PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet August 18, 2008 I foråret købte jeg nogle 18" fælge med Dunlop 9000 dæk til min MB 320 CDI W211...........Nu er der begyndt at komme en "rumlen" lyd nærmest som hvis en stor sten sad i klemme mellem riller i dæk.... Troede det var noget med bilen, men Mercedes Malmø kørte en testtur og viste mig at en af "dubberne" var lidt højre på dækket en alle de andre. Som om det var hævet. Deres forklaring var at det kan ske med nogle dækmærker på bestemte biler. Specielt de dæk som ikke bare kan byttes vilkårligt rundt på alle fire hjul. Dæk/fælge er købt hos Däck online i Malmø og MB mente ikke jeg kunne reklamere over dem. Hvad mener I???? MB sagde at det med tiden (10-15000km) slides ned, så dækket bliver plan igen...... Er RIGTIG irreteret over jeg valgte Dunlop der var 2000,- billigere end Conti og Michelin jeg normalt sværger til!!! Det skal også siges at jeg "kun" hører det, når jeg kører på ny asfalt og mest i DK, hvor asfalten ikke er så grov!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Syntes godt nok det lyder som en produktionsfejl på dækket. Men da dackonline er paralelimportering af dæk, så tror jeg hellerikke det bliver nogen nem kamp at give sig ud i, da det ikke er Dunlop i Sverige der står for garantien. Havde også Dunlop 9000 dæk på min MB sidst. Syntes de støjede og rumlede voldsomt ved nogen bestemte hastigheder. Så den model er jeg færdig med. Personligt (ikke en opfordring til at andre prøver) ville jeg nok tage en hobbykniv, eller en høvl og skære den dub ned i højde med de andre og så se om problemet opstod igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Der skal da stadig være reklamationsret på de dæk der..... Så det er da bare ned til Dækonline i Fosie og beklage dig.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Dæk kan "raspes" af en fagmand, hvis de er blevet kørt skæve, eksempelvis. Måske det samme kan hjælpe dig? Når dét så er sagt, så burde du måske også få tjekket din sporing. Kunne jo være den trængte til en justering. Omvendt, så havde du nok bemærket dette i håndteringen af din bil - og MB-manden burde vel have foreslået dette også, hvis det var et muligt problem. At begynde at skære the-quick-and-dirty-way i dækket..tja...der er vel en grund til at dén dub ikke slides lige så meget som resten af kontaktfladen - så mit råd ville også være at futte ned til Däckonline og forelægge dem sagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Mit bedste bud er at selve dækkets trædeflade, har løsnet sig i vulkaniseringen fra dækkets karkasse....... Så for din egen skyld vil jeg gøre det så hurtigt som muligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 tja...der er vel en grund til at dén dub ikke slides lige så meget som resten af kontaktfladen - så mit råd ville også være at futte ned til Däckonline og forelægge dem sagen. JA der er en grund ifølge MB Malmø og det er noget med at biler som er designet til at kører meget hurtigt (+230) er indrettet på en måde så styrer tøjet kan "deforme" dækkene i enkelte tilfælde. Det er også derfor man ofte oplever at de trækker lidt til højre eler venstre når man slipper rattet på motorvejen. MB fortalte mig at de fra tid til anden har biler hvor de må forskyde fremhjulene i forhold til hinanden pga bilerne trækker lidt skævt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Har en Mercedes E430 '01 Jeg får også en underlig lyd/rumlen ved en bestemt fart (afhængig af last osv) I første omgang blev jeg pisse nervøs og troede den var gal med bremserne eller lignende... Men fik en "ekspert" til at køre i den, og fik konstateret at det var dækkene... Mit problem er at jeg har importeret bilen fra Tyskland... og opdagede desværre ikke fejlen der... Der er næsten fuld mønster på... :S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Der skal da stadig være reklamationsret på de dæk der..... Så det er da bare ned til Dækonline i Fosie og beklage dig.... ENIG, men må indrømme jeg har været lidt tung i optrækket, da det er et stykke tid siden jeg konstaterede fejlen og i mellemtiden har kørt 15000km siden jeg købte dæk/fælge, så spørgsmålet er om jeg en gang for alle skal droppe de SKODdæk og købe noget conti/Michelin...koster vel 5-6000DKK...........Men damn sure penge!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Altså jeg sværger til Dunlop............. Det er ubetinget de bedste vinterdæk jeg nogensinde har kørt på....... Jeg har kørt 300kmt i 34 graders varme på mine.....Uden det mindste ballade......Dog var de bløde som smør i kurver, men det er jo fuldt forståeligt. Så det var ikke sjovt.... Men der er noget i vejen med dækket......Og det Mercedes siger er da bare noget skrammel..... Dét gør man bare ikke for at få ting til at køre lige. Så er der fandme noget andet galt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 I foråret købte jeg nogle 18" fælge med Dunlop 9000 dæk til min MB 320 CDI W211...........Nu er der begyndt at komme en "rumlen" lyd nærmest som hvis en stor sten sad i klemme mellem riller i dæk.... Troede det var noget med bilen, men Mercedes Malmø kørte en testtur og viste mig at en af "dubberne" var lidt højre på dækket en alle de andre. Som om det var hævet. Deres forklaring var at det kan ske med nogle dækmærker på bestemte biler. Specielt de dæk som ikke bare kan byttes vilkårligt rundt på alle fire hjul. Dæk/fælge er købt hos Däck online i Malmø og MB mente ikke jeg kunne reklamere over dem. Hvad mener I???? MB sagde at det med tiden (10-15000km) slides ned, så dækket bliver plan igen...... Er RIGTIG irreteret over jeg valgte Dunlop der var 2000,- billigere end Conti og Michelin jeg normalt sværger til!!! Det skal også siges at jeg "kun" hører det, når jeg kører på ny asfalt og mest i DK, hvor asfalten ikke er så grov!! Nu ved jeg ikke hvor langt din bil har kört.men det alle hjul ?? For det kan jo også väre at din stöddämper er blevet trät,for så kommer dit däk til at se sådan ud.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Nu ved jeg ikke hvor langt din bil har kört.men det alle hjul ?? For det kan jo også väre at din stöddämper er blevet trät,for så kommer dit däk til at se sådan ud.. Det er kun på venstre frem og faktisk havde jeg også en defekt kugleled/del af bærearm, eller hva det nu var:confused: på samme hjul, hvor den pev hver gang jeg kørte over bump!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2008 Det er kun på venstre frem og faktisk havde jeg også en defekt kugleled/del af bærearm' date=' eller hva det nu var:confused: på samme hjul, hvor den pev hver gang jeg kørte over bump!!?[/quote'] Det kan meget vel väre det der er skyld i dit däk problem.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Nu har jeg været hos Dækonline hvor jeg købte dækkene og de konstateret at alle mine dæk var mere slidt på indersiden end ydresiden og de var sikre på det var noget med støddæmper eller lign. Nu er jeg skrupforvirret. Har fået foretaget sporing tidligere i år ifm en anden fejl!! Totally confused!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2008 Nu har jeg været hos Dækonline hvor jeg købte dækkene og de konstateret at alle mine dæk var mere slidt på indersiden end ydresiden og de var sikre på det var noget med støddæmper eller lign. Nu er jeg skrupforvirret. Har fået foretaget sporing tidligere i år ifm en anden fejl!! Totally confused!! men har du fået 4hjuls udmåling med de fælge og dæk? og nogen 4hjuls udmålere laver det netop sådan at den graver lidt mere indvendigt som jeg har forstået det, for at kompencere for sidevind?. Hvis det var Støddæmperne ville det nok være mere ujævnt over hele dækkets overflade. Når jeg sætter 17" på med vinterdæk og en anelse smallere, gnaver den også dem mere end den gør på 18" Mvh. Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2008 men har du fået 4hjuls udmåling med de fælge og dæk? og nogen 4hjuls udmålere laver det netop sådan at den graver lidt mere indvendigt som jeg har forstået det, for at kompencere for sidevind?. Hvis det var Støddæmperne ville det nok være mere ujævnt over hele dækkets overflade. Når jeg sætter 17" på med vinterdæk og en anelse smallere, gnaver den også dem mere end den gør på 18" Mvh. Flemming Nu har jeg lige været hos Vianor i Fosie, som skulle være gode til sporing, støddæmpere etc. og de kiggede med det samme på mine dæk som var mere slidte på indersiden på alle 4 og sagde det var sporingen den var gal med og hvis jeg ville af med misljud, så skulle jeg også købe nye dæk. I øvrigt sagde de at mine 18" Dunlop 9000 er ekstremt hårde dæk som ikke er specielt velegnet til en W211 (MB E 320). DEsværre er Vianor ikke de mest konkurrencedygtige på dækpriser, men valgte alligevel at købe nogle "blødere" Nokian hos dem og samtidig på en 4-hjul´s udmåling. Hvis der så er noget galt kan jeg gå tilbage til dem og råbe op:) Eneste ting jeg er lidt nervøs for er at jeg i starten af året fik lavet en sporing samme sted, fordi min bil trak til højre, men det var godt nok på nogle andre 16" tommer vinterdæk:confused: Så kan det passe at man skal have lavet en ny sporing nu med 18" sommerdæk?? Eller har jeg bare været satans uheldig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites