mille 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Hvorfor er det SÅ vigtigt at bilerne står klar når i flytter..??? Det er 3 mdr det drejer sig om.. Er det fordi at i ikke har andre transport muligheder ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 fordi 3 bliver hurtig til 30 Hvorfor er det SÅ vigtigt at bilerne står klar når i flytter..??? Det er 3 mdr det drejer sig om.. Er det fordi at i ikke har andre transport muligheder ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 volvo c70 Hvem har dog bildt dig ind at "damerne" kigger efter mænd i en Volvo C70?? :D Bravo Homer ! Lige i skabet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Uanset om du "kun" vil oprette en fiktiv adresse i 3 måneder inden du flytter her over rigtigt, så er det under alle omstændigheder straffbart. I nogle tilfælde med fængselstraf, da det er groft skattesvindleri. Det er sådan nogle som dig der giver os udlandsdanskere et dårligt ry når vi kører i vores biler på svenske plader i danmark. Så hvis du virkelig vil have den C70'er, så ville jeg se mig efter en rigtig bostadsrätt her i sverige, det koster altså ikke alverden herovre hvis man ikke er så kræsen. Et lille tip angående Volvo. I sverige har Volvo ikke så stort et ry som luksus bil som i danmark. Wow effekten ligger nu mere i Audi/Mercedes. \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Til alle: Tak for alle de fine og mindre fine indlæg. Jeg har svært ved at se at det er ulovligt, hvis jeg ikke får nogen fordele. Men jeg kender langt fra reglerne tilstrækkeligt - og det er der nok ingen af os her der gør. Min intention har aldrig været at snyde, hverken lidt eller meget. Men at følge reglerne til punkt og prikke. Jeg ville bare gerne flytte og samtidig få bilen, men bilen kan desværre ikke bestilles før vi har svensk personnummer og en svensk bank da bilen skal erhvervs-leases og vi så først skal godkendes. Et lille tip angående Volvo. I sverige har Volvo ikke så stort et ry som luksus bil som i danmark. Wow effekten ligger nu mere i Audi/Mercedes. \Tom Okay tak for tippet. Men det er nu helt bevidst, at det netop er Volvoen vi vil have, og ikke en BMW/Audi/Mercedes. Der er alt alt for mange Audi A4 cabriolet, og når sådan en parkerer forventer man at se en indvandrer stige ud, og i 9 ud af 10 tilfælde stemmer det. Så sådan en skal jeg personligt ikke have. Det samme gælder diverse BMW 3-serie cab... I øvrigt synes jeg klart at Volvoen er flottest... Jeg vil så ikke lægge skjul på at toppen ville være en MB SL 55 AMG, men med et årligt kørselsforbrug på mere end 40.000 km går det ikke helt an. Tilføjelse: Jeg vil lige pointere, at I ikke må tage min kommentar om indvandrer for ilde op. Jeg er ikke racist, folk med alle hudfarver er velkomne. Men jeg må ærligt indrømme, at jeg er træt af den opførsel som mange af dem udviser. Det er der så også danskere der gør. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Jeg har svært ved at se at det er ulovligt' date=' hvis jeg ikke får nogen fordele.[/quote'] Det er jo også ulovligt at udøve vold, også selvom det ikke giver nogle fordele! (ingen sammenligning iøvrigt) Så din logik holder ikke. Det er klart at det er ulovligt at flytte proforma til Sverige, fordele eller ej. Punktum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 hehehehe...... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Din fordel ligger jo netop i at kunne bestille bilen igennem firmaet. Men dette er man nød til at bo i Sverige for at kunne gøre - og derfor vil du proforma-flytte tre måneder før faktisk korpus-entré. Ergo = fusk. Kom nu bare herover - hyg jer i en lille potte i mellemtiden (eller jeres eksisterende danske øser) - og glæd jer til leverancen af jeres Svensson-rides om tre måneder fra faktisk flyttedato. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Din fordel ligger jo netop i at kunne bestille bilen igennem firmaet. Men dette er man nød til at bo i Sverige for at kunne gøre - og derfor vil du proforma-flytte tre måneder før faktisk korpus-entré. Ergo = fusk. Kom nu bare herover - hyg jer i en lille potte i mellemtiden (eller jeres eksisterende danske øser) - og glæd jer til leverancen af jeres Svensson-rides om tre måneder fra faktisk flyttedato. Enig, det er vi jo nogle stykker der efterhånden har prøvet råde manden til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Fair enough! :) Jeg dropper hermed idéen om en fiktiv flytning, så må jeg bare rykke derover, indrette mig, og så ellers være i Danmark det meste af tiden Indtil øserne kommer... Det kan ingen vist klage over :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Fair enough! :) Jeg dropper hermed idéen om en fiktiv flytning, så må jeg bare rykke derover, indrette mig, og så ellers være i Danmark det meste af tiden Indtil øserne kommer... Det kan ingen vist klage over :th2: Bare vent - der skal nok være nogen herinde der har en mening om det også!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Homer, nu var det jo ment lidt i sjov, måden jeg skrev det på... :D Jeg kommer jo til at arbejde i Danmark hele tiden, medmindre der byder sig noget bedre i Sverige :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Jeg kommer jo til at arbejde i Danmark hele tiden' date=' medmindre der byder sig noget bedre i Sverige :)[/quote'] Det er ikke så væsenligt hvor du arbejder, men hvor du bor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Det er ikke så væsenligt hvor du arbejder' date=' men hvor du bor...[/quote'] True - og det bliver "bo i Sverige" - "arbejde i Danmark" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Det ka' vi li' at høre - kom glad :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Det ka' vi li' at høre - kom glad :) Jo tak :) Godt at det - vist nok - er gået op for alle i denne debat, at jeg på intet tidspunkt har ønsket at snyde... Jeg var bare ikke klar over, at det rent faktisk var ulovligt, men det er jeg så nu :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Godt at det - vist nok - er gået op for alle i denne debat, at jeg på intet tidspunkt har ønsket at snyde... Jeg var bare ikke klar over, at det rent faktisk var ulovligt, men det er jeg så nu :)Kunze...hovedet ud af Photoshops kunstige lag-på-lag-verden, og indse at vi er her for at hjælpe...samt mega-svine dig, hvis du nogensinde prøver på noget lignende igen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Kunze...hovedet ud af Photoshops kunstige lag-på-lag-verden' date=' og indse at vi er her for at hjælpe...samt mega-svine dig, hvis du nogensinde prøver på noget lignende igen :D[/quote'] Jeg har - for én gangs skyld - ikke hovedet begravet i Photoshop ;) Men jo tak, dette forum er glimrende! Og jeg ved godt, at folk kun ønsker at hjælpe. Til tider føler man sig nu mere flame'd end hjulpet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Til tider føler man sig nu mere flame'd end hjulpet ;)Det er sgu' din egen skyld, må jeg sige. Men det lærer man så bare af, ikk'!? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2008 Det er sgu' din egen skyld' date=' må jeg sige. Men det lærer man så bare af, ikk'!? ;)[/quote'] Yep, I know. Jeg har altid haft det utroligt "varmt" på diverse fora, der er nogen der bare skal flame Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2008 Det er jo efterhånden almendelig kendt at folk der starter en sætning med "jeg er ikke rasist, men ..." netop er rasister eller har et eller andet imod andre mennesker. Personligt synes jeg det er ektremt snævertsynet og lugter langt væk af kolonihave og dansk (nazi)folkeparti. Vi har en jord og der er en masse mennesker på den. Glem alt andet, det er så outdatet og du kommer ingen vegne med det. Bare se hvad der sker i verden lige nu. Obama har succes. Kina og Brasilien er på vej til at blive de nye super magter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kunze 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2008 Det er jo efterhånden almendelig kendt at folk der starter en sætning med "jeg er ikke rasist' date=' men ..."...[/quote'] Hvis man skal tage ordet helt bogstaveligt, så er det diskrimination på grund af race. Jeg har intet imod mennesker der ser anderledes ud. Men jeg har noget imod dem der ikke vil rette sig efter de regler og normer som vi har her i landet, og det baserer jeg ikke på diverse overskrifter og andre menneskers meninger, men egne erfaringer. Dertil vil jeg så gerne tilføje, at jeg i et år arbejdede sammen med en ung gut på et par tyve fra tyrkiet der var rettroende muslim. Sjældent har jeg mødt et så sødt og venligt menneske, der altid er opmærksom og viser hensyn. Og tilmed meget høflig. Ingen sex fær ægteskabet, ingen alkohol, ramadan til punkt og prikke osv. Det er vigtigt ikke at generalisere, men jeg må erkende at jeg personligt selv har flere uheldige oplevelser med indvandre end med 'danskere'. Og det er til trods for, at der er færre fra udlandet. Jeg prøver også altid at bemærke de positive oplevelser jeg har, for dem er der også. Så nej, jeg er på ingen måde snævertsynet. Jeg har stemt på både personligt på Helge Adam Møller og Pia Kjærsgaard. Men sidst var jeg lige ved at krydse af ved SF eller Ny Alliance. Hvis jeg boede i USA var mit kryds havnet hos Obama :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites