Borlund_DK 10 Anmeld indhold Skrevet September 2, 2008 Hejsa alle sammen. Min kæreste jeg jeg er på udkig efter en bolig i Sverige (Landskrone, Skurup, Vellinge). Vi er total forelsket i Sverige og vil gerne flytte. Vi venter på at få vores hus solgt i DK, og forventer at få omkring 200.000 kr. i provenu, som vi vil bruge til udbetalingen ved køb af det nye hus. Vi kigger på boliger i prisklassen 1 mill SEK så vi skal ud og låne omkring 800.000 SEK. Vi har en årsindtægt på knap 500.000 kr. DKK, hvilket giver os lidt over 30.000 kr. efter skat pr. måned. Kæresten er studerende i København (2 år tilbage) og jeg har arbejde i København. Sammen har vi pt. over 10.000 DKK hver måned som rådighedsbeløb, når bil, transport og alle andre udgifter er betalt. Ingen børn endnu. To gange har vi søgt om et lånelöfte hos Skåne Provisbank (Danske Bank Skåne). Begge gange har vi fået afvist vores ansøgning. Første gang med begrundelsen, at den ene part var studerende og rådigheds beløbet ikke var højt nok. Anden gang med begrundelsen om, at tilbagebetalingen af lånene ville være for ustabile. Jeg kan ikke forstå hvorfor de afviser vores ansøgning. Vi sidder jo fint i det nu, men dog i en dyr bolig. Jeg har læst, at de svenske anbefalinger siger at rådighedsbeløbet skal være min 11.000 SEK (8000 DKK) ved to personer. Når vi flytter til Sverige, vil vi have temmelig mange flere til vores rådighed (mindst 19.000 SEK). Vi er nu ved at få en anbefaling fra vores danske bankrådgiver, men sidder jo fast, mht. at få et svensk lånelöfte. Er der nogen der kan komme med et skub bagpå ? :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Prøv en anden bank.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Nordea, Hamngatan 4, Malmö. Spørg efter Lars Iversen. Tilsyneladende vil Danske Bank jo ikke have jer som kunder. Så dét pjat gider i ikke længere! (hint-hint) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Borlund_DK 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Hjælp. Vi kan ikke få hul på "lånelöfte "bylden". Tusind tak for hurtigt svar og gode råd. :th2: Det er rigtigt, de gider vi ikke :) Ja vi er jo temmelig grønne hvad dette angår, så man må lære så længe man lever. Vi prøver Nordea, og må undres over, hvorfor der er nogle banker der er sådanne. Hvis det var Roskilde Bank kunne man måske forstå deres forbehold? mvh Michael og Mathilde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Som de andre siger - prøv en anden bank. Men for at være lidt realistisk. Du skriver at I venter på at få solgt jeres danske hus? Betyder det at det stadig står til salg? For i så fald vil enhver fornuftig bankmand råde jer til at vente med at købe noget nyt indtil I har skrevet en slutseddel med en køber. Og det er sådan set lige så meget for jeres skyld som hans egen. Ellers skal I reelt kunne holde til at betale ydelsen på lånene på både jeres danske og svenske hus, samt tabe x hundrede tusinde oveni. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Jeg kan anbefale swedbank på kalvebodbrygge. De kan ordne det hele for jer, både den danske og svenske del, det er en bankrådgiver og en bank til det hele. Jeg er meget tilfreds med dem, efter at have haft en nordea finial der var spejl blanke, da jeg skulle bruge et lånebevis spurgte den flike bankdame mig - hvad skal jeg skrive på det? Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Jeg må give Bananas ret m.h.t. salg af dansk ejendom som første prioritet. Især som markedet ser ud for tiden i DK! I risikerer at komme herover uden bundprop. Så hellere vente til i har afhændet jeres mursten i DK, og så regne svensk på sagerne bagefter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 sælg jeres danske hus først som alle forslår :-) ellers kan i komme til at betale 30% af overskuddet til sverige... anyway, vi havde samme problem mht. afslag i svenske banker, vi løste det ved at snakke med vores danske bank (nordea) og få en låneansøgning der som vi viste i nordea.se, herefter skulle nordea.se ikke engang se lønseddel eller noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Hejsa alle sammen. Min kæreste jeg jeg er på udkig efter en bolig i Sverige (Landskrone, Skurup, Vellinge). Vi er total forelsket i Sverige og vil gerne flytte. Vi venter på at få vores hus solgt i DK, og forventer at få omkring 200.000 kr. i provenu, som vi vil bruge til udbetalingen ved køb af det nye hus. Vi kigger på boliger i prisklassen 1 mill SEK så vi skal ud og låne omkring 800.000 SEK. Vi har en årsindtægt på knap 500.000 kr. DKK, hvilket giver os lidt over 30.000 kr. efter skat pr. måned. Kæresten er studerende i København (2 år tilbage) og jeg har arbejde i København. Sammen har vi pt. over 10.000 DKK hver måned som rådighedsbeløb, når bil, transport og alle andre udgifter er betalt. Ingen børn endnu. To gange har vi søgt om et lånelöfte hos Skåne Provisbank (Danske Bank Skåne). Begge gange har vi fået afvist vores ansøgning. Første gang med begrundelsen, at den ene part var studerende og rådigheds beløbet ikke var højt nok. Anden gang med begrundelsen om, at tilbagebetalingen af lånene ville være for ustabile. Jeg kan ikke forstå hvorfor de afviser vores ansøgning. Vi sidder jo fint i det nu, men dog i en dyr bolig. Jeg har læst, at de svenske anbefalinger siger at rådighedsbeløbet skal være min 11.000 SEK (8000 DKK) ved to personer. Når vi flytter til Sverige, vil vi have temmelig mange flere til vores rådighed (mindst 19.000 SEK). Vi er nu ved at få en anbefaling fra vores danske bankrådgiver, men sidder jo fast, mht. at få et svensk lånelöfte. Er der nogen der kan komme med et skub bagpå ? :( Det bliver sku ikke meget hus i får for de penge i de kommuner i har kig på, og så hedder det LandskronA Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Det bliver sku ikke meget hus i får for de penge i de kommuner i har kig på, og så hedder det LandskronAOg så hedder det sGu ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
AOG 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Vi havde samme problem med Danske Bank, da vi skulle herover. Der var jeg studerende, og selvom der var en måned til, at jeg var uddannet som ingeniør, fik vi alligevel begrundelsen: Vi er nødt til at vurdere i en her-og-nu situation, og her og nu er du jo på SU Vi skiftede bank til Nordea, og der kom vores bankrådgiver selv på banen, med at vi skulle da til at investere i noget bolig, så jeg fik et større fradrag, når jeg røg op i topskatten - yes sir, så kørte bussen - uden problemer :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites