White 10 Anmeld indhold Skrevet August 27, 2008 Hej igen, Vi kigger ogsaa paa hus i Arlov. Er det et ok omraade ? Har hort at man skal holde sig vaek fra Rosengaarden, er der andre "daarlige" omraader i Malmo som man skal undgaa? Tak - Signe :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Hej igen, Vi kigger ogsaa paa hus i Arlov. Er det et ok omraade ? Har hort at man skal holde sig vaek fra Rosengaarden, er der andre "daarlige" omraader i Malmo som man skal undgaa? Tak - Signe :) Arlöv är typiskt ett område du bör undvika... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lulu77 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Hej igen, Vi kigger ogsaa paa hus i Arlov. Er det et ok omraade ? Har hort at man skal holde sig vaek fra Rosengaarden, er der andre "daarlige" omraader i Malmo som man skal undgaa? Tak - Signe :) Hej Signe. Du kan som regel også se på priserne, om området er OK eller om det er noget skod, jo højere priser, jo mere efterspørgsel, det hænger jo som regel sammen :) Rosengården, Kattarp, Lönngården, Amiralsgatan i de høje numre, er bl.a. områder jeg kan fraråde. Hvis I vil have noget, som holder prisen og det skal være et hus, så vil jeg foreslå nybyggerierne ved Limhamn eller Viktoriapark og hvis I vil længere ud på landet, men stadig have et godt område med noget, der holder prisen, så er der Vellinge, hvor der også bygges og Lomma. I selve Malmø er det med at holde sig omkring centrum eller i den retning mod broen, absolut ikke i nærheden af de førnævnte områder. Håber du kan bruge det til noget - ellers kan I altid kontakte jeres bank (hvis I har en svensk bank) og spørge dem til råds, de er jo som regel godt inde i boligmarkedet, da de låner penge ud til samme formål :) Held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 ja det med prisen er jo rigtigt nok. men feks Linhamm er for dyrt for os. Vi har kig paa et hus i Arlov til 3,2 mio SEK saa det er jo ikke fordi det er billigt. Men det lyder saa til at det ikke er et saa godt omraade. Ellers har vi ogsaa kig paa noget i Husie .... mon det er et ok omraade? Virkeligt svaert SIGNE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 I selve Malmø er det med at holde sig omkring centrum eller i den retning mod broen' date=' absolut ikke i nærheden af de førnævnte områder.[/quote']Nå ja....Möllevangs-området er jo også billigt, og slet ikke en forrygende smelte-digel af etniske minoriteter Hov...det var da der de skød for nylig!? Eller...nå ja - var det ikke også ved Trianglen (som jo også er til at betale, helt rimelige priser, endda - og laaaangt fra de "farlige" områder ) Nej...det er nok bedre at flytte indenfor kanalerne...sådan HELT, al'så. Eller...*hmm*...der rendte jo også en fyr rundt og viftede med en kniv for et par uger siden. Ham pløkkede Kopps to gange. Det er med at holde sig væk fra de farlige områder i Malmö. Med andre ord, så skal man slet ikke bo i Malmö, som jo er en storby (efter svenske forhold), hvis man er bare den mindste smule bange for at indånde bly, eller blive kørt ned af folk fra centrum...eller Rosengård...eller Solna...eller... Undkyld mig, Lulu - men dit indlæg er da noget af det mere forudindtagede jeg længe har læst herinde. Jeg troede vi var ude over de ammestue-historier!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Undkyld mig, Lulu - men dit indlæg er da noget af det mere forudindtagede jeg længe har læst herinde. Jeg troede vi var ude over de ammestue-historier!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Här kommer mitt högst pesonliga bidrag... Ni har uppenbart en budget på ca 3-3,5 MSEK och det kommer man ju en bra bit med även i dom lite "bättre" områdena. Jag skulle undvika Arlöv/Burlöv, däremot är Åkarp/Hjärup helt ok (i närheten). Jag skulle nog också undvika Husie och istället titta på Riseberga, Videdal,Kvarnby eller Jägersro Villastad (i närheten) Alltid rätt: (Malmö) Limhamn, Bellevue,Fridhem,Västervång,Mellanheden, Rosenvång,Djupadal (är är nog iof. 3,5 MSEK i minsta laget, men inte omöjligt) Skanör/Falsterbo, Ljunghusen, Vellinge,Bunkeflo/strand, Klagshamn, Lomma, Bjärred, här kan du hitta fina objekt för 3,5 MSEK __________________________________________________ Lite billigare / Lite "utanför" Staffanstorp, Klågerup, Bara Lite längre... Dalby, Veberöd, Skurup,Trelleborg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Limhamn, Bellevue,Fridhem,Västervång,Mellanheden, Rosenvång,Djupadal (är är nog iof. 3,5 MSEK i minsta laget, men inte omöjligt) På www.boligan.se er der lige nu kun 6 objekter til under 3.5 millioner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 På www.boligan.se er der lige nu kun 6 objekter til under 3.5 millioner. Precis... du är vaken.... (är är nog iof. 3,5 MSEK i minsta laget, men inte omöjligt) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2008 Vi bor i Burlöv/Arlöv og har boet her snart 1 1/2 år, det er et super område syntes vi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Jag skulle nog också undvika Husie och istället titta på Riseberga, Videdal,Kvarnby eller Jägersro Villastad (i närheten) Kan kun være enig. Vi har boet i Riseberga i lidt over 1 år nu, og det er et rigtigt lækkert område. Det ligger centralt i forhold til indkøb, natur (bl.a. Bulltofta parken), der går busser direkte til centrum, og det tager 2 min, så er du på motorvejen (med 10 min til broen) Derudover, er området i udvikling. Der er lige åbnet et nyt indkøbscenter som bliver udviklet over de næste år), der udvikles to nye boligområder, så Riseberga virker til at være et område i udvikling. PM hvis du vil vide mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Ja saadan vil det jo nok altid vaere .... for og imod. Naa men vi tager nok hen og ser paa bolig baade i Arlov og i Husie ... men vil da havde jeres synspunkter i baghovedet. Og samtidig leder vi viderer. Gad godt finde noget i Bunkeflostrand. Vi faar se, maaske maa vi leje forst (hvis vi da kan finde noget) og kobe senere naar vi har boet herovre et stykke tid - eller bygge hus, hvis man da kan faa en grund. Muligheder muligheder. Tak for indlaeg og meninger. SIGNE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tommy_h 0 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Vi har boet her i arlöv snart 2 år og er ganske tilfreds, men det er lidt ligeosm i kbh, man skal ikke køre ret mange km før man støder på "mindre heldige" områder her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Vi har boet her i arlöv snart 2 år og er ganske tilfreds' date=' men det er lidt ligeosm i kbh, man skal ikke køre ret mange km før man støder på "mindre heldige" områder her.[/quote'] Og Kvarngatan i Arlov ... siger det dig noget? Det ligger vist ret taet paa jernbanen, maaske for taet ....? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tommy_h 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Og Kvarngatan i Arlov ... siger det dig noget? Det ligger vist ret taet paa jernbanen' date=' maaske for taet ....?[/quote'] Uden og vil sige noget helt konkret, så er det efter mit gæt i den "bedre" del, men jeg vil klart anbefale jer og tage ud en dag OG aften og køre lidt rundt i området for at få et indtryk af området. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Vi kommer til Malmo midt i sep. i 4 dage og skal blandt andet ud og se huset i Arlov. Saa regner ogsaa med at kore lidt rundt generelt. SIGNE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Jeg kender en som har boet i hus i Arlöv i 5-6 år. Her har han boet med kone og to små børn i hele perioden, hvilket de er meget glade for. Det dårlige ry som Arlöv kan have er, ifølge ham, pga. af noget "socialt boligbyggeri" hvor der blot er samlet lidt flere belastede familier. Selv blokområdet skulle være mindre rart at bo i, hvorimod man trygt kan købe et hus i området. Det kan vel sammenlignes med Nørrebro, Ishøj og Amager, i at der hvor derer mange blokke er der måske nogle problemer, men kommer man ud på sidevejene, hvor der ligger huse, så er det hele pludseligt meget mere roligt. Held og lykke med husjagten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 igen igen ... mange tak for alle jeres indlaeg. Godt at hore delte meninger, og i sidste ende bestemmer vi jo selv ... men rart at hore jeres mening naar man nu ikke kender Malmo og omegn - endnu. SIGNE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Vi kommer til Malmo midt i sep. i 4 dage og skal blandt andet ud og se huset i Arlov. Saa regner ogsaa med at kore lidt rundt generelt. Rigtig god idé! Vi gjorde selv noget lign. over en weekend, og man får en udmærket idé om områderne. Prøv for sjov også at kigge lidt udenfor Malmö, der er mange gode forstæder, og priserne falder nærmest for hver kilometer i kører :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
White 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Har kig paa noget i Bara ... og hort at ogsaa Vellinge skulle vaere et godt omraade. Synes Hollviken og Falsterbo/Skonor er "lang" vaek. Min mand skal kunne komme hurtigt til Kastrup, da han rejser meget og jeg skal soge job og det bliver nok i KBH-omraadet - er pt paa barsel. SIGNE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Hej med jer Byen Oxie lidt uden for Malmö er virkelig værd at stifte bekendtskab med inden du og din familie vælger jeres fremtidige bolig. Oxie er en perle lidt uden for Malmö med grønne områder og glade børn. Oxie er en grøn by i positiv vækst med gode og hurtige muligheder for at komme til København. Ud af de næsten 11.000 indbyggere i Oxie er lidt under halvdelen børnefamilier og 8-9 % danske I Oxie centrum er der indkøbsmuligheder et moderne fitness center og offentlig transport (12 min med toget og du står i centrum af Malmö). Jernbanen er ved at blive udbygget, det vil blive nemmer og hurtigere at komme til Danmark med tog fra Oxie med skift i Hyllie DET ER EN KANON BY:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 ...Ud af de næsten 11.000 indbyggere i Oxie er lidt under halvdelen børnefamilier og 8-9 % danske. Hvor mange % er så hverken danske eller svenske, egentlig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Svar til Jacobe Det er antal borger ikke % Afghanistan 68 Bolivia 11 Bosnien och Hercegovina 49 Chile 31 Cypern 3 Danmark 833 Filippinerna 14 Finland 62 Grekland 10 Irak 84 Iran 64 Island 14 Italien 12 Jugoslavien 155 Kina 11 Kroatien 36 Libanon 31 Makedonien 29 Marocko 26 Nederländerna 11 Norge 28 Pakistan 67 Polen 194 Portugal 13 Rumänien 34 Ryssland 14 Somalia 11 Storbritannien 21 Thailand 20 Tjeckoslovakien 37 Turkiet 19 Tyskland 75 Ungern 94 Uruguay 14 USA 20 Vietnam 18 Österrike 10 Oxie totalt 2.446 Svar på dit spørgsmål må være 1413 hvor af 447 kommer fra Finland - Island – Holland – Norge – Polen – England – USA – Østrig – Italien og Tyskland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Tak. Langt færre end jeg havde regnet med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Det er antal borger ikke % Afghanistan 68 Bolivia 11 Bosnien och Hercegovina 49 Chile 31 Cypern 3 Danmark 833 Filippinerna 14 Finland 62 Grekland 10 Irak 84 Iran 64 Island 14 Italien 12 Jugoslavien 155 Kina 11 Kroatien 36 Libanon 31 Makedonien 29 Marocko 26 Nederländerna 11 Norge 28 Pakistan 67 Polen 194 Portugal 13 Rumänien 34 Ryssland 14 Somalia 11 Storbritannien 21 Thailand 20 Tjeckoslovakien 37 Turkiet 19 Tyskland 75 Ungern 94 Uruguay 14 USA 20 Vietnam 18 Österrike 10 Oxie totalt 2.446 Svar på dit spørgsmål må være 1413 hvor af 447 kommer fra Finland - Island – Holland – Norge – Polen – England – USA – Østrig – Italien og Tyskland Der sgu mere etnicitet i gamla Oxie end i den olympiske by under legene :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites