Pippi 10 Anmeld indhold Skrevet August 27, 2008 Jeg er på sygedagpenge i Danmark - har en depression og vil godt væk fra det sted hvor jeg bor og over til min søster i Sverige i eget hus med landlige omgivelser (har kat). Jeg er klar over at jeg mister retten til dagpenge den dag jeg flytter min adresse til Sverige. Men er det problematisk at købe et hus selvom man har adresse i Danmark? Kan man overhovedet få Internet, telefon, osv. så? Er det lovligt - det svarer vel til at man køber et sommerhus, som man jo må bo i hele året i Sverige.... På sigt vil jeg flytte min adresse, men skal lige have det økonomiske på plads, og muligvis starte på arbejde på nedsat tid i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Du ryger bare på svensk A-kasse istedet......Meget bøvlet siger mange. Jeg har ikke prøvet det, så jeg har ingen personlig erfaring med det.... Held og lykke med humøret :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Jeg er på sygedagpenge i Danmark - har en depression og vil godt væk fra det sted hvor jeg bor og over til min søster i Sverige i eget hus med landlige omgivelser (har kat). Jeg er klar over at jeg mister retten til dagpenge den dag jeg flytter min adresse til Sverige. Men er det problematisk at købe et hus selvom man har adresse i Danmark? Kan man overhovedet få Internet, telefon, osv. så? Er det lovligt - det svarer vel til at man køber et sommerhus, som man jo må bo i hele året i Sverige.... På sigt vil jeg flytte min adresse, men skal lige have det økonomiske på plads, og muligvis starte på arbejde på nedsat tid i DK. Hej! Du må godt købe hus i Sverige, selvom du har adresse i DK. Du kan jo bare angive, at det er et fritidshus, det er fuldt lovligt. Du kan også godt få et svensk personnummer, hvis du har et hus, for ellers kan du ikke få el, tlf. o.l. Du skal bare ikke melde flytning til Sverige, hvis det i første omgang er midlertidigt, for så vil du miste dine sygedagpenge. Dem tror jeg, du kan beholde, hvis du bare rekreerer dig i Sverige. Held og Lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Er der overhovedet noget der hedder sygedagpenge i Sverige? Har ihvertfald hørt at de er ret strikse - at de har beregnet hvor langt tid man er syg alt efter hvad man fejler. At et brækket ben tager så og så lang tid osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Du skal lige undersøge om du må forlade DK når du er på sygedagpenge... Synes nu også at DK er ret strikse med hvornår man er rask efter sygdomme.. Det tager et år at blive rask efter brystkræft i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites