliver underkendt, så man skal sku bare stå fast..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en fuldstændig identisk sag med Sonofon i DK, som også pludselig krævede penge for noget hos dem. Jeg måtte også til sidst gå til advokat som skrev det samme som jeg havde skrevet men i advokat sprog og så stoppede de sagen. Skiderikker.

En lang røver' date=' men her er den korte version, fik et brev fra et inkasso firma som skulle opkræve penge fra Sonofon og jeg bad så om dokumentation da vi ikke har haft noget med dem at gøre i 3 år og de blev ved med at sende rykkere men ingen dokumentation og til sidst kom der brev fra Kronofogden med at jeg skulle betale så skrev jeg til dem at det kunne ikke komme på tale da jeg ingen ting vidste om sagen andet end at man påstod jeg skyldte pengene, så kom der brev om at jeg havde svaret for sent så derfor ville de komme og gøre udlæg i mine ting hvis jeg ikke betalte og at jeg nu havde en anmærkning som dårlig betaler, jeg har så overklaget denne beslutning og fået sagen prøvet ved tingsrätten og de har så heller ikke kunne få dokumetationen åbenbart så derfor falder sagen. Men de manglede satme også bare, jeg har godt nok skrevet meget frem og tilbage i den sag her.... Men aldrig mere sonofon eller søsterfirmaer til mig tak....[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites