Jump to content
Kunze

Fiktiv (midlertidig) flytning til Sverige

Recommended Posts

Hej. Jeg står og skal flytte til Sverige med en ven, vi er begge selvstændige fotografer og har pt. egen virksomhed her i Danmark. Årsagen til flytningen er - som for en del andre drengerøve - muligheden for at få en fed bil til en god pris. Vi har indhentet tilbud på leasing af to ens biler, men desværre har vi uanset hvordan vi har vendt og drejet det ikke kunne bestille bilerne og underskrive leasingaftalen fordi vi ikke har 1) Svensk firma og 2) Svensk personnummer og 3) Adresse i Sverige. Der er som bekendt omkring 3 måneders leveringstid på en ny bil, og vi vil gerne flytte samtidig med, at bilerne kan leveres. Derfor tænker jeg om det er muligt og lovligt at flytte til Sverige på papiret, oprette et firma på en adresse og bestille bilerne, men blive boende i Danmark indtil kort før at bilerne bliver leveret og man reelt flytter over? Jeg tænker at man jo kunne finde nogen i Sverige der ville tjene lidt på at modtage lidt breve i ny og næ :) Det virker dog umiddelbart som en ret molboagtig løsning, men er der andre der har et bud på, hvordan det kan gøres? Mange tak. - Simon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at købe en billig bil og vente til den nye kommer ? Hvis I iøvrigt kun flytter herover for at få en lækker bil, så vender I da hurtigt tilbage til DK...og, så er I bundet af en leasing aftale... Det lyder sgu ikke særlig planlagt ??

Hej. Jeg står og skal flytte til Sverige med en ven, vi er begge selvstændige fotografer og har pt. egen virksomhed her i Danmark. Årsagen til flytningen er - som for en del andre drengerøve - muligheden for at få en fed bil til en god pris. Vi har indhentet tilbud på leasing af to ens biler, men desværre har vi uanset hvordan vi har vendt og drejet det ikke kunne bestille bilerne og underskrive leasingaftalen fordi vi ikke har 1) Svensk firma og 2) Svensk personnummer og 3) Adresse i Sverige. Der er som bekendt omkring 3 måneders leveringstid på en ny bil, og vi vil gerne flytte samtidig med, at bilerne kan leveres. Derfor tænker jeg om det er muligt og lovligt at flytte til Sverige på papiret, oprette et firma på en adresse og bestille bilerne, men blive boende i Danmark indtil kort før at bilerne bliver leveret og man reelt flytter over? Jeg tænker at man jo kunne finde nogen i Sverige der ville tjene lidt på at modtage lidt breve i ny og næ :) Det virker dog umiddelbart som en ret molboagtig løsning, men er der andre der har et bud på, hvordan det kan gøres? Mange tak. - Simon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med at købe en billig bil og vente til den nye kommer ? Hvis I iøvrigt kun flytter herover for at få en lækker bil, så vender I da hurtigt tilbage til DK...og, så er I bundet af en leasing aftale... Det lyder sgu ikke særlig planlagt ??
Det kommer vel an på, hvor stor betydning bilen har, kontra evt. ulemper ? :-) Alle har forskellige prioriteter i deres liv. Men altså - tvivler på i kan lave sådan en konstelation lovligt - driften foregår jo i Danmark, samt bopæl er i DK,indtil i flytter, og den adresse der er i sverige, er jo proforma - Personligt, er det ikke noget jeg ville røre ved, med en ildtang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at man jo kunne finde nogen i Sverige der ville tjene lidt på at modtage lidt breve i ny og næ :) Det virker dog umiddelbart som en ret molboagtig løsning, men er der andre der har et bud på, hvordan det kan gøres? Hvad med bare at flytte. Dette er heller ikke noget jeg vil rode mig ind i da det kommer til at koste dig alt hvis du bliver taget. hvis jeg da har forstået teglerne rigtig :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig lige gøre det klart at vi gerne vil flytte til Sverige - flytte flytte! Bo der, sove der, "være svensk" - dog med arbejde i Danmark til at starte med. Skulle muligheden byde sig for at arbejde i Sverige ville det dog være super. Det jeg spørger om her er udelukkende en løsning på de ca. 3 måneder der vil gå før vi reelt flytter, jeg har svært ved at tro at det skulle være ulovligt, vi får jo ingen fordele af at bo proforma i Sverige i nogle få måneder, så vidt jeg kan lure. Jeg har jo ikke tænkt mig at lave diverse tricks så som at trække transport og lign. fra, som ikke finder sted :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det lyder som en fin løsning at i lejer 2 værelser eller en billig lejlighed midlertidigt så i kan få CPRnummer, så i kan få bankkonto, så i kan få leasingaftalen i hus indtil i flytter over. jeg kan dog ikke rigtigt se hvad i spare, det er dyrere at leje end at eje bolig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg kan dog ikke rigtigt se hvad i spare, det er dyrere at leje end at eje bolig
Ja på sigt er det jo, men jeg vil gerne kunne sidde for omkring 3.000 DKK/md - og det er ikke muligt hvis vi skal eje. Medmindre vi kan finde en ejerlejlighed til måske 600.000 kr... Det ved jeg ikke om man kan, jeg har kun kigget efter lejeboliger. Men måske det var et forsøg værd :) Det ser ud til at vi må finde noget billigt midlertidigt, det er bare ikke lige til... Øv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor flytter I ikke bare her over og køber en billig bil eller tager toget indtil de nye biler bliver leveret. Det andet med at leje noget midlertidigt lyder også som en masse besvær.. har I virkelig så travlt? PS: Hvis I køber bilerne for at imponere damerne, vil jeg blot lige hilse og sige at det typisk er drengene/mændene som bliver imponeret af de dyre biler og ikke damerne :tongue2::laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja på sigt er det jo, men jeg vil gerne kunne sidde for omkring 3.000 DKK/md - og det er ikke muligt hvis vi skal eje. Medmindre vi kan finde en ejerlejlighed til måske 600.000 kr... Det ved jeg ikke om man kan, jeg har kun kigget efter lejeboliger. Men måske det var et forsøg værd :) Det ser ud til at vi må finde noget billigt midlertidigt, det er bare ikke lige til... Øv...
Tudekiks.jpg Flyt gerne til Sverige for at få en fed bil... men gør det ordentligt. Snyderi skader alle os andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For 3000 om måneden kan i da godt leje et værelse hos mig:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig lige slå fast at vi ikke har nogen intentioner om at snyde. Jeg ved ikke hvorfor flere har fået den idé ved at læse mit indlæg. Bare fordi ordet "fiktiv" indgår i titlen på indlæget er det ikke ensbetydende med, at det handler om at fuske. Slet ikke :) Tjae, jeg har altid drømt om en dejlig bil... Og nu har jeg økonomien til det, hvis jeg vel at mærke rykker til Sverige. 400.000 kr for en Volvo C70 derovre versus 900.000 kr i Danmark :) At damerne gerne skulle synes om bilen vil jeg da ikke lægge skjul på, men er det kun hankøn der eventuelt bemærker den så vil jeg da blive lidt skuffet. Men nevertheless er det køreglæde med sådan en bil. - Simon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke bare vente, den tid det tager at få drømmebilen hjem på bestilling ? - din anden løsning, tvivler jeg på nogen vil hjælpe med, fordi den også kan bruges som snyd. Og her antyder jeg ikke at DU vil snyde, konstaterer bare at metoden kan blive brugt til den slags ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay.... uskyldig, indtil andet er bevist. Men årsagen til, at folk har fået den idé, at du vil snyde, er såmænd bare den, at det du gerne vil ER SNYD!!! Intention eller ej. Så lad os da få det slået fast én gang for alle: Nej, det er ikke lovligt, hvordan du end vender og drejer det, at oprette en fiktiv adresse i Sverige, og dermed få status som grænsegænger, hvis du ikke er det, altså stadig bor i Danmark.... Hr. Kunze. Gør du det alligevel, så bed lige en stille bøn hver aften inden sengetid om, at SKAT ikke læser med på Øresundsdebatten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel ingen regl om at man skal være her hver dag ? så man kan vel starte med at leje et vær og så søge videre derfra ??? Har nu også svært ved at se hvorfor i er så harme her, han vil jo netop flytte herover, og hans grund så er en Volvo ja så er det vel det. Men velkommen til Kunze når du når så langt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se det store problem her - med mindre at den bilforhandler I har haft kontakt til ikke gider at sælge jer en bil :confused: Da jeg flyttede herover i januar 2006, havde jeg bestilt min bil i november 2005, og lagt et depositum på 10% af købsprisen - uden at have nogen svensk adresse, eller svensk personnummer. Da jeg skulle overtage bilen skulle jeg dog have et personnummer for at kunne låne til købet, og det blev klaret ved at jeg ca. 14 dage før jeg fysisk flyttede - flyttede min adresse til min nye svenske adresse. På den måde var mit svenske personnummer klart på den egentlige flytte dato, og alle papirer kunne underskrives.

[...]men desværre har vi uanset hvordan vi har vendt og drejet det ikke kunne bestille bilerne og underskrive leasingaftalen fordi vi ikke har 1) Svensk firma og 2) Svensk personnummer og 3) Adresse i Sverige. Der er som bekendt omkring 3 måneders leveringstid på en ny bil, og vi vil gerne flytte samtidig med, at bilerne kan leveres.[...]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad mig lige slå fast at vi ikke har nogen intentioner om at snyde. Jeg ved ikke hvorfor flere har fået den idé ved at læse mit indlæg. Bare fordi ordet "fiktiv" indgår i titlen på indlæget er det ikke ensbetydende med, at det handler om at fuske. Slet ikke :) Tjae, jeg har altid drømt om en dejlig bil... Og nu har jeg økonomien til det, hvis jeg vel at mærke rykker til Sverige. 400.000 kr for en Volvo C70 derovre versus 900.000 kr i Danmark :) At damerne gerne skulle synes om bilen vil jeg da ikke lægge skjul på, men er det kun hankøn der eventuelt bemærker den så vil jeg da blive lidt skuffet. Men nevertheless er det køreglæde med sådan en bil. - Simon
Ja ja damerne skal nok få øje på dig, men er det ikke bedre hvis de nu engang ville tage dig for den du er - bil eller ej?.. Nå men det er jo din sag, og jeg er da også lidt misundelig på at du har cash til sådan en blærebil :) Held og lykke med flytningen/købet og velkommen til debatten :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tjae, jeg har altid drømt om en dejlig bil... Og nu har jeg økonomien til det, hvis jeg vel at mærke rykker til Sverige. 400.000 kr for en Volvo C70 derovre versus 900.000 kr i Danmark :) At damerne gerne skulle synes om bilen vil jeg da ikke lægge skjul på, men er det kun hankøn der eventuelt bemærker den så vil jeg da blive lidt skuffet.
Hvem har dog bildt dig ind at "damerne" kigger efter mænd i en Volvo C70?? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler nok om moral/forummets ry og rygte, vi er jo ikke interesseret i at gøre livet værre for øresundspendlere, tværtimod. Hvis offentligheden får den opfattelse at vi er nogle snydere, kan det jo godt tænkes at det bliver sværere at gøre forholdene for pendlere bedre.. bare mine 5 cents.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad egentlig ikke svare, men når nu folk åbentbart har så svært ved at tænke selv: Som Lasse siger, det skader vores ry, og derudover kan man forestille sig strammere regler og mere kontrol. Det gider jeg som lovlydig dansker bosiddende i Sverige ikke lide under. Men, vi har såmænd snakket om det før, f.eks her, Thomas: Svensk bil i Danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites