Jump to content
Menace

Hvis broen røg?

Recommended Posts

Sad igår og tænkte, tænk hvis en eller anden sprænger broen, et skib sejler ind i den eller et fly.... eller der sker så stor en ulykke på broen at den lukkes i 1-12 måneder hvad så ? tror i der bliver indsat færger eller skal vi op forbi helsingborg eller ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Staten har som en af de vigtigste funktioner, en pligt til at holde samfundet kørende....Og det vil ikke kunne ske, såfremt der ikke var mulighed for at komme over sundet i den sydlige del....Der kan ikke klemmes færger nok ind imellem HE->HB, til at de kan tage trafikken......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Staten har som en af de vigtigste funktioner' date=' en pligt til at holde samfundet kørende....Og det vil ikke kunne ske, såfremt der ikke var mulighed for at komme over sundet i den sydlige del....Der kan ikke klemmes færger nok ind imellem HE->HB, til at de kan tage trafikken......[/quote'] Mjah jeg er nu heller ikke helt sikker.. men man kan jo altid hører broen om deres krisehåndtering det er vel noget de har på skrift - jeg tror nødvendigvis ikke de indsætter færger fra den del.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der ved om færgelejet i dragør stadig er fuldt funktionsdygtigt???? Og om der er et ditto i Malmø??
Jamen...det véd du jo! Du skrev at du var sikker på at der ville blive indsat færger. Malmö har færgelejer, ja. Men ikke nogle der kan håndtere en sådan pendlertrafik. Jeg tror nok mere på "i må tage over HBG med færgerne, imens vi reparerer broen". De kan jo ligesom ikke trylle et alternativ ud af den blå luft.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Selve håndteringen af trafikken er det mindste problem......Problemet er færgelejer og færger. Resten kan man dirigere sig ud af. Jeg er sikker på at disse kan rigges til indenfor en ganske kort periode... Alternativt noget fra Peberholm og til Sverige.....

Jamen...det véd du jo! Du skrev at du var sikker på at der ville blive indsat færger. Malmö har færgelejer, ja. Men ikke nogle der kan håndtere en sådan pendlertrafik. Jeg tror nok mere på "i må tage over HBG med færgerne, imens vi reparerer broen". De kan jo ligesom ikke trylle et alternativ ud af den blå luft.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er skam allerede placeret en rampe fra vandet og op til helipladsen..... Masser af landgangsbåde med plads til 10 biler og så er vi da noget af vejen....
jep, så har man vel taget nogle sekunders trafik i myldretiden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

10.000 biler i døgnet, er 416 biler i timen...... Hvis overfarten imellem Peberholm og Lernacken kan gøres på 15 min, så er der plads til 3 afgange pr fartøj i timen og derved kunne så ville ca 14 fartøjer være nok.....Jeg ved godt der er tættere trafik i peaktidspunkterne, men meget kunne løses ved at arbejde hjemmefra så meget som muligt..... Jeg ved at Vägverket sætter færger ind, hvor vejene er ufarbare, som dengang motorvejen styrtede sammen oppe ved Mölndal.....

jep' date=' så har man vel taget nogle sekunders trafik i myldretiden :)[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
10.000 biler i døgnet, er 416 biler i timen...... Hvis overfarten imellem Peberholm og Lernacken kan gøres på 15 min, så er der plads til 3 afgange pr fartøj i timen og derved kunne så ville ca 14 fartøjer være nok.....Jeg ved godt der er tættere trafik i peaktidspunkterne, men meget kunne løses ved at arbejde hjemmefra så meget som muligt..... Jeg ved at Vägverket sætter færger ind, hvor vejene er ufarbare, som dengang motorvejen styrtede sammen oppe ved Mölndal.....
Man kan godt høre du ikke tager færgen til hverdag, hvor lang tid tager det at lægge til og fra, plus at læsse og losse lasten? Der er præcis 5km fra helsingør til helsingborg (scandlines), der er ca. 8km fra peberholm til malmø siden af broen, dvs. ikke den vej man tager med en færge. det tager 20 minutter at dække de 5km ved helsingborg, plus ca. 5 minutter til at læsse og losse, både af og på, så 10 minutter samlet. Jeg tror et mere realistisk estimat er 45 minutter per last - hvis vi antager at det ikke tager længere tid med læsning/losning på trods af formodenligt ringere laste/losse forhold end i helsingborg/helsingør (reelt vil det nok også tage markant længere). Men selv ved dette optimistiske estimat, så taler vi om RIGTIGT MANGE færger, som man overhovedet ikke har. Det ville blive totalt fucked hvis broen gik sig en tur :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at man ville lave en løsning der tilgodeså at folk fik deres RS6'er med ;) Hvis folk partout ville have bil måtte man fra Sverige nok tage via Helsingør eller Trelleborg alt efter hvor man skulle hen. Men selv uden bil er det en stor opgave der skulle løses. Der skal en del skibe til at fragte 20.000 passagere. http://www.kwmosgaard.dk/ferries/prinsjoachim_1980.htm http://www.kwmosgaard.dk/ferries.htm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For at følge op på denne nærliggende diskussion: Jeg tror den nye situation ville blivet: Køre Malmø-Ystad Ferge over til Polen (større kapacitet end til Tyskland, samt billigere) Køre fra Polen til København Arbejde i 35 timer i stræk Returnere samme vej Nej, for at være lidt mere seriøs: Løsningen ville nog være etpar færger mere over Helsingør-Helsingborg, samt båter til transport af mennesker kun mellem Malmø-København.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...