Jump to content
Buddha

Er Porsche ved at miste grebet som den bedste banebil???

Recommended Posts

Ja det med at at den er grim må vel være en individuel vurdering, jeg synes faktisk den er ret flot og i den grad noget nyt, men ikke lige plejer at se fra Japan siden den sidste Supra, som egentligt designmæssigt holder den dag idag, Men var noget af en udfordring for øjet da den kom. Nu vil jeg godt indrømme inden jeg skriver det næste at der er 3 porscher (eller porshe udspring) biler på min top 10 liste. Men designmæssigt har de jo ikke haft skide travlt i den afdeling, det har været mere når vi må sku nok hellere tilbage til 993 forlygterne og så smider vi lige en lidt større frontspoiler, nå ja og så endnu bredere baghjul - Så smider vi det banebrydende design på markedet, badabing så spiller det. Selv om porsche har som den eneste i verdens historien og den eneste der nogensinde kommer til at overleve på samme karros i 50 år, ja så er det satme da kedeligt. Der er ikke noget at gøre ved det man kan ikke lave en ny 911er, de må sidde der i 911 design afdelingen og få fodbad og få ordnet negle og så lige svinge et nyt lygte design ud hver 6 -7 år, sådan er det, men man må da tage hatten af for dem der bryder linjerne og udfordre vores øjne. Vores gode gamle BMW Chris gjrode det med 7eren, den blev haglet ned, men ups det blev den største 7er succes nogensinde og slog for alvor BMW fast i USA.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
PRÆCIS' date=' den kommer til at flytte "ingenting" dels fordi den er GRIM som en i helvede og fordi den ALDRIG vil få samme status!!.[/quote']Fatter ikke man kan bruge "grim" om præcis denne bil. Den er da arketypisk for japansk street-power.Undskyld - men jeg vil vove at kalde dem stædige og ofte påståelige :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Fatter ikke man kan bruge "grim" om præcis denne bil. Den er da arketypisk for japansk street-power.Undskyld - men jeg vil vove at kalde dem stædige og ofte påståelige :rolleyes:
1: Sorry - JEG syntes den er grim og sammenligne dens helhed med en 997 Turbo er utilgiveligt i MINE øjne 2: En dedikeret Porsche entusiast alla dem som er medlem ad www.porscheklubben.se vill ALDRIG overveje en RS4, GT-R eller lign. med samme power, alene af den grund at det ikke er en Porsche!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
1: Sorry - JEG syntes den er grim og sammenligne dens helhed med en 997 Turbo er utilgiveligt i MINE øjne
Enig. Ikke en sammenligning man kan bruge.
2: En dedikeret Porsche entusiast alla dem som er medlem ad www.porscheklubben.se vill ALDRIG overveje en RS4' date= GT-R eller lign. med samme power, alene af den grund at det ikke er en Porsche!!
Præcis min pointe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Ja det med at at den er grim må vel være en individuel vurdering, jeg synes faktisk den er ret flot og i den grad noget nyt, men ikke lige plejer at se fra Japan siden den sidste Supra, som egentligt designmæssigt holder den dag idag, Men var noget af en udfordring for øjet da den kom. Nu vil jeg godt indrømme inden jeg skriver det næste at der er 3 porscher (eller porshe udspring) biler på min top 10 liste. Men designmæssigt har de jo ikke haft skide travlt i den afdeling, det har været mere når vi må sku nok hellere tilbage til 993 forlygterne og så smider vi lige en lidt større frontspoiler, nå ja og så endnu bredere baghjul - Så smider vi det banebrydende design på markedet, badabing så spiller det. Selv om porsche har som den eneste i verdens historien og den eneste der nogensinde kommer til at overleve på samme karros i 50 år, ja så er det satme da kedeligt. Der er ikke noget at gøre ved det man kan ikke lave en ny 911er, de må sidde der i 911 design afdelingen og få fodbad og få ordnet negle og så lige svinge et nyt lygte design ud hver 6 -7 år, sådan er det, men man må da tage hatten af for dem der bryder linjerne og udfordre vores øjne. Vores gode gamle BMW Chris gjrode det med 7eren, den blev haglet ned, men ups det blev den største 7er succes nogensinde og slog for alvor BMW fast i USA.
Udseende: Der er jeg ikke helt enig. En vipergrøn eller orange 997 GT3 RS er da en stor fornyelse i design. 997-designet er jo også kun 3 år gammelt og her har Porsche ramt BULLS-EYE!! Jeg syntes der er sket store fornyelser sammenlignet med 996, ikke mindst på køreegenskaber/motor og DET ER JO DET Porsche først og fremmest handler om!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig enig i det sidste med køre egenskaberne er hvad porsche handler om, hvis man så kan lide dem, uden at tage stilling til noget her overhovedet ! Men at tage "store" forandringer ind i en sætning om det designmæssige i porsche 911, det er nok lige en overfortolkning og fordi man maler den gift grøn bliver den altså ikke særlig banebrydende af. Jeg ved så godt hvor meget der er sket med bilen under det har jeg selv set så ta ikke fejl af det det er en ny bil med mange nye og unikke løsninger, men du har selv lige lavet en generel definition på at en GT-R altså er grim. Så det vel fair og slå fast at Porsche 911 aldrig kommer til at skabe andre designmæssige revulotioner den de gjorde i 60erne og iøvrigt heller ikke skal eller behøver gøre det. Men at det er en del af foretningen for stort set alle andre bil fabrikker i verden og kunderne kræver det. Så det da dejligt at Nissan kommer med et bud på ny tænkning og som oven i købet kan køre, de startede jo allerede med 350Z som de jo var svært glade for i England. Jeg tror heller ikke der kommer mange GT-R på de svenske landeveje, men det gør der til gengæld i USA og England og som sportsvogns entusiast synes jeg det er dejligt at se lidt forskellige vinkler repræsenteret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå :) -> www.aftonbladet.se/bil/article3435311.ab "På tyska Porsche ville man inte tro på resultatet. I största hemlighet genomförde bilföretaget ett eget test. En Nissan GT-R med standardpaket ställdes mot en Porsche 911 turbo och en GT2. Enligt Porsche hade Nissanvagnen inte en chans. Bilen klockades på sju minuter och 54 sekunder, skriver Teknikens Värld..."
Og Nissan svarer igen: http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=57410&vf=12

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fandt jeg Evo bladet og nu må jeg sige jeg tror på Nissan :-) i´m sorry to say, men de sætter dem op mod nissanen på hver deres hjemmebane en corvette Z06, hvor ellers drag race 402 meter, hmm corvetten er langsommere også i 0-100-0 Mph. Så blev det Audi R8 på small landveje, ja Audien kan bare ikke følge med det er den korte udgave. Who is next, det er sku en 997 GT3 den er oppe imod, ja hvor ellers på en 1,8 miles lang test track. Ja lad mig sige det kort GT3eren er 0,9 langsommere end GT-R på den korte bane er det meget og de skriver også som en af konklutionerne at GT-R matcher eller er hurtiger end GT3 i hvert eneste sving og har en synlig hurtiger udgangs hastighed. Porschen skal balanceres gennem svingene hvor Nissanen bare pløjer igennem. Men hvis man bare ganger de 0,9 sek op i den længere Nürburgring så det vel næppe usandsynligt at en Nissan GT-R test køre har kørt 20 sek hurtiger ? Men jeg ser jo problemet når man sidder i sin 21.000 £ dyre GT3 og så bare må krybe væk for man ved man bare ikke kan køre fra den der play station. Men det er altid sjovt med under dogs der virkelig kan noget, men igen det bliver stadig ikke en Porsche og den aura der er med det, det skal det jo heller ikke og den kan måske være 21.000 £ værd. Men der er nok nogle GT-R ejere der får hygget sig lidt, ind i mellem. Men det er lidt fjovet af Porsche og betvivle det når der ligger en Evo test der egentligt fortæller der kan være noget om det, som før nævnt er det jo nu en del af GT-R markedsføringen, nogen ting skal bare lægges bag os :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der vel heller ikke noget galt i at porsche nødvendigvis ikke er hurtigst på en bane eller hur ? Der er vel andre ting der spiller som mht design, køreglæde kvalitet osv ... En ordinær bilist i hvilken som helst porsche, vil alligevel få skærm af en rutineret racerkøre i en lettunet peugeot 309 gti på en snoet bane... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo gået performance i den her debat og det er testkøre og racerkører der ligger til grund for tal, så det er jo sammenligningen der er interessant her og efter min mening en GT-R man må hilse velkommen og respekterer for sine fine tal og godt arbejde af Nissan, det må selv en Porsche entusiast selv og det føles som om det gør ondt, selv på porsches teknikkere der ufrivilligt er blevet en del af GT-R markedsføring. Der skal jo være noget for en hver smag, dem der holder af det klassiske og dem der simpelthen kræver nyt hvert år. Men det ville da være trist at se en køre maskine som en porsche i hænderne på en der bare luller rundt og shopper tøj i den, det tror jeg faktisk inders inde gør mere ondt på porsche teknikkerne end at en playstation 3 køre hurtigere på Nürburgring en de gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Jeg skal fatte mig i korthed. Vi har en GT-R stående. Første eksemplar i Sverige og Danmark. Bilen kører fantastisk og er ekstremt let-kørt. Den er hurtig. Gearskiftene er præcise og ekstremt hurtige, 4WD'en fungerer og bilen kommer standard på R-dæk. Altsammen fantastisk! Det værende sagt så har vi nu testet denne bil gang på gang på gang mod forskellige biler. Det har været motorvej fra ca. 40-80 km/t og så ellers bare hele vejen op. Bilen kommer ganske enkelt til kort mod Mercedes Benz CLK 63 AMG + Mercedes Benz CLK 63 AMG Black Series og Corvette Z06 er i en verden helt for sig selv (flere billængder foran). Så ville mange sikkert sige: Bane er en helt anden ting og har intet med "dragrace" at gøre! Fair nok. Dog siger ovenstående en hel del med tanke på alle de påståelser der har været omkring bilens performance "lige ud". EVO Magazine skrev bl.a. at GT-R'en skulle kunne lære en Z06 hvordan man kører lige ud...... Kunne der mon være tale om peppede pressebiler med en del mere effekt end standard-udgaven til slutkunden? Med hensyn til banekørsel så tænk over detten eksempel: En Ferrari F430 Scuderia vejer 1.250 kg (400+ kg. mindre end den store tunge GT-R) og har 510 hk. (30 hk mere end GT-R). Den har endvidere enorme keramiske bremser (har GT-R ikke) og en gearkasse der er endnu hurtigere end den der sidder i Nissans GT-R. Den er toppen af poppen fra fabrikken der har vunder F1 mesterskabet flere gange end nogen anden i det seneste årti og så skulle GT-R være 10-12 sekunder langsommere end denne på ringen? Man kan jo sammenligne videre med andre biler som Porsche Carrera GT, Pagani Zonda F ClubSport, Porsche 997 GT2 etc. etc. De skulle alle blive sat til vægs af en 1.680 kg. tung bil med 480 hk og stålbremser? Endvidere med en japansk chaufør bag rattet som man nok kunne forestille sig kender "Ringen" lidt dårligere end europæiske førere som f.eks. Walter Röhrl? Jeg kunne komme med meget mere... Hvad Nissan og Porsche end siger så tror jeg ganske enkelt ikke på den tid på ringen på baggrund af en ting. Det er at jeg selv har kørt bilen ca. 400 km. nu og selvom den er lækker og meget letkørt så kan den bil ALDRIG nogensinde komme i nærheden af 7.29 på "ringen". Er vi virkeligt uenige her Michael Stilling? ... Helt utroligt i så fald :) Skrev jeg, at jeg ville fatte mig i korthed? Erhmmm never mind :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal fatte mig i korthed. Vi har en GT-R stående. Første eksemplar i Sverige og Danmark.
Prisen er da også ganske pæn... 1.070.000 SEK :surprise: hehe. Men jeg gætter på den blev hurtigt solgt? Bortset fra det, gode argumenter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
Prisen er da også ganske pæn... 1.070.000 SEK :surprise: hehe. Men jeg gætter på den blev hurtigt solgt? Bortset fra det, gode argumenter.
Tak. Ja jeg solgte den inden den forlod havnen i New Jersey, USA. Enorm interesse på trods af priser flere hundrede tusinde over listepris. Utroligt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Martin Nej jeg tror sku ikke vi bliver vildt uenige om noget med biler du og jeg, andet end ting der kan vædes en kasse vin på :-) Men jeg synes bare det er interessant med nye vinde og som jeg har forsøgt at skrive heletiden så kommer nissan ikke til at pille ved Porsches marked tror jeg måske brugt markedet om noget og det bliver jo aldrig en Porsche ligemeget hvor meget de tæver Porsche på hjemme bane. Der er i øvrigt en 550 HK club sport på vej med halv bur ;-) Men EVO testen der høvler den altså den GT3 og det ser vi også den gør i regnvejr i 5th gear showet, over for en Turbo, den virker synligt hurtiger ud af svingene som jeg ser det og at det kan få porsche teknikkerne op ad stolen det sku da dels dumt, men for os andre der elsker sportsvogne fantastisk morsomt. og det med at den skulle være skruget op hmm så skulle det være ret mange biler, jeg har set en del test der gir GT-R sejeren hvergang. Jeg har selv siddet ved siden af i min egen bil der er blevet håndteret af en racerkøre og set min bil kunne gør ting jeg aldrig havde forestillet mig den kunne og iøvrigt aldrig selv har kunnet gøre. det er jo ikke usandsynligt at ham japseren har kørt en del km og oven ikøbet på bane og den rent faktisk med den rigtige håndtering er så voldsom som de siger. I EVO testen altså print der smutter den altså fra Z06 i lige linie også i 0-100-0 mph. Men snakker vi ferrari, lambo ect. samt turbo og gt3 så nærmer vi os vel også biler der er hen ved dobbelt så dyre, og antager vi at den så bare var lige så hurtig så var det vel ret okay for en Nissan. Men en porsche bliver det jo aldrig, selv om den så køre underbukserne af porsche drengene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak. Ja jeg solgte den inden den forlod havnen i New Jersey' date=' USA. Enorm interesse på trods af priser flere hundrede tusinde over listepris. Utroligt![/quote'] Opklarende spørgsmål: Du er sikker på den ikke er begrænset, det er jo dels set før i USA, Bl.a. på E36 M3 og jeg ved at den køre med mindre power i Japan end den bliver leveret med i Europa, Japansk lovkrav har jeg lige læst mig til. Det er set før ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
Opklarende spørgsmål: Du er sikker på den ikke er begrænset, det er jo dels set før i USA, Bl.a. på E36 M3 og jeg ved at den køre med mindre power i Japan end den bliver leveret med i Europa, Japansk lovkrav har jeg lige læst mig til. Det er set før ?
Hvis du siger du ved, at den kører med mindre power i Japan giver det jo slet ingen mening. For det var vel en højrestyret version de kørte i f.eks. Top Gear? = Japansk version. Vores er en US model og venstrestyret... EU modellen er jo slet ikke kommet endnu og er ekstremt forsinket så den kan næppe have været med i nogle af de tests der er lavet af GT-R. Altså er der US modellen og Japan-modellen og hvis US modellen skulle være hurtigere end den japanske så er sagen jo soleklar? :) Jeg tror nu mere på, at pressbilerne Nissan har haft ude er skruet væsentligt op effektmæssigt. Den de kørte på ringen har nok endvidere kørt på slicks eller lignende. Dog tror jeg også der er pillet ved de modeller vi har set i EVO Magazine, Top Gear, Fifth Gear etc. Men det er jo bare gætværk og spekulationer fra min side :) Trods alt et meget enkelt indgreb på en sådan bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man kan kun spekulere, de hævder godt nok at den en EVO har haft er købt privat gennem forhandler, men det er jo bare set før at der kan være variationer i effekten på de forskellige kontinenter, grundet forskellige mærkværdigheder i de pågældende landes lovgivning og US er jo et af de vigtigste markeder for de fleste bilproducenter. Men de er satme mærkelige der over, f.eks. er det i en af staterne strafbart for en mand at have sex med sin kone hvis han lugter af fisk, men sådan er der jo så meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
Ja man kan kun spekulere, de hævder godt nok at den en EVO har haft er købt privat gennem forhandler, men det er jo bare set før at der kan være variationer i effekten på de forskellige kontinenter, grundet forskellige mærkværdigheder i de pågældende landes lovgivning og US er jo et af de vigtigste markeder for de fleste bilproducenter. Men de er satme mærkelige der over, f.eks. er det i en af staterne strafbart for en mand at have sex med sin kone hvis han lugter af fisk, men sådan er der jo så meget.
Argumentet med hensyn til varierende effekt har jeg hørt før, men synes jeg ikke holder. For den skal godt nok "variere" meget før en 1680 kg stor tung bil med de heste skal køre rundt på ringen på 7.29 og sætte alle andre super-biler til vægs med både mere effekt, MEGET lavere vægt, bedre bremser etc. :) Du er sikker på det ikke er hvis konen lugter af fisk??! :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er manden der kan straffes :-) Ja det er jeg enig i der skal ofte meget mere til, men det er efterhånden mange der testet den og underligt nok kun Porsche der ikke kan få den til det, hmm også lidt interessant billede om de virkelig ville have gået ud og understreget at GT-R er hurtigere en deres, det er nok tvivlsomt, eller måske endda usandsynligt. Men forestiller vi os at de er skruet op alle pressebilerne, det er jo ikke usanssynligt, det betyder jo så at det er den kommende Club Sport uden halvbur de har kørt i, så går der jo ikke langtid før den holder eller ? Så det porsche sidder og tuder over er egentligt at tænk nu hvis GT-R også havde kunne bremse, så havde det satme set sort ud, det er jo dokumenteret at hvad det så end er, så er der noget med Nissan mærke på der er betydeligt hurtigere. Så jeg ville da gå tilbage til produktionen og få dem til at flå bagsæderne ud af de 911er og få flyttet den motor længere ind så kan de sku komme med hvad de vil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så jeg ville da gå tilbage til produktionen og få dem til at flå bagsæderne ud af de 911er og få flyttet den motor længere ind så kan de sku komme med hvad de vil.
Enig... Giv os en Cayman med GT2 motor :th2::fight::fight::fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...