Markowitch 12 Anmeld indhold Skrevet August 27, 2008 På ingeniørens hjemmeside kan man læse følgende artikel: Trafikstyrelsen: Behov for ny jernbane til Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 byg en magnetbane over sundet som kører 500 km/t så skal I se vækst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Det skal helt klart være en tunnelforbindelse mellem Helsingborg og Helsingør. Så kan togene cirkle rundt om Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Jeg har ladet mig fortælle at øresundsbroen er forberedt til at blive udvidet, kan det virkelig passe? hvordan? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Den stakkels mand fra Trafikstyrelsen understreger, at Trafikstyrelsen IKKE har nogen mening om, hvad der kan gøres for at løse de forudsete problemer. Det bliver naturligvis til, at han går stærkt ind for en HH-jernbaneforbindelse. Ifølge artiklen vil passagertallet stige med først 40 og så 30 procent. Det giver 70 journalistprocent, men godt 80 rigtige procent. Men en fordobling for nemheds skyld kunne man opnå ved typisk at køre med fire togsæt i stedet for typisk to som nu. Så køb nogle flere tog. Jeg TROR også, man vil kunne klemme en hel del godstog ind, selv om man skulle lave flere afgange. Om natten kan passagerertrafikken klares af et tog i timen – det giver rum og mulighed for, at en hel del godstog kan passere. Ellers kan man jo hænge et ekstra sæt skinner op og så smide en stribe sænkekasser ned ved siden af de nuværende. Samtidig kan man så fikse den cykelsti, som man behændigt undveg i første omgang. Projektet kan finansieres 100 procent ved at man slipper for indkøb af et antal togsæt. Hvis man byggede den rigtigt kunne den blive et af af verdens syv millioner vidundere... Dette vil ikke ske, da det vil true monopolets indtjeningsmuligheder, hvis folk bliver selvhjulpne og kan nøjes med daglig import/eksport af 12 kilo aluminium i stedet for de obligate halvandet ton gammelt jern. Desuden er det for billigt og overskueligt et projekt til at man virkelig kan få kæmpeprofitter ud af det, så der vil af samme grund ikke komme nogen støtte fra lobbemarkedet i Bryssel. Og så er alt det med miljø jo meget oppe i tiden, så planlæggerne vil komme frem til, at en sådan cykelsti desværre er umulig, da anlægsarbejdet ville forstyrre den grønryggede slimkvabbes levesteder. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 I artiklen er nævnt at man ikke mener det fornuftigt at stoppe i Ørestad med et højhastighedstog ... hvilket for mig virker som helt hen i vejret. Ørestaden er da i høj grad med til at holde væksten i regionen oppe, og der er da en allerhelvedes trafik til den station hver dag. At springe Tårnby over med et højhastighedstog, giver måske mening. Og man kunne sagtens bruge et ekstra vognsæt på de pressede afgange, uden at det ville give større problemer ... men med DSB's evne til at bestille tog, er de fleste af deres nuværende passagerer sgu nok gået på pension eller har købt en flyvende bil inden nye togsæt bliver leveret. Nåja, når nu Nils har åbnet posen for de lange indlæg, så vil jeg da også ytre min mening om togafgangene med Svågertorp som eneste station i Sverige ... hvad fanden skete der lige der?! Med de nuværende togsæt kunne de sagtens fortsætte hele vejen til Malmö Central og stadig have hvert et sæde fyldt i myldretiden ... Nåja, og så er der selvfølgelig alle lufthavns turisterne, men dem gemmer vi til en anden tråd ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 byg en magnetbane over sundet som kører 500 km/t så skal I se vækst. Ja, nemli. Og det halve kunne også gøre det. I disse CO2 og uha-miljø tider, er det uhørt, at DK hænger så meget med at få udbygget jernbanenettet. Sverige presser på med at få nogle hurtige tog fra Svealand ned gennem et rør ved Helsingborg og videre over Fehmern, når den forbindelse åbner. Nede sydpå er de godt i gang med at bygge nettet ud, men det stopper i Hamburg - ingen vil i gang med højhastigheds-ulandet mod nord. Men der er en alvorlig flaskehals her i syltekrukke-Danmark, hvor trafikpolitik udelukkende handler om at mele kager i stedet for at kigge på det fælles bedste. Nej, her skal vi have motorveje i Vendsyssel og til Herning og Sønderborg. Og vi skal da osse ha en storlufthavn nord for Århus. Og en Fehmernbro er altid godt at vise frem på postkort og til Trafikministerens børnebørn. Samtidig er jernbanesporene på de mest anvendte strækning i Jylland mere snoede end kogt spaghetti og signaler på det meste af den danske jernbanestrækning er anno lige-efter-krigen. Utroligt, at man ikke kan sadle om i DK. Forstå nu at der er behov for bedre kollektiv trafik, men ikke for mere end to lufthavne. Og lad os så få det HH-rør og nogle hurtige skinner, tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Men en fordobling for nemheds skyld kunne man opnå ved typisk at køre med fire togsæt i stedet for typisk to som nu. Så køb nogle flere tog. Jeg har ladet mig fortälle att det ikke er så enkelt. Togene kan nemlig maks väre 3 togset lange da de eller ikke kan få kommunikationssystemet til at virke. Så flere afgange eller en grundläggende ändring i systemet på togene er den eneste mulighed virker det som. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Jeg har ladet mig fortälle att det ikke er så enkelt. Togene kan nemlig maks väre 3 togset lange da de eller ikke kan få kommunikationssystemet til at virke. Så flere afgange eller en grundläggende ändring i systemet på togene er den eneste mulighed virker det som. Så må de jo hellere se at komme igang med at få opdateret de tog :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Sverige presser på med at få nogle hurtige tog fra Svealand ned gennem et rør ved Helsingborg og videre over Fehmern' date=' når den forbindelse åbner. [/quote']Hvad har Svealand-regionen specifikt med disse toge at gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Hvad har Svealand-regionen specifikt med disse toge at gøre? Sverige har allerede fat i noget og har snorlige strækninger, så du kan hoppe på X2000 og komme fra Malmö til Stockholm på 4,5 time - endda til en fornuftig pris. De satser målrettet på at gøre det hurtigere at komme fra A-B ved at udbygge jernbanenettet. Vi er derhenne hvor tog tager andele fra privatbillister og også napper lidt dele fra indenrigsflyvningen. SJ er faktisk blevet lønsomt med X2000. I svenske øjne er der basis for at forbinde Stockholmere og Göteborgere til resten af Europa via Helsingborg. Så derfor er der pres på, for at få lagt et HH-rør og få lobbyet sig til ordentlige spor ned gennem Sjælland og til Fehmern. De knokler på i Helsingborg. Faktisk vil de have hele 3 tunneller: http://www.helsingborg.se/templates/StandardPage.aspx?id=24734&epslanguage=EN Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites