dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Jeg er 1. generations jysk bådflygtning (kom første gang til Sverige med Flyvebåden direkte fra et midlertidigt ophold i en københavnsk flygtningelejr)' date=' og jeg taler både dansk, jysk, tysk og engelsk.[/quote'] Hvilken variant af jysk? :) Som nordjyde er det altsaa stadig ikke helt nemt at forstaa eksempelvis mange vest- og soenderjyder. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Imorges Fy! Jeg kunne altsaa ikke lade vaere. Det er (IMO) noget af det vaerste, man kan goere. Selv Nyhederne, TV-Avisen m.fl. goer det desvaerre alt, alt for ofte. Det er efterhaanden reglen snarere end undtagelsen, at man ikke skriver det som to ord. Ogsaa vores kaere forum skriver Idag, Igaar, etc. Aev! (beklager ae, aa, oe - sidder ikke med et DK-tastatur) Hehe ... ja, jeg kan da godt se at den var fristende ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Hvilken variant af jysk? :) Som nordjyde er det altsaa stadig ikke helt nemt at forstaa eksempelvis mange vest- og soenderjyder. :D vendelbo, naturligvis!!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Hvilken variant af jysk? :) Som nordjyde er det altsaa stadig ikke helt nemt at forstaa eksempelvis mange vest- og soenderjyder. :D Ja, alt det søndenfjords kan være svært ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Mig :-) Jeg har altid stavet som en ordbog ... at mine sætningskonstruktioner så nogen gange er lange og snørklede, er en helt anden snak ;-) Hø-Hø - det hedder nogle gange!;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 Hø-Hø - det hedder nogle gange!;) Heh ... jeg sagde ikke at jeg er god til grammatik eller at vælge de rigtige ord, bare at jeg staver som en ordbog ;) Det kan da godt være at det er det forkerte ord, men i det mindste er det da stavet rigtigt :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2008 vendelbo' date=' naturligvis!!! :th2:[/quote'] Endnu en vendelbo melder sig:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites