Jump to content
Ras

Afhentning v. Ørestad metrostation = Vrede taxichauffører

Recommended Posts

Hej Er der andre her på debatten som er blevet truet af taxi chaufførerne ved Ørestaden metro station? Min kæreste holdte idag - som hun plejer - på den holdeplads inden metrostationen (der hvor taxierne også holder) og ventede på mig i måske 10 minutter. Inden jeg ankom havde en af taxi chaufførerne været ude og råbe af hende, og der jeg så kom hen til bilen begyndte han at råbe af mig... Nu har der været lidt optræk til situationen før, så jeg havde forberedt mig og spurgt Parkering København om hvordan parkeringsreglerne nøjagtigt er på den holdeplads. Svaret er at sålænge der er tale om en kortere standsning til afhentning så har vi fuldt ret til at holde der. Dette forsøgte jeg (forholdsvist) roligt at forklare den lettere ophissede taxi chauffør - den røg vist ikke lige ind på lystavlen... Hvis jeg ellers forstod ham korrekt bestemte han alt når der nu stod Taxi på skiltet. - Jeg forklarede igen reglerne som de var udstukket fra Parkering København (denne gang lidt mere bestemt). Så gik han helt amok og truede med at hvis vi nogensinde holdte der igen så ville han smadre bilen, "og så skulle vi nok se". Jeg tabte nok lidt hovedet, men spurgte ham direkte om det var en trussel, og fik at vide at jeg kunne bare prøve at holde der igen imorgen så ville han ringe til sine kollegaer og så ville jeg jo finde ud af det. Hans opførsel blev en del truende, og jeg er egentligt lidt glad for at der kom en kunde til hans taxi så situationen ikke eskalerede mere. Ok, jeg tror måske at standsning i 10 min. er en strækning af reglerne, men han ankom først efter at hun havde holdt der i 5 min. og begyndte med det samme at råbe af hende. Desuden holdte der kun tre taxi på holdepladsen, en var tom(han var nok gået i Fields), en sad og sov, og så var der min disskusionspartner... altså fint plads til os alle sammen :confused:. Nå men det korte og det lange er vel at der ikke er noget at gøre ved sådan en situation, vi må vel pænt fedte over på den anden side af vejen (selvom det betyder en omvej), for han lignede en som ikke har andet at tage sig til end at sidde derude og vente på at min kæreste holder der igen... Og jeg vil altså ikke tage chancen for at der sker noget inden jeg kommer, - eller efter for den sags skyld. Jeg hader bare principielt at lade sådan nogle typer få deres vilje... Havde han nu bare startet med en anden attityde kunne vi sikkert have talt sammen som voksne mennesker... Kæresten optog iøvrigt hans trusler på hendes mobil, men hvad kan man ligesom bruge det til? Tvivler på at hverken politiet eller hans arbejdsgiver gider bruge 5 min. på sådan en klage. (Har i øvrigt ringet til taxi selskabet og fået bekræftet det sidste :rolleye:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Er der andre her på debatten som er blevet truet af taxi chaufførerne ved Ørestaden metro station? Min kæreste holdte idag - som hun plejer - på den holdeplads inden metrostationen (der hvor taxierne også holder) og ventede på mig i måske 10 minutter. Inden jeg ankom havde en af taxi chaufførerne været ude og råbe af hende, og der jeg så kom hen til bilen begyndte han at råbe af mig... Nu har der været lidt optræk til situationen før, så jeg havde forberedt mig og spurgt Parkering København om hvordan parkeringsreglerne nøjagtigt er på den holdeplads. Svaret er at sålænge der er tale om en kortere standsning til afhentning så har vi fuldt ret til at holde der. Dette forsøgte jeg (forholdsvist) roligt at forklare den lettere ophissede taxi chauffør - den røg vist ikke lige ind på lystavlen... Hvis jeg ellers forstod ham korrekt bestemte han alt når der nu stod Taxi på skiltet. - Jeg forklarede igen reglerne som de var udstukket fra Parkering København (denne gang lidt mere bestemt). Så gik han helt amok og truede med at hvis vi nogensinde holdte der igen så ville han smadre bilen, "og så skulle vi nok se". Jeg tabte nok lidt hovedet, men spurgte ham direkte om det var en trussel, og fik at vide at jeg kunne bare prøve at holde der igen imorgen så ville han ringe til sine kollegaer og så ville jeg jo finde ud af det. Hans opførsel blev en del truende, og jeg er egentligt lidt glad for at der kom en kunde til hans taxi så situationen ikke eskalerede mere. Ok, jeg tror måske at standsning i 10 min. er en strækning af reglerne, men han ankom først efter at hun havde holdt der i 5 min. og begyndte med det samme at råbe af hende. Desuden holdte der kun tre taxi på holdepladsen, en var tom(han var nok gået i Fields), en sad og sov, og så var der min disskusionspartner... altså fint plads til os alle sammen :confused:. Nå men det korte og det lange er vel at der ikke er noget at gøre ved sådan en situation, vi må vel pænt fedte over på den anden side af vejen (selvom det betyder en omvej), for han lignede en som ikke har andet at tage sig til end at sidde derude og vente på at min kæreste holder der igen... Og jeg vil altså ikke tage chancen for at der sker noget inden jeg kommer, - eller efter for den sags skyld. Jeg hader bare principielt at lade sådan nogle typer få deres vilje... Havde han nu bare startet med en anden attityde kunne vi sikkert have talt sammen som voksne mennesker... Kæresten optog iøvrigt hans trusler på hendes mobil, men hvad kan man ligesom bruge det til? Tvivler på at hverken politiet eller hans arbejdsgiver gider bruge 5 min. på sådan en klage. (Har i øvrigt ringet til taxi selskabet og fået bekræftet det sidste :rolleye:)
Hvor siger Du vi skal holde imorgen.. !!! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Tvivler på at hverken politiet eller hans arbejdsgiver gider bruge 5 min. på sådan en klage. (Har i øvrigt ringet til taxi selskabet og fået bekræftet det sidste :rolleye:)
Hvilket taxi selskab var det? Jeg mener iøvrigt, at man skal klage til Storkøbenhavns Taxinævn, men man skal vist have taxi nummeret (det nummer, der står på det firkantede grønne skilt på bagenden af taxi'en).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:lol: Ja hvis han ringer til sine venner må jeg jo ringe til mine :laugh: Law of the jungle Tålmodigheden kom godt nok også på prøve til sidst... Det var Byens Taxi, tror jeg vil prøve det med taxi-nævnet, har både ansigt og taxi nummer fra videoen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meeeeeeeeen , .... de har STORE fam. :lol: så det nok ikke den rigtige måde.. synes bare tanken kunne være sjov.. :D
Glemmer aldrig dengang jeg boede i Albertslund og der var sket et trafikuheld i krydset på Roskildevej. I løbet af no time dannede over 50 fætre og kusiner kødrand omkring bilerne, så politiet var nødt til at sende et par mandskabsvogne - heldigvis ikke så langt, politigården ligger 400 meter væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører forbi den station, hver dag - kunne da være meget sjovt at se, hvad han havde tænkt sig hehe. Men ud over det, så skal man ikke kimse af taxa-fællesskabet - de er lige som politibetjente, kan samles meget hurtigt, og dækker 110% over hinanden. Men hvorfor ikke bare ringe til politiet med det samme, da det skete - og lave en anmeldes på stedet, og leverer den optaget besked ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der kan meget hurtigt komme 10 taxachaffører eller mere og bakke ham op. Men som jeg forstår problemet er det at der er tvivl om reglerne for holdepladsen? Hvis der står et skilt "TAXAholdeplads", har chauføren jo nok ret, men ellers må "vej og park" da lave en bedre skiltning. Normalt plejer chaufører ikke at lave problemer "uden for reglerne"..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved er taxaholdepladser i følge loven kun for taxaer. Er der egentlig ikke en almindelig holdeplads overfor taxaholdepladsen på ørestadstation, jeg var der den anden dag og mener at vi holdte på en plads som ikke var en taxaplads??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

færdselloven § 29 punkt 9 er interessant i denne sammenhæng, man må ikke holde der faktisk.... § 29. Standsning eller parkering må ikke ske: 1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen, 2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant, 3) på jernbaneoverkørsel eller anden overkørsel, 4) på en sådan måde, at færdselstavle eller -signal dækkes, 5) på bro over motorvej, i viadukt eller tunnel, 6) på eller i nærheden af bakketop eller i eller ved uoverskueligt vejsving, 7) på strækning, hvor kørebanen før vejkryds ved hjælp af spærrelinier er inddelt i vognbaner, eller inden for en afstand af 5 m før begyndelsen af en sådan strækning, 8) ved siden af spærrelinie, hvis afstanden mellem køretøjet og linien er mindre end 3 m, og der ikke mellem køretøjet og spærrelinien findes en punkteret linie, 9) i krybespor eller 10) på afmærket holdeplads for hyrevogne. Stk. 2. Ved busstoppested er det ikke tilladt at standse eller parkere på den afmærkede strækning på hver side af stoppestedsskiltet. Findes en sådan afmærkning ikke, gælder forbudet inden for en afstand af 12 m på hver side af skiltet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
færdselloven § 29 punkt 9 er interessant i denne sammenhæng, man må ikke holde der faktisk.... § 29. Standsning eller parkering må ikke ske: 10) på afmærket holdeplads for hyrevogne.
RAS du må nok erkende at taxachafføren havde loven på sin side, men derfor skal han da ikke true eller tale grimt. Fremover kan du jo finde et andet sted at holde, så er det problem ude af verden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja den paragraf er jo rimeligt klar. Undrer mig lidt over hvordan Parkering København kan have fortolket den anderledes... go figure. Området er dårligt skiltet, og vejarbejdet hjælper nok ikke på det. Men nu ved jeg da at vi ikke må holde der :) Imponerende så lærerigt det er at være på sunddebat :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må da også nok indrømme at hvis jeg var på arbejde og bad nogle der havde parkeret ulovligt på min "arbejdsplads", og de begyndte at filme mig med deres mobil, jae så var jeg også blevet lidt stram i betrækket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må da også nok indrømme at hvis jeg var på arbejde og bad nogle der havde parkeret ulovligt på min "arbejdsplads"' date=' og de begyndte at filme mig med deres mobil, jae så var jeg også blevet lidt stram i betrækket.[/quote'] Ja, det vil de fleste nok ... men der er så åbenbart forskel på HVOR stram i betrækket man bliver...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det vil de fleste nok ... men der er så åbenbart forskel på HVOR stram i betrækket man bliver...[/quote'] Jeg tror det mere er reglen end undtagelsen, hvis man sigter på folk med sin kamera-mobil, mens man argumenterer med dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites