Jump to content
Pippi

Hvad er muligt med adresse i DK?

Recommended Posts

Jeg er på sygedagpenge i Danmark - har en depression og vil godt væk fra det sted hvor jeg bor og over til min søster i Sverige i eget hus med landlige omgivelser (har kat). Jeg er klar over at jeg mister retten til dagpenge den dag jeg flytter min adresse til Sverige. Men er det problematisk at købe et hus selvom man har adresse i Danmark? Kan man overhovedet få Internet, telefon, osv. så? Er det lovligt - det svarer vel til at man køber et sommerhus, som man jo må bo i hele året i Sverige.... På sigt vil jeg flytte min adresse, men skal lige have det økonomiske på plads, og muligvis starte på arbejde på nedsat tid i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er på sygedagpenge i Danmark - har en depression og vil godt væk fra det sted hvor jeg bor og over til min søster i Sverige i eget hus med landlige omgivelser (har kat). Jeg er klar over at jeg mister retten til dagpenge den dag jeg flytter min adresse til Sverige. Men er det problematisk at købe et hus selvom man har adresse i Danmark? Kan man overhovedet få Internet, telefon, osv. så? Er det lovligt - det svarer vel til at man køber et sommerhus, som man jo må bo i hele året i Sverige.... På sigt vil jeg flytte min adresse, men skal lige have det økonomiske på plads, og muligvis starte på arbejde på nedsat tid i DK.
Hej! Du må godt købe hus i Sverige, selvom du har adresse i DK. Du kan jo bare angive, at det er et fritidshus, det er fuldt lovligt. Du kan også godt få et svensk personnummer, hvis du har et hus, for ellers kan du ikke få el, tlf. o.l. Du skal bare ikke melde flytning til Sverige, hvis det i første omgang er midlertidigt, for så vil du miste dine sygedagpenge. Dem tror jeg, du kan beholde, hvis du bare rekreerer dig i Sverige. Held og Lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der overhovedet noget der hedder sygedagpenge i Sverige? Har ihvertfald hørt at de er ret strikse - at de har beregnet hvor langt tid man er syg alt efter hvad man fejler. At et brækket ben tager så og så lang tid osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites