Menace 10 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2008 Sad igår og tænkte, tænk hvis en eller anden sprænger broen, et skib sejler ind i den eller et fly.... eller der sker så stor en ulykke på broen at den lukkes i 1-12 måneder hvad så ? tror i der bliver indsat færger eller skal vi op forbi helsingborg eller ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der vil med sikkerhed blive indsat færger..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der vil med sikkerhed blive indsat færger.....Hvad bygger du den sikkerhed på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Staten har som en af de vigtigste funktioner, en pligt til at holde samfundet kørende....Og det vil ikke kunne ske, såfremt der ikke var mulighed for at komme over sundet i den sydlige del....Der kan ikke klemmes færger nok ind imellem HE->HB, til at de kan tage trafikken...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Staten har som en af de vigtigste funktioner' date=' en pligt til at holde samfundet kørende....Og det vil ikke kunne ske, såfremt der ikke var mulighed for at komme over sundet i den sydlige del....Der kan ikke klemmes færger nok ind imellem HE->HB, til at de kan tage trafikken......[/quote'] Mjah jeg er nu heller ikke helt sikker.. men man kan jo altid hører broen om deres krisehåndtering det er vel noget de har på skrift - jeg tror nødvendigvis ikke de indsætter færger fra den del. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Er der nogen der ved om færgelejet i dragør stadig er fuldt funktionsdygtigt???? Og om der er et ditto i Malmø?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Er der nogen der ved om færgelejet i dragør stadig er fuldt funktionsdygtigt???? Og om der er et ditto i Malmø??Jamen...det véd du jo! Du skrev at du var sikker på at der ville blive indsat færger. Malmö har færgelejer, ja. Men ikke nogle der kan håndtere en sådan pendlertrafik. Jeg tror nok mere på "i må tage over HBG med færgerne, imens vi reparerer broen". De kan jo ligesom ikke trylle et alternativ ud af den blå luft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Selve håndteringen af trafikken er det mindste problem......Problemet er færgelejer og færger. Resten kan man dirigere sig ud af. Jeg er sikker på at disse kan rigges til indenfor en ganske kort periode... Alternativt noget fra Peberholm og til Sverige..... Jamen...det véd du jo! Du skrev at du var sikker på at der ville blive indsat færger. Malmö har færgelejer, ja. Men ikke nogle der kan håndtere en sådan pendlertrafik. Jeg tror nok mere på "i må tage over HBG med færgerne, imens vi reparerer broen". De kan jo ligesom ikke trylle et alternativ ud af den blå luft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Alternativt noget fra Peberholm og til Sverige..... Et færgeleje på peberholm??? Tror nok det er hurtigere at bygge broen op igen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der er skam allerede placeret en rampe fra vandet og op til helipladsen..... Masser af landgangsbåde med plads til 10 biler og så er vi da noget af vejen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der er skam allerede placeret en rampe fra vandet og op til helipladsen..... Masser af landgangsbåde med plads til 10 biler og så er vi da noget af vejen.... jep, så har man vel taget nogle sekunders trafik i myldretiden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 10.000 biler i døgnet, er 416 biler i timen...... Hvis overfarten imellem Peberholm og Lernacken kan gøres på 15 min, så er der plads til 3 afgange pr fartøj i timen og derved kunne så ville ca 14 fartøjer være nok.....Jeg ved godt der er tættere trafik i peaktidspunkterne, men meget kunne løses ved at arbejde hjemmefra så meget som muligt..... Jeg ved at Vägverket sætter færger ind, hvor vejene er ufarbare, som dengang motorvejen styrtede sammen oppe ved Mölndal..... jep' date=' så har man vel taget nogle sekunders trafik i myldretiden :)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 10.000 biler i døgnet, er 416 biler i timen...... Hvis overfarten imellem Peberholm og Lernacken kan gøres på 15 min, så er der plads til 3 afgange pr fartøj i timen og derved kunne så ville ca 14 fartøjer være nok.....Jeg ved godt der er tættere trafik i peaktidspunkterne, men meget kunne løses ved at arbejde hjemmefra så meget som muligt..... Jeg ved at Vägverket sætter færger ind, hvor vejene er ufarbare, som dengang motorvejen styrtede sammen oppe ved Mölndal..... Man kan godt høre du ikke tager færgen til hverdag, hvor lang tid tager det at lægge til og fra, plus at læsse og losse lasten? Der er præcis 5km fra helsingør til helsingborg (scandlines), der er ca. 8km fra peberholm til malmø siden af broen, dvs. ikke den vej man tager med en færge. det tager 20 minutter at dække de 5km ved helsingborg, plus ca. 5 minutter til at læsse og losse, både af og på, så 10 minutter samlet. Jeg tror et mere realistisk estimat er 45 minutter per last - hvis vi antager at det ikke tager længere tid med læsning/losning på trods af formodenligt ringere laste/losse forhold end i helsingborg/helsingør (reelt vil det nok også tage markant længere). Men selv ved dette optimistiske estimat, så taler vi om RIGTIGT MANGE færger, som man overhovedet ikke har. Det ville blive totalt fucked hvis broen gik sig en tur :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Militæret bliver sat ind til at lave en pontonbro:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Måske.....Måske ikke..........:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Har I ikke overset en lille detalje ? Der er ret lavt vand derude... der kommer da aldrig en færge ind dér. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Sagde jeg ikke landgangsbåd??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Militæret bliver sat ind til at lave en pontonbro:laugh: tror faktisk det er det mest realistiske bud :) pænt lang bro... ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Og så blokere Øresund for færger og andet der stikker for dybt til at gå i vesterrenden??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Og hvor skulle alle færgerne komme fra ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der ligger masser af tonnage rundt omkring og laver ingenting..... Og hvor skulle alle færgerne komme fra ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der ligger masser af tonnage rundt omkring og laver ingenting..... er mandskabet til dem sammen med tonnagen :)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Jeg tror ikke på at man ville lave en løsning der tilgodeså at folk fik deres RS6'er med ;) Hvis folk partout ville have bil måtte man fra Sverige nok tage via Helsingør eller Trelleborg alt efter hvor man skulle hen. Men selv uden bil er det en stor opgave der skulle løses. Der skal en del skibe til at fragte 20.000 passagere. http://www.kwmosgaard.dk/ferries/prinsjoachim_1980.htm http://www.kwmosgaard.dk/ferries.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 For at følge op på denne nærliggende diskussion: Jeg tror den nye situation ville blivet: Køre Malmø-Ystad Ferge over til Polen (større kapacitet end til Tyskland, samt billigere) Køre fra Polen til København Arbejde i 35 timer i stræk Returnere samme vej Nej, for at være lidt mere seriøs: Løsningen ville nog være etpar færger mere over Helsingør-Helsingborg, samt båter til transport af mennesker kun mellem Malmø-København. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Personfærger til at starte med. Maksimalt antal mennesker pr. overfart. Dem der skulle bruge bilen i DK må så lade den stå på DK siden (dvs. fragte den via HH færgerne) eller få deres firma til at stille en til rådighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites