after6ty 10 Anmeld indhold Skrevet August 23, 2008 Jeg påtænker at sælge mit hus - gennem 28 år - i smaaland for 1.2 mill. SE.kr. Har desværre på grund af vandskade mistet alle bilag i forbindelse med køb, senere tilbygninger, istandsættelse osv. Kan nogen fortælle mig hvordan man skal forholde sig overfor det svenske skattesystem når man indkomstdeklarere? mvh after6ty [ATTACH]2317[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 Det kan godt gå hen og blive en bekostelig affære at skaffe dokumentation til fremtidige købere..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
after6ty 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 ....det var nu egentlig processen med det svenske skatteverk jeg mente!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 Ja jeg ved det, men de bilag du skal bruge til at opnå skattereduktion for forbedringer, er væk.......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 Jeg påtænker at sælge mit hus - gennem 28 år - i smaaland for 1.2 mill. SE.kr. Har desværre på grund af vandskade mistet alle bilag i forbindelse med køb, senere tilbygninger, istandsættelse osv. Kan nogen fortælle mig hvordan man skal forholde sig overfor det svenske skattesystem når man indkomstdeklarere? mvh after6ty Det er jo kun forbedringer, der tæller, når gevinsten skal gøres op, og de skal være på over 5.000 pr. projekt, så vidt jeg husker - desuden er der forældelse - så det er nok ikke det helt store antal bilag, du har brug for, når det kommer til stykket. Hvis der er en tilbygning, så kan du jo få tømreren til at skrive et "intyg" om arbejdet og prisen. Men hvis du kan huske, hvad tingene har kostet, så lav din opgørelse til Skatteverket ud fra det. Det er først hvis de beder om det, at du skal sende bilag, og så kan du jo tage den derfra. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
after6ty 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2008 Til Niels! tak for svaret... det var lige sådan jeg kunne forestille mig det kunne foregå! mvh after6ty Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites