GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet August 20, 2008 Nogen som har erfaringer eller hørt om atava.se når det gælder biler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 DYRT. den koster 14,000kr gir 9500kr nu :-) til min honda Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 ja der skal nok fedtes lidt meget for at komme på real kurs.. Pris just nu 26 830 SEK / år og for samme dækning giver jeg 12.200 sek/år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 de vil forsikre min jaguar for 20K, jeg betaler 13K hos volvia. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Den ville ikke give et bud på min BMW.. Min gamle Octavia 2.0 TDI... 14.708 sek årligt.. Deeeeet *host* er eddermame dyrt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Uffe 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Det må da være det dyreste selskab der findes i Sverige... De skal have 36.000 for samme dækning jeg giver 8.000 for i Vesta Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 hmm.. Altså de var nu meget billlige da jeg skulle forsikre. Mener det var lige knap 4k for en lille bil med halvforsikring og +50000 km. Jeg fandt ikke nogen billigere i hvert fald Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Alle de her "tilbud"...er de afgivet via en "online-beregner"? Hvis ja, så kan de ikke bruges til meget andet end at grine ad. Det er meget normalt. Kontakt dem telefonisk - så er jeg 95% sikker på priserne ændrer sig - i den rigtige retning ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Jeg syntes nu stadig Vesta har givet mig de bedste priser, men det kræver man har lån mv hos Nordea. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Jeg syntes nu stadig Vesta har givet mig de bedste priser' date=' men det kræver man har lån mv hos Nordea.[/quote']Precisement. Jeg rykker selv fra Salus til Vesta pr. 091101, da jeg kan spare små 2k om året, og endda gå fra halv til hel-försäkring - plus frie mil på Vesta's, modsat 2000 på Salus' :th2: Derudover forventer jeg at oprette min villa/hem-försäkring samme sted. Men det var ikke i tale, da jeg fik tilbuddet. Med min nuværende adresse kunne jeg gå fra halv forsikring til fuld, beholde mil-tal - og spare små 1000,-/år. Med min nye adresse (pr. medio september), ja så blev det, som skrevet, bare endnu bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2009 opdate har lige beregnet pris på min volvo hos https://www.atava.se/Atava/general/content/Page13865.html og den blev 2000sek billiger end den er nu hos andet selskab:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2009 har lige beregnet pris på mi vilvo hos https://www.atava.se/Atava/general/content/Page13865.html og den blev 2000sek billiger end den er nu hos andet selskab:th2: HOVSA, det ser da spændende ud. Min CLK500 betaler jeg over 14.000 skk for. ATAVA vil sælge den til mig for godt 9000,- Den kigger jeg lidt på. Til Skeptikeren GIO: Da man kan betale via nettet, kan der vist ikke være problemer med at de kommer med riven og vil have mere, vel? Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2009 Til Skeptikeren GIO: Da man kan betale via nettet' date=' kan der vist ikke være problemer med at de kommer med riven og vil have mere, vel?[/quote']Dén må du lige underbygge lidt nærmere, Thøger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2009 Alle de her "tilbud"...er de afgivet via en "online-beregner"? Hvis ja, så kan de ikke bruges til meget andet end at grine ad. Det er meget normalt. Kontakt dem telefonisk - så er jeg 95% sikker på priserne ændrer sig - i den rigtige retning ;) Jo, så skulle den da være forståelig, ikke? Har de modtaget pengene, hænger de på prisen, ikk? Betaler du over hjemmesiden, får du da osse varen til den pris du betaler, ikk Pio. God weekend Hilsen ThAge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2009 Jo, så skulle den da være forståelig, ikke? Har de modtaget pengene, hænger de på prisen, ikk? Betaler du over hjemmesiden, får du da osse varen til den pris du betaler, ikk Pio. God weekend Hilsen ThAge Er da præcist det samme, som hvis man modtager et offert på papir, og betaler - så hæfter de jo også ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Jo, så skulle den da være forståelig, ikke? Har de modtaget pengene, hænger de på prisen, ikk? Betaler du over hjemmesiden, får du da osse varen til den pris du betaler, ikk Pio. God weekend Hilsen ThAgeHelt i orden, Tue. Så længe din dækning er tilsvarende eller bedre, så er det jo en win-win. Det jeg oprindeligt skrev indlægget vedrørende, var det faktum, at online-tilbud (indtil videre, og op til da) kun har været, netop, tilbud. Ofte har online-beregnerne ikke kunnet estimere priser der passede, da deres databaser var groft generaliserende, eller ikke kunne skelne én bydel fra en anden. Så når du fik svar fra selskabet, efter at have tjekket prisen online, så var historien en helt anden (læs: prisen). At de har fået styr på dette nu er jo fantastisk. Så kan den svenskforskrækkede tilflytter-dansker gøre endnu mere over nettet. Så er han glad. På dansk, endda. I Sverige. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Dén må du lige underbygge lidt nærmere' date=' Thøger.[/quote'] :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Helt i orden, Tue. Så længe din dækning er tilsvarende eller bedre, så er det jo en win-win. Det jeg oprindeligt skrev indlægget vedrørende, var det faktum, at online-tilbud (indtil videre, og op til da) kun har været, netop, tilbud. Ofte har online-beregnerne ikke kunnet estimere priser der passede, da deres databaser var groft generaliserende, eller ikke kunne skelne én bydel fra en anden. Så når du fik svar fra selskabet, efter at have tjekket prisen online, så var historien en helt anden (læs: prisen). At de har fået styr på dette nu er jo fantastisk. Så kan den svenskforskrækkede tilflytter-dansker gøre endnu mere over nettet. Så er han glad. På dansk, endda. I Sverige. ;) AK JA, Brio. Man skal holde sig orienteret, så bliver man klog- det skader jo aldrig, vel SIO?. Selv i Sverige sker der fremskridt. Ihvertfald skifter jeg selskab - over nettet. Der er åbenbart grunker at spare. Nu skal jeg blot lige finde ud af hvordan man kommer ud af Salu - tror nok forsikringen løber i 1 år, og er vist lige startet på nyt år. Nogen der ved hvordan man kommer ud af forsikring i utide, altså uden at sælge dytten? Ha en god søndag Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 AK JA, Brio. Man skal holde sig orienteret, så bliver man klog- det skader jo aldrig, vel SIO?. Selv i Sverige sker der fremskridt. Ihvertfald skifter jeg selskab - over nettet. Der er åbenbart grunker at spare. Nu skal jeg blot lige finde ud af hvordan man kommer ud af Salu - tror nok forsikringen løber i 1 år, og er vist lige startet på nyt år. Nogen der ved hvordan man kommer ud af forsikring i utide, altså uden at sælge dytten?Sjove navne du finder på.... Hvis nu du havde holdt dig orienteret, så vidste du også hvordan man let og elegant kommer ud af en forsikringsaftale på en bil. Men du kan jo hilse på søgefunktionen. ....og husk nu at læse det med småt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Ja sørme så - de kan også beregne en pris på min importerede 330i - men billige er de godt nok ikke for mit vedkommende.. Jeg betaler 6.751 sek årligt en fuld forsikring hos Vesta - Atava skal have den nette sum af 15.528 sek årligt for det samme... Thøger, Brio, Løber, SIO, Tue.... hehe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Er det bare mig - eller er det mere end almindelig svært at finde vilkår osv på forsikringerne hos Atava? Eller dem ser man måske først når man har bestilt?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2009 Happy ending Sjove navne du finder på.... Hvis nu du havde holdt dig orienteret, så vidste du også hvordan man let og elegant kommer ud af en forsikringsaftale på en bil. Men du kan jo hilse på søgefunktionen. ....og husk nu at læse det med småt! Nu ikke noget med at give mig mere ære end jeg fortjener, Tio - tag lidt til dig selv:rolleye: Det der søgesystem har jeg prøvet, men let er det ikke for en ældre hvidhåret (hvis man kan finde det - ihvertfald ikke på hovedet!) Jeg fik istedet den geniale ide at droppe en mail til mit forsikringsselskab, forklare dem situationen og bede om lidt rabat. Som de rare mennesker de er, fortalte de at lige precis ved fastsættelse af min præmie, havde man regnet forkert og selvfølgelig ville sænke min præmie med 5000 kr pr år! Flinke folk og tænk, lige min forsikring var forkert, godt de opdagede det:fight: Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites