Futz 12 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2008 Nu har der været en del tråde om prisernes op og nedture på fast ejendom, men hvad med bilpriser ? Er det kun mig der fornemmer at priserne på specielt brugte luksusbiler falder meget hurtigt nu. 996 er nede på 200-220 K, Boxster ca. 150 k. nyeste A6 150 k etc etc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der er et gigantisk overskud af brugte biler i EU.......Og det er især koncentreret i tyskland og de lidt mere velstillede lande. Vi ser det også i Skåne..... Jeg er sikker på at ganske mange forhandlere med luksusbiler, oplever tilbagegang i salget. Jeg kan ikke bevise det sort på hvidt, men det er bare en fornemmelse i maven..... Jeg kan også se det på antallet af huse tilsalg her i kommunen. Homer's hus til 5,5mill sek ligger i den første halvdel på den anden side ud af 4 mulige med 50 opslag på hver side på hemnet, hvis du søger på huse over 4mill. Der er næsten 200 huse tilsalg i den her ende og det er op til 16 mill sek. Ganske enkelt vildt..... Det virker næsten som om folk har fået panik pga renterne og de har ikke råd til at blive siddende i husene.....Og det kommer til at afspejle sig i resten af samfundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Nu har der været en del tråde om prisernes op og nedture på fast ejendom' date=' men hvad med bilpriser ? Er det kun mig der fornemmer at priserne på specielt brugte luksusbiler falder meget hurtigt nu. 996 er nede på 200-220 K, Boxster ca. 150 k. nyeste A6 150 k etc etc[/quote'] Jeg er helt enig! Og ej at forglemme, at det er pisse svært at sælge disse biler. Jeg måtte gå væsentligt ned i pris for at kunne "komme af med" min Boxster på trods af, at den var top plejet og virkeligt velholdt. Folk er gået i panik over renterne, imo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Ja og derfor er det langt bedre at beholde bilerne og lade være med at inkassere tabet. For det er først et tab, når du sælger.....Resten er bare penge på papiret.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Ja og derfor er det langt bedre at beholde bilerne og lade være med at inkassere tabet. For det er først et tab' date=' når du sælger.....Resten er bare penge på papiret.....:)[/quote'] Depends!... men i grovtræk, ja! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Det virker næsten som om folk har fået panik pga renterne og de har ikke råd til at blive siddende i husene.....Og det kommer til at afspejle sig i resten af samfundet. Det kunne også være et udtryk for længere liggetider, som også ses i det danske boligmarked. Panik er et stort ord at bruge på baggrund af de relativt stabile fald i udbudspriser. Det er trods alt ikke tale om et brandudsalg. Når køberne holder igen, så giver det naturligvist et øget udbud på både biler og huse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RAG 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Ja og derfor er det langt bedre at beholde bilerne og lade være med at inkassere tabet. For det er først et tab' date=' når du sælger.....Resten er bare penge på papiret.....:)[/quote'] Det er jo genialt ! Det er jo ren titanium, mand Lad os få nogle flere med på idén, så får vi reduceret udbuddet af dyre biler, og så stiger efterspørgsel i forhold til udbud og så stiger priserne igen. Og SÅ kan vi sælge bilen ! Sikke noget lort at jeg ikke kom med den idé først. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Har indtryk af at det er en række personer som har købt biler de såvidt havde penge til med de lave renter, men nu ikke længere har råd til. Dette vil bare blive værre inden det bliver bedre - snart får man de største bilerne (XC90, X5, CRV, RAV4 osv) gratis med når man køber en runde benzin. Selv har jeg aldrig forstået hvordan man kan lægge 20% af sin nettoløn (løbende omkostninger + værditab) på biler der i hovedsag står parkeret et eller andet sted, men det er jo den enkeltes valg.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrunaway 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 formentlig fordi benzinpriserne har været høje. De er faldet igen, så mon ikke vi kan se det i de næste par måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret August 28, 2008 Den første million Det er jo genialt ! Det er jo ren titanium, mand Lad os få nogle flere med på idén, så får vi reduceret udbuddet af dyre biler, og så stiger efterspørgsel i forhold til udbud og så stiger priserne igen. Og SÅ kan vi sælge bilen ! Sikke noget lort at jeg ikke kom med den idé først. Du hopper squ da bare med på ideen mand !Vi to vi beholder vores biler, VI sælger dem ikke nu, og vi siger ikke en skid til nogen om det og så senere SÅ fyrer vi dem af og så har vi scoret kassen. Hvis vi enda køber en ekstra så ka' vi endda tjene endnu mere !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites