Jump to content
Buddha

Er Porsche ved at miste grebet som den bedste banebil???

Recommended Posts

Guest PeterK
Hvor har du din teori fra - dokumentation? Eller er et blot din antagelse?
En 997 Turbo må anno 2008 betegnes som en bil i det absolutte dyre selskab. De første som kom på marked koster stadig sek1.000.000+ og de fleste 1.2-1.4mio.......... Derfor kræver det en solid indkomst at købe/financiere sådan en bil med dertil hørende afskrivning, benzin, forsikring etc. Ligger du en kvart million i udbetaling på en 997 Turbo til 1,2 sidder du får ca 16.000kr pr. måned. Det er mere end 95% af alle i Sverige betaler i husleje:th2: De sidste 5% er folk som har bosat sig fordelagtigt (os halvsvenskere), født med en guldske i munden, eller prioterer biler ekstremt højt!! Og i Sverige er procentsatsen sikkert mindre, da bankerne generalt herovre ser skævt til folk som ønsker at bruge friværdi på biler!! Hvad er årsagen til du spørger? (:confused:) PS: Den med direktionsgangen var lidt ment som en joke. U know overdrivelse fremmer forståelsen. Men igen det er da logik for burhøns at 997 Turbo er uopnåelig for 91, 92, 93, 94 eller whatever procent af befolkningen!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror nu også SM tar sine ord i sig igen efter han har väret på Ringen For dernede er 70% Porsche, det er så läkkert at se alle de fine biler blive brugt til det de er lavet til :)
Det var alligevel en stor procentdel.... Nu har jeg selv været dernede et par gange og 70% er måske lige højt nok skudt, men ja der er da en del... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hvad er årsagen til du spørger? (:confused:) PS: Den med direktionsgangen var lidt ment som en joke. U know overdrivelse fremmer forståelsen.
Tænkte det nok :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Det er rigtigt! Undskyld
Præcis 997 Turbo..... Der er VOLDSOM forskel på at købe en brugt 996/996Turbo eller 997/997S kontra 997 Turbo. Afskrivningen er stadigvæk ret voldsom, da bilen er nyeste udgave. Når Facelift og senere ny model introduceres kan den handles til "menneskepenge" Min gamle 997 S solgte jeg i februar 2008 og den er nu faldet næsten 100.000sek, fordi en ny er på trapperne, med væsentlig bedre performance etc. Antallet af 997ére til salg er også fordoblet det sidste halve år og de fås efterhånden til ret gode priser, så her kan man lave nogle RET GODE køb for tiden!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Nu blev der skrevet 997 Turbo. Og hvor mange af dem er der herinde?
Præcis!! Hvor mange 997 Turbo, Gallardo, F 360/430 er der herinde? Jeg gætter på 0 stk:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Porscherne kørte helt sikkert stærkt.....
ja de er nu rimelig suveræne gadebiler på ringen, og da det denne weekend var mere eller mindre 70% porsche, blev man overhalet af mange
Dog er der sat en tid på 9:36 i en Suzuki Ignis.....;)
haha, sejt, tror vores den hurtigste tid var ca. deromkring nåede du dit mål med under 9?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var tæt på......Men jeg kan ikke dokumentere det. Min aller første runde var på 9:54...
hmm ok, tror for det meste på folk, og med den hastighed du overhalede os på første omgang, ser det vist meget rigtigt ud. vi overhalede en civic med bur og strippet og 1sæde og hjelm, i en "limo" han blev lidt underlig, det grinte vi nok lidt af :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.....Det samme skete med Lotus Elise i massevis......:D Men ja, den kan godt flytte sig den stakkels familiekombi.....;) Men på semislicks, så kunne jeg kappe 30 sekunder af uden at blinke. Et godt bud er 8:30med gaderslicks og med lidt flere runder på ærmet. Men det kommer nok snart....:) Men næste gang bliver det i en rigtig racer. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men på semislicks, så kunne jeg kappe 30 sekunder af uden at blinke. Et godt bud er 8:30med gaderslicks og med lidt flere runder på ærmet. Men det kommer nok snart.... Men næste gang bliver det i en rigtig racer. ;)
Tror ikke du kommer derned i den kämpe bil... Men op i r... med tiden bare man har det sjovt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var faktisk overvældet over hvor nem den var at bugsere rundt.... Det var kun i svingene at GT3'erne røg forbi.... Fra Breidscheid til Karussellen havde de det ikke nemt.....:) Men fuck der var nogen der kørte stærkt dernede.....Vildt fedt at se!!!

Tror ikke du kommer derned i den kämpe bil... Men op i r... med tiden bare man har det sjovt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Porscherne kørte helt sikkert stærkt..... Dog er der sat en tid på 9:36 i en Suzuki Ignis.....;)
Det skal nu også lige siges at den Ignis er "race optimiert"... ;) Med rigtig undervogn, bur, semislicks osv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Men Nissan GT-R synes jeg er vildt interessant - den er godt nok lidt en playstation, men den kører fra stort set det hele på en bane...
Nå :) -> www.aftonbladet.se/bil/article3435311.ab "På tyska Porsche ville man inte tro på resultatet. I största hemlighet genomförde bilföretaget ett eget test. En Nissan GT-R med standardpaket ställdes mot en Porsche 911 turbo och en GT2. Enligt Porsche hade Nissanvagnen inte en chans. Bilen klockades på sju minuter och 54 sekunder, skriver Teknikens Värld..."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jo, men se lige på prisen, som jeg har skrevet tidliger er der jo aldrig noget der piller porsche af pinden specielt ikke GT2 eller 3 samt Turbo. Men de koster vel også det dobbelte af en GT-R. Evo lavede en test med GT-R mod Aston Martin, Audi R8, Den nye corvette og en Porsche carrera S tror jeg det er, alle væsentligt dyrer en GT-R, men betydeligt langsomere, det var da interessant. Uden det dog nogensinde vil piller ved hverken Porsche, Aston, Audi eller corvettes marked, men interssant alligevel, set i lyset af at man faktisk kan få en super performance til mellemklasse pris. Den kommer heller ikke på min top 10. måske 20 :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh det er det vel ikke taget i betragtning at bladet er engelsk, alle engelske mærker har jo som bekendt en stolt racing historie, som stort set alle engelske bil medier rigtigt godt kan huske, så når der er UK biler indblandt hvilket der ofte er, så føler man lidt de får lidt særbehandling. Dog er EVO nogen af dem der er mindst tynget af det fenomen. Men det var jo også en ud af mange andre som stadig var meget dyre end GT-R men på ingen måde kunne leve op til den, det var egentligt det der var essensen i mit indlæg, at her var en bil til meget få penge der kunne køre med de fleste tunge drenge og fra en hel del af dem. Det skal man jo også holde sig for øje når man sammenligner, for jeg er da sikker på man meget nemt kan bygge en Z4 coupe om til at tørre røv på en 911 turbo og meget, meget billigere. Men som jeg tidligere har skrevet, det bliver det jo ligsom ikke en Porsche Turbo af vel ? SÅ netop af den grund kommer GT-R ikke til at flytte ret meget fra de etaplerede mærker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Ahh det er det vel ikke taget i betragtning at bladet er engelsk, alle engelske mærker har jo som bekendt en stolt racing historie, som stort set alle engelske bil medier rigtigt godt kan huske, så når der er UK biler indblandt hvilket der ofte er, så føler man lidt de får lidt særbehandling. Dog er EVO nogen af dem der er mindst tynget af det fenomen. Men det var jo også en ud af mange andre som stadig var meget dyre end GT-R men på ingen måde kunne leve op til den, det var egentligt det der var essensen i mit indlæg, at her var en bil til meget få penge der kunne køre med de fleste tunge drenge og fra en hel del af dem. Det skal man jo også holde sig for øje når man sammenligner, for jeg er da sikker på man meget nemt kan bygge en Z4 coupe om til at tørre røv på en 911 turbo og meget, meget billigere. Men som jeg tidligere har skrevet, det bliver det jo ligsom ikke en Porsche Turbo af vel ? SÅ netop af den grund kommer GT-R ikke til at flytte ret meget fra de etaplerede mærker.
PRÆCIS, den kommer til at flytte "ingenting" dels fordi den er GRIM som en i helvede og fordi den ALDRIG vil få samme status!!. Porsche har de mest dedikerede fans i branchen og de tænker KUN Porsche!! Dette er Subaru Impreza historien om igen, bare på et lidt højere niveau!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites