thygesen 0 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2008 Hej alle, Jeg har brug for noget der kan dette nedenstående og det bedste bud er faktisk dette. Jeg har læst alle mulige anmeldelser på dansk, svensk og engelsk og ALLE er enige om at dette er det bedste produkt der findes på markedet. Nu kommer det så til at jeg vil spørge om der er nogen af jer der har dette eller som kender til det? Derudover om der skulle være nogen der vidste om man kunne få det billigere andre steder? Jeg har undersøgt lidt selv. I tyskland er prisen næsten den samme. I England er den lidt billigere men i USA er det klart det billigste, omkring 5k kan man få det for. Men hvad med strømmen? Jeg har læst mig til at den har automatisk strøm vælger og kan køre fra 120 til 240 volt så det bør vel ikke være et problem? Det næste er så garantien, for hvis nu den skulle gå i stykker, så er jeg vel nødt til at sende den tilbage? http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/sonos_multi-room_music_system__.htm Jeg håber der er nogen der ahr lidt kommentarer og meninger her.. eller meninger ved jeg der er rigeligt af herinde, så helst bare relevante meninger og kommentarer tak :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Hej alle, Jeg har brug for noget der kan dette nedenstående og det bedste bud er faktisk dette. Jeg har læst alle mulige anmeldelser på dansk, svensk og engelsk og ALLE er enige om at dette er det bedste produkt der findes på markedet. Nu kommer det så til at jeg vil spørge om der er nogen af jer der har dette eller som kender til det? Derudover om der skulle være nogen der vidste om man kunne få det billigere andre steder? Jeg har undersøgt lidt selv. I tyskland er prisen næsten den samme. I England er den lidt billigere men i USA er det klart det billigste, omkring 5k kan man få det for. Men hvad med strømmen? Jeg har læst mig til at den har automatisk strøm vælger og kan køre fra 120 til 240 volt så det bør vel ikke være et problem? Det næste er så garantien, for hvis nu den skulle gå i stykker, så er jeg vel nødt til at sende den tilbage? http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/sonos_multi-room_music_system__.htm Jeg håber der er nogen der ahr lidt kommentarer og meninger her.. eller meninger ved jeg der er rigeligt af herinde, så helst bare relevante meninger og kommentarer tak :-) er du synsk?? sad i bilen og tænkte på at sådan et system kunne jeg godt bruge. Så følger lige spændt med i tråden. Kan dog nu godt bruge et der ikke er så dyrt igen hvis det skulle være :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Sonos har jeg også kigget på, og konkluderet at det ville være det optimale. Så, ja - jeg har også et ekstra øje på denne tråd. M.h.t. strømforsyning, så leveres mange af den slags produkter med switchmode nu til dags, og har derfor ikke problemer med at bruges i forskellige lande - forudsat man lige mokker det rigtige stik på - samt husker at klikke 110-240v-kontakten til den rigtige positiion, skulle en sådan findes. Men det bør altsammen stå i salgs-beskrivelsen/manualen. Bliver spændende at høre hvad der dukker op i tråden :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 M.h.t. strømforsyning, så leveres mange af den slags produkter med switchmode nu til dags, og har derfor ikke problemer med at bruges i forskellige lande - forudsat man lige mokker det rigtige stik på - samt husker at klikke 110-240v-kontakten til den rigtige positiion, skulle en sådan findes. Men det bør altsammen stå i salgs-beskrivelsen/manualen.En lille opdatering på ovenstående, samt et lille billede jeg flikkede sammen. Konklusion: Strømmen er ikke noget problem, om den er købt i USA eller Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Ovenstående er ganske korrekt... Og din reperation skal foregå igennem forhandler i US... - Jeg er rimelig sikker på at den danske importør i hvert fald ikke tilbyder rep af noget der er hentet udenom ham... Kender to der har systemet og er ganske glade for det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Nu begynder vi måske ligefrem at være nogle stykker??? Man kunne måske så gå ned i Hifi klubben og høre om de er til at handle lidt med, hvis man køber 3-4 start sæt.. udover det vil jeg personligt have en bridge og en cradle til fjernbetjeningen.. Og Don A: Ja, jeg er blevet beskyldt det før.. så måske er jeg det ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Jeg kender en gut der har det og har brugt en del timer på det faktisk. Lyden er fantastisk og det virker super fedt ... Der er ingen tvivl om det er den rigtige løsning hvis man skal have lyd i flere rum og så er fjernbetjeningen super nem og fed og arbejde med .. Og så kommer den out of the box med en masse fantastiske net radiostationer. Det eneste minus synes jeg er at den ikke understøtter Itunes - men udover det er det et super anlæg og en nem brugerflade både hvad angår at smide sange ind og også hvad angår at betjene det. Husk dog på at have ID3 tags i mp3 filerne (rigtige kunstner, album osv), ellers så er det svært at finde rundt i det med fjernbetjeningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Der er godt med info-guf at suge på http://forums.sonos.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Husk nu, hvis I bestiller i USA. Told & Moms + ekspeditionsgebyr. Det er meget sjældent det kan betale sig pga dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det med moms og sådan afhænger jo meget af hvad de vurderer den til, og hvad den bliver sendt til.. Hvis jeg kan købe den for 750 dollar og skal betale moms og skat så er det faktisk stadig en helt ok forretning.. men mit største problem er det med en evt. reparation Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det ser ret cool ud... :th2: Én ting jeg ikke lige syntes jeg kunne læse mig til - kan den håndtere diverse webradio streams så man f.ex. kan lytte til P3's netradio kanaler? Nå.. Svarer lige selv: http://www.sonos.com/howitworks/music/internet/default.aspx?rdr=true&LangType=2060 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Allan C 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Jeg har også kigget på Sonos og sammenlignet med Logitech Sqeezebox og Apple systemer og det bliver nok et Sonos, da det virker mere gennemført. Thygesen, hvor har du set det til 750$? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det med moms og sådan afhænger jo meget af hvad de vurderer den til' date=' og hvad den bliver sendt til.. Hvis jeg kan købe den for 750 dollar og skal betale moms og skat så er det faktisk stadig en helt ok forretning.. men mit største problem er det med en evt. reparation[/quote'] Tjoh men hvis nu man også kan købe det herhjemme tror du så ikke Tolden vurdere det til den pris ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Jeg har set det til den pris på ebay.. bare gå på ebay.com og søg på sonos bundle.. men det er jo en auktion og den kan stige.. jeg har lige hos amazon lavet et forsøg på at se hvad det ville koste: FJERNET LINK Der er der en Sonos BU150 bundle som er deres nyeste pakke med en aktiv og en passiv enhed samt en controller. Dertil har jeg bestilt en cradle og en bridge og det bliver 1.056$ som er ca. 5500 dkr.. altså LAAANGT under prisen.. jeg har ingen ide om hvad tolden vil blive men moms vil jo så være ca. 1300dkr og så kommer tolden oveni som jeg ikke aner hvad koster.. Men da de enheder jeg har bestilt med hæver prisen i danmark fra 8k til ca. 9200dkr er der et pænt spænd at løbe på.. dog er det stadig det med reparation jeg frygter lidt.. Nogen der har nogle tanker omkring dette? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Jeg har set det til den pris på ebay.. bare gå på ebay.com og søg på sonos bundle.. men det er jo en auktion og den kan stige.. jeg har lige hos amazon lavet et forsøg på at se hvad det ville koste: http://www.amazon.com/gp/cart/view.html/ref=ord_cart_shr Der er der en Sonos BU150 bundle som er deres nyeste pakke med en aktiv og en passiv enhed samt en controller. Dertil har jeg bestilt en cradle og en bridge og det bliver 1.056$ som er ca. 5500 dkr.. altså LAAANGT under prisen.. jeg har ingen ide om hvad tolden vil blive men moms vil jo så være ca. 1300dkr og så kommer tolden oveni som jeg ikke aner hvad koster.. Men da de enheder jeg har bestilt med hæver prisen i danmark fra 8k til ca. 9200dkr er der et pænt spænd at løbe på.. dog er det stadig det med reparation jeg frygter lidt.. Nogen der har nogle tanker omkring dette? Hvis garatien er international så burde der ikke være noget at frygte, men det kan du evt. hører HiFi Klubben om. Du kan også hører Skat omkring tolden, for værdien er vidst forskellig fra kategori til kategori. men det er da gode nyheder at du kan få afgift og told retur hvis sender varen retur: http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=300092&vID=200865 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det bliver først interessant, når det kan streame alle former for medie. Altså film osv..... Som det er nu, så er det alt for begrænset.... Der kommer sikkert en opdatering om kort tid til systemet, så det kan håndtere dvd også..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det bliver først interessant, når det kan streame alle former for medie. Altså film osv..... Som det er nu, så er det alt for begrænset.... Der kommer sikkert en opdatering om kort tid til systemet, så det kan håndtere dvd også..... Tjoh men nu er der jo ikke noget video output i boxen, det er en box bygget med det formål at streame musik til flere rum i god kvalitet med et godt design osv.. om det kommer senere tør jeg ikke sige, men det er klart det er ikke nogen universal box. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Hvis det er media optimeret som de påstår, er det en smal sag at streame film.....Dog kræver det et hurtigt trådløst netværk, da en ukomprimeret DVD trækker imellem 7-10 mbit båndbredde..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 en ukomprimeret DVD trækker imellem 7-10 mbit båndbredde.....(beklager det lettere OT-emne-drej' date= Thyge - men helt OT er det nu heller ikke endnu) Fail, Brian. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Det fordrer at samtlige pixels opdateres 30 gange i sekundet.....og det gør de normalt ikke. På en 7GB .iso fil, trækker jeg imellem 7-10 mbit på min NAS..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 På en 7GB .iso fil' date=' trækker jeg imellem 7-10 mbit på min NAS.....[/quote']Ja - fordi du streamer MPEG-komprimerede data (forudsat vi stadig snakker om en DVD-ISO) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Ja men så er alle film jo komprimeret.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Ja men så er alle film jo komprimeret.... Det var ikke det du skrev oprindeligt - og derfor ikke det jeg svarede på.Hvis det er media optimeret som de påstår' date=' er det en smal sag at streame film.....Dog kræver det et hurtigt trådløst netværk, da en [b']ukomprimeret DVD trækker imellem 7-10 mbit båndbredde..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Hvis alle film er komprimeret og de kompromeres yderligere.....Hvad kalder man det så??? Jeg taler om DVD'ere man køber i en butik eller på nettet......Det er i min verden en ukomprimeret DVD, da komprimeringen er som den er.... Komprimerer man så yderligere, så betragter jeg den som komprimeret....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2008 Hvis alle film er komprimeret og de kompromeres yderligere.....Hvad kalder man det så???Transcoding. Men du skrev at det ville koste 7-10 mbits at streame en ukomprimeret DVD. Med andre ord, så ville du streame det faktiske billede DVD'en producerede ved afspilning - og derved kommer du op på de tal jeg kommenterede med. Det du snakker om at gøre, er at flytte de komprimerede data til afspilning lokalt et andet sted. Det er et helt andet scenarie, og ville producere tal der passer med dem du citerer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites