Breznew 10 Anmeld indhold Skrevet August 27, 2008 Hej, Er jeg den eneste som undrer sig over at folk skal helst ned under 100/110 når de overhaler andre på motorvejen, for der efter når de er trukket ind efter endt overhaling, sagtens kan køre 130/150? I min og "nogen jeg kender"'s verden, gør man det lige omvendt.. samt den med lige at lade ham/hende som man kan se der vil nå det man skal overhale næsten samtiddigt, lige lade komme ud og ind bagefter, der er så bare de farlige situationer opstår, når de så slipper pedalen når de er igang med at overhale.. Mvh. Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Ja mon ikke? Jeg kører selv helst max 90 km/t på motorvejen når jeg overhaler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Meget generaliserende! Jeg er en del af "folk" og for at besvare dit spørgsmål så nej - folk som mig overhaler med +220 km/t for så at trække ud til venstre og køre +240 km/t... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 folk som mig overhaler med +220 km/t for så at trække ud til venstre og køre +240 km/t... Hehe... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Meget generaliserende! Jeg er en del af "folk" og for at besvare dit spørgsmål så nej - folk som mig overhaler med +220 km/t for så at trække ud til venstre og køre +240 km/t... altså du kører normalt 300-330kmt? for så at overhale indenom med 330-340kmt for så at ligge dig ud igen med bare 300kmt igen? Jeg ved ikke om det er generaliserende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Ja mon ikke? Jeg kører selv helst max 90 km/t på motorvejen når jeg overhaler... jaja :)........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 jeg overhaler aldrig! jeg laver fly-by´s:cool: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Overhalning? Jeg ligger generelt bare ude i Venstre bane med 90 km/t på motorvejen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Imorges var jeg så oppe at stå på bremserne da jeg skulle passere en eller anden galning i en gammel Toyota, der syntes at motorvejen da godt kunne bruges til at tage sin jakke af mens han kørte ... han slingrede både over i overhalingsbanen og også lige en tur ud i nødsporet ... jeg vil tro at den manøvre blev taget med omkring 100 km/t, hvor han styrede bilen med knæene ... scary stuff. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 jeg overhaler aldrig! jeg laver fly-by´s:cool: vil tro det også er bedre end slippe speederen under "fly-by" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Imorges var jeg så oppe at stå på bremserne da jeg skulle passere en eller anden galning i en gammel Toyota' date=' der syntes at motorvejen da godt kunne bruges til at tage sin jakke af mens han kørte ... han slingrede både over i overhalingsbanen og også lige en tur ud i nødsporet ... jeg vil tro at den manøvre blev taget med omkring 100 km/t, hvor han styrede bilen med knæene ... scary stuff.[/quote'] Igår blev jeg overhalet af 4 udlændinge i en rød golf... Jeg kørte i overhalingsbanen og de kørte i nødsporet..... Denne vanvittige kørsel valgte de også at bruge selve kørebanen til, idet de valgte at krydse tre baner for at ligge i overhalingssporet, for derefter at køre ud i nødsporet igen med omkring ~150km/t... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Igår blev jeg overhalet af 4 udlændinge i en rød golf... Jeg kørte i overhalingsbanen og de kørte i nødsporet..... Denne vanvittige kørsel valgte de også at bruge selve kørebanen til' date=' idet de valgte at krydse tre baner for at ligge i overhalingssporet, for derefter at køre ud i nødsporet igen med omkring ~150km/t...[/quote'] Tror du det var danskere?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Tror du det var danskere?? Jeg skriver netop at det var 4 udlændinge.... Aka svartskaller! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Igår blev jeg overhalet af 4 udlændinge i en rød golf... Jeg kørte i overhalingsbanen og de kørte i nødsporet..... Denne vanvittige kørsel valgte de også at bruge selve kørebanen til' date=' idet de valgte at krydse tre baner for at ligge i overhalingssporet, for derefter at køre ud i nødsporet igen med omkring ~150km/t...[/quote'] I Polen er det normalt at ligge i nødsporet for langsomtkørende. Det tyder dog ikke på de var så langsomme :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 altså du kører normalt 300-330kmt... Nej, normalt ikke :) Jeg ved ikke om det er generaliserende. Det ved jeg heller ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 I Polen er det normalt at ligge i nødsporet for langsomtkørende. Det tyder dog ikke på de var så langsomme :) Det samme gælder for sverige. Tager man sig f.eks en tur op mod stockholm så har de somregel store nødspor på motortrafik og landevejen hvor lastbiler og andre langsomtkørende motorkøretøjer trækker til siden for at lade én overhælde. \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Det samme gælder for sverige. Tager man sig f.eks en tur op mod stockholm så har de somregel store nødspor på motortrafik og landevejen hvor lastbiler og andre langsomtkørende motorkøretøjer trækker til siden for at lade én overhælde.Det er såmænde den svenske trafikkultur der stadig lever i bedste velgående. Man behøver ikke klassificeres som "lastbil eller anden langsomt-kørende" for at trække ind - men simpelthen bare være opmækrsom på bagfra kommende, som gerne vil forbi. Dette markeres gerne ved at bagfra kommende køretøj markerer til venstre med blinklys, og derved signalerer han gerne vil overhale. Derpå trækker du ind i "slæbe-sporet", og lader vedkommende køre forbi - uden at denne behøver skifte vognbane. Når manøvren er overstået, så trækker du normalt ud i det almindelige spor igen. Men det ses også ofte at svensken holder sig derinde, selvom det ikke er påkrævet. Men oftest, så er det netop fordi denne billist kan klassificeres i "snegl, lastbil, EPA, traktor eller blød hat"-kategorien ;) Med andre ord, en ganske sikker manøvre, og én der er med til at gøre det til en fornøjelse at køre i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2008 Det er såmænde den svenske trafikkultur der stadig lever i bedste velgående. Man behøver ikke klassificeres som "lastbil eller anden langsomt-kørende" for at trække ind - men simpelthen bare være opmækrsom på bagfra kommende, som gerne vil forbi. Dette markeres gerne ved at bagfra kommende køretøj markerer til venstre med blinklys, og derved signalerer han gerne vil overhale. Derpå trækker du ind i "slæbe-sporet", og lader vedkommende køre forbi - uden at denne behøver skifte vognbane. Når manøvren er overstået, så trækker du normalt ud i det almindelige spor igen. Men det ses også ofte at svensken holder sig derinde, selvom det ikke er påkrævet. Men oftest, så er det netop fordi denne billist kan klassificeres i "snegl, lastbil, EPA, traktor eller blød hat"-kategorien ;) Med andre ord, en ganske sikker manøvre, og én der er med til at gøre det til en fornøjelse at køre i Sverige. Præcis samme kultur og manøvre er i øvrigt også at finde i andre lande, bla Tyskland, Spanien og Italien har jeg personligt oplevet det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2008 Det samme gælder for sverige. Tager man sig f.eks en tur op mod stockholm så har de somregel store nødspor på motortrafik og landevejen hvor lastbiler og andre langsomtkørende motorkøretøjer trækker til siden for at lade én overhælde. Sådan et ekstra spor finder man også på E45 i sydgående retning ved Randers (lige ved Gudenå-restepladsen). Sporet er påkrævet at anvende for alle køretøjer, som ikke kan holde nålen over 80 op ad den ganske - efter danske forhold - stejle bakke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites