Jump to content
Ras

Afhentning v. Ørestad metrostation = Vrede taxichauffører

Recommended Posts

Nu behøver man jo ikke holde med sin bil helt oppe forrest i taxa-feltet ved buststoppet. Hvis du bare holder en 15-20 meter tilbage vil jeg tro de er skdie ligeglade. har personligt aldrig oplevet noget dér.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
har personligt aldrig oplevet noget dér
Forholdene for taxa er i nyere tid og efter byggeriets opstart på stedet blevet ændrede, idet en busholdeplads er skabt mellem Ørestad station og taxaholdepladsen. Denne ændring betyder sikkert manglende opmærksomhed på taxa'erne og dermed svigtende indtjening, vil jeg tro. Og dette faktum er sandsynligvis nok baggrunden for chaufførens negative adfærd over for vor skribent hér :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig lige pointen Mogens. Fra en pendler der også kører taxi ved jeg at de har ekstremt dårlige forhold i og omkring Fields/Ørestadens station.. Men når det så er sagt så giver det ikke folk frikort til at opføre sig så dårligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar fra Parkering KBH Blot til orientering:confused: From: Vagthavende PK [mailto:Vagthavende@tmf.kk.dk] Sent: 13. maj 2008 11:33 Subject: SV: SV: Mulighed for af og pålæsning v/ metro Tak for din henvendelse for Center for ParkeringBeklager den lange svartid, som skyldtes konflikten, Der er en taxaholdeplads, hvor det naturligvis ikke er tilladt at standse for almindelige bilister. Taxachaufførerne er gode til at holde selvjustits omkring deres pladser, så det er sjældent vi må pålægge afgifter på efterladte taxaer. Længere henne er der parkeringsforbud. Her er det tilladt at standse i op til 3 minutter. Dette benyttes oftest til at sætte passagerer af til Metroen. Med venlig hilsen Vagthavende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt vil jeg da s.... på at man ikke må stoppe på en taxa-plads. De bekymrer sig alligevel overhovedet ikke om den danske færdselslov eller nogen andre love. Så længe jeg holder så tilpas langt tilbage at jeg ikke generer dem og der sagtens kan komme en bil mere så sætter jeg mine passagerer af dér. Så kan de sku hidse sig op, hente deres fætre og hvad ved jeg. Rend mig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt vil jeg da s.... på at man ikke må stoppe på en taxa-plads. De bekymrer sig alligevel overhovedet ikke om den danske færdselslov eller nogen andre love. Så længe jeg holder så tilpas langt tilbage at jeg ikke generer dem og der sagtens kan komme en bil mere så sætter jeg mine passagerer af dér. Så kan de sku hidse sig op, hente deres fætre og hvad ved jeg. Rend mig...
Skønne Ord !! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal bare holde alle de steder hvor der er taxa holde plads. fordi de holder over alt når de skal samle kunder op. Jeg har sendt en på skade stuen sidste år af sammen årsag fordi jeg holdte på taxa holde pladsen ved rådhus pladsen.:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når nu du vil skide på om man MÅ holde på en taxi holdeplads, så er det jo DIG der ikke bekymrer sig om den danske færdselslov og sikkert heller ikke nogen andre love. Og alle de der klapper der på ryggen lige nu, er lige så ligeglade, for dem er det bare en mulighed for at få bekræftet deres indvandrer fjendske fordomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Ikke alle skider på alle...

Når nu du vil skide på om man MÅ holde på en taxi holdeplads...
Kuriøsitet: Forleden så jeg en parkeringsvagt notere en taxa for at parkere på taxa-holdepladsen ved Stortoget i Malmö :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når nu du vil skide på om man MÅ holde på en taxi holdeplads, så er det jo DIG der ikke bekymrer sig om den danske færdselslov og sikkert heller ikke nogen andre love. Og alle de der klapper der på ryggen lige nu, er lige så ligeglade, for dem er det bare en mulighed for at få bekræftet deres indvandrer fjendske fordomme.
indvandrer fjendske fordomme..!!!! hvor fa.... kom det nu fra..??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
indvandrer fjendske fordomme..!!!! hvor fa.... kom det nu fra..??
Come on, det er ikk noget jeg har fra den blå luft. Når der bliver snakket om at "De bekymrer sig alligevel overhovedet ikke om den danske færdselslov eller nogen andre love", og "Så kan de sku hidse sig op, hente deres fætre og hvad ved jeg", og andre er glade for at "Jeg har sendt en på skade stuen sidste år af sammen årsag fordi jeg holdte på taxa holde pladsen ved rådhus pladsen.:-) ", selvom at det er uhensigtmæssigt at parkere på den holdeplads, da der er et stort flow af taxaer og kunder på netop den holdeplads, ja så kan jeg kun konkludere at der er nogen der har set sig sure:mad: på et vist segment af den danske befolkning, eller indbyggermasse om du vil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skulle mene det var alment kendt at de fleste chauffører efterhånden er af anden etnisk oprindelse end dansk. Desuden skulle man mene det var alment kendt at hvis en chauffør hidser sig op og man bare tillader sig at sige "hva´be´har?" til ham bliver der straks truet med at der kan være 12 vogne på stedet inden for 2 minutter. At jeg bryder loven vælger jeg at gøre fordi jeg ved det udelukkende rammer nogen der selv vælger konstant at bryde samme lov - det har jeg det fint med og kan de skadeslidte ikke håndtere den ydmygelse at jeg holder på deres plads i 1½ minute burde de overveje om de selv skulle passe lidt bedre på i trafikken fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites