Jump to content
Buddha

Boykot ALT hvad der har med Spanien at gøre

Recommended Posts

http://ekstrabladet.dk/sport/ol/ol-andensport/article1045618.ece
Spaniere: Vi får 49'er-guldet tilbage De spanske 49'er-sejlere har sagt tillykke til Jonas Warrer og Martin Kirketerp - men den spanske olympiske komité anker, og den spanske befolkning raser Print Send Thor Carlskov - 22:07 - 18. aug. 2008 De spanske sejlere sagde tillykke med guldmedaljerne til Jonas Warrer og Martin Kirketerp ved medaljeoverrækkelsen. Men den spanske OL-ledelse opgiver ikke. (Foto: AP) Den spanske olympiske komité har anket Jonas Warrers og Martin Kirketerps OL-guld i 49'eren til den internationale sportsdomstol, CAS. Det efter, at sejlsport-juryen ved OL afviste den spanske protest over, at danskerne - efter at have knækket masten på deres egen båd - lånte en kroatisk båd til deres guldsejlads. - Det her giver ingen mening. Reglerne kan ikke tilsidesættes, og denne type situation bør ikke kunne opstå ved et OL. Vi tror på, at en god sagsføring vil give vores exceptionelle sportsfolk deres guldmedalje tilbage, siger formanden for den spanske olympiske komité, Alejandro Blanco, til avisen Marcas hjemmeside. De spanske sejlere Iker Martinez de Lizarduy og Xabier Fernandez sagde ellers under medaljeoverrækkelsen tillykke til danskerne. Men den spanske OL-ledelse vil altså ikke slippe sagen - og at dømme efter kommentarne til artiklen på Marcas hjemmeside, er den spanske nation oprørt over det danske guld. Der skrives i kommentar efter kommentar om alt fra simpelt tyveri til internationale konspirationer.
Mage til tudeprinsesser skal man lede længe efter....... Danskerne vandt på vandet og det er dér slaget skal slåes....Ikke bag et skrivebord!!!!:mad: Latterlige tyrenosse jonglører........................:mad::mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De mennesker har jo ingen sportsmanship, og hvordan ville det lige være at få en medalje på en teknikalitet, pinligt. De blev slået på vandet accepter det dog.
Jamen, danskerne sejlede jo under andet flag og de var derfor slet ikke forberedte på deres ninja sniger angreb..... Eller noget :D Man kan da ikke andet end trække på smilebåndet over de tåbelige spanskere... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja de jublede sikkert allerede da de hørte Danskerne havde knækket masten, but it's not over until the fat lady sings eller noget :laugh:

Jamen, danskerne sejlede jo under andet flag og de var derfor slet ikke forberedte på deres ninja sniger angreb..... Eller noget :D Man kan da ikke andet end trække på smilebåndet over de tåbelige spanskere... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er sikkert den eneste der ikke finder det underligt at spanien har nedlagt en protest. Det burde være meget enkelt. Hvis der står i reglerne at man ikke må: * Sejle i matriel der ikke er godkendt af dommerne * Sejle under andet flag * Bytte hele båden ud og sejle uden at dette er godkendt så er der jo ingen tvivl om at danskerne har brudt reglerne og skal diskvalificeres. Hvis der derimod ikke står noget om ovenstående, så må man gå ud fra at det er tilladt, og derved beholder DK guldmedaljerne. Men, jeg kan da godt forstå de prøver alt hvad de kan... Det ville DK også gøre hvis situationen var omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
problemet er vist' date=' at der ikke står noget om denne situation i reglerne....[/quote'] Så bør det jo ikke være noget problem... så er det lovligt !... Men, jeg kender ikke reglerne, men jeg ved da at jeg ville ha' gjort nøjagtig det samme. Det er altså ikke klubmesterskabet vi snakker om. Forestil jer det samme i Formel 1. Massa ligger til at vinde for Ferrari.. Han kører galt på warm-up lap, men en kører fra Torro Rosso låner ham sin bil og Massa vinder VM. Næppe en fordel at låne en andens bil, men ... ville det være lovligt ? Massa's egen bil er defekt fordi hans selv har skadet den, og han låner derefter en bil som hans team ikke har fået godkendt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg har samme indstilling som Tyskerner, der ikke ville nedlægge protest fordi de mener at det skal afgøres på vandet og ikke ved skrive bordet. Og på vandet var Danskerne best. Jeg kunne forstå Spanierne hvis Danmark havde sejlet i en ulovlig båd og havde fået fordel af det. Iøvrigt er det vist Italien som har anket sagen igen.

Så bør det jo ikke være noget problem... så er det lovligt !... Men, jeg kender ikke reglerne, men jeg ved da at jeg ville ha' gjort nøjagtig det samme. Det er altså ikke klubmesterskabet vi snakker om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites