PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet September 4, 2008 Vi har en butik i Sverige og skal til at ansætte fast personale. Hidtil har de været på prøveansættelse (6 mdr). Set ud fra en arbejdsgiver, hvilket faldgrupper skal vi passe på når vi fastansætter nogle? Vi ved det er svært at fyre folk i Sverige og vi er rigtig bange for nogle vil udnytte de stramme regler overfor arbejdsgiver der er i Sverige. Hvad kan man i værste fald risikere, hvis en medarbejder ser sig sur på én eller de bare vil udnytte diverse barselsordninger, sygeordner etc.? Hvor meget skal vi dække kontra forsikringskassan etc.? Vi har overvejet at lave ansættelseskontrakt med et ikke-garanteret timeantal i stedet for en kontrakt med fast månedsløn. Er det en god idé set ud fra et økonomisk synspunkt? Ja nu lyder det som om vi er total krakilske, men det er vi ikke og vi har fundet nogle gode ansatte. Sagen er bare at vi har brugt alle vores penge på butikken og har ikke råd til at nogle løber om hjørnerne med os (vil i øvrigt ikke diskutere hvad som er fair/ikke-fair i denne tråd, KUN facs som arbejdsgiver!!!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites