Jump to content
Buddha

Er Porsche ved at miste grebet som den bedste banebil???

Recommended Posts

Guest PeterK
Spændende at se om den kommer op imod en GT2'er.....
JA - Seriøsiteten er nogenlunde på højde med Benny Hill show, Se bare begejstringen i deres ansigter, når Porschen bliver overhalet:lol: KINABIL.....Andet er der ikke at sige til den Nissan! Så var det sgu noget andet at være til Ferrari Days på Knutstorp i dag!! Nissanén kunne sikker køre fra mange af dem, but who cares!!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Har forelsket mig en del i den nye CLK 63 Black Series, den må da også kunne præstere nogle seriøse tider!?....Men måske mest ligeud, specielt i mellem acc. Den er ihvertfald FED og lidt anderledes..b

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå...... Fordelen ved den, er at de skulle ha' fået 40% spær på bagakslen....Og det gør den trækker noget bedre i sving. Dog synes jeg 1760kg er noget i overkanten for den type biler......Men ingen tvivl om den er rasende hurtig....

Har forelsket mig en del i den nye CLK 63 Black Series, den må da også kunne præstere nogle seriøse tider!?....Men måske mest ligeud, specielt i mellem acc. Den er ihvertfald FED og lidt anderledes..b

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogen der nogen sinde får lejlighed til at pille afgørende ved Porsches status på det område, sådan generelt set. Den kan jo det hele, perfekt på bane, følger det meste, samt hygge tur på strandvejen. Men Porsche 911 har jo nogler koncept mæssige udfordringer, med motorens placering, med mindre det ender med at bagsæderne ryger til fordel for, hvad man kunne kalde en stor cayman. Men Nissan GT-R synes jeg er vildt interessant, den er godt nok lidt en playstation, men den køre fra stort set det hele på en bane og den koster ingen ting i forhold, jeg er personlig helt vild med det ydre design. Men der er jo mange biler der er hurtiger end f.eks. en Porsche Turbo på en bane og billiger.... men det bliver jo aldrig en Porsche af den grund, det bliver måske bare mere ekstremt og knap så anvendeligt, men det er jo et valg man tager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke der er nogen der nogen sinde får lejlighed til at pille afgørende ved Porsches status på det område, sådan generelt set. Den kan jo det hele, perfekt på bane, følger det meste, samt hygge tur på strandvejen. Men Porsche 911 har jo nogler koncept mæssige udfordringer, med motorens placering, med mindre det ender med at bagsæderne ryger til fordel for, hvad man kunne kalde en stor cayman. Men Nissan GT-R synes jeg er vildt interessant, den er godt nok lidt en playstation, men den køre fra stort set det hele på en bane og den koster ingen ting i forhold, jeg er personlig helt vild med det ydre design. Men der er jo mange biler der er hurtiger end f.eks. en Porsche Turbo på en bane og billiger.... men det bliver jo aldrig en Porsche af den grund, det bliver måske bare mere ekstremt og knap så anvendeligt, men det er jo et valg man tager.
Flot sagt! Jeg er enig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Tænk også på at Porsche 997 er tænkt som en "kassesucces" hvor det primære formål er at tjene mange penge hjem til Porsche A.G. De kunne jo sagtens lave 997 Turbo eller GT2/3 vildere og mere ekstrem, men så gider "flertallet" ikke købe den pga manglende anvendelighed etc. Så det lader de RUF og andre tuningsfirmaer om, og disse modeller kører fra ALT!!(også Kinabilen:thumbup:) Tænk på at 95% af køberne til 997 Turbo er mennesker som til daglig færdes på direktionsgange og de har også brug for komfort til og fra direktionsmøder!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

PS: 911eren´s bagsæder er GULD værd for Porsche. Fjerner de dem, halveres salget. Tænk man kan få en super racerbil, hvor ungerne kan sidde på bagsædet!!! PSS: Tør slet ikke tænke på hvor vild og ekstrem en 911 kunne blive, hvis man erstatter bagsæder med motor!!!:fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis og hvis...... Bare vent.....Det varer ikke længe før de første 1000hk's skylines kommer. Og så kan du sku tage din RUF og gå hjem.....:D Og en Porsche er ærligt talt ikke særlig anvendelig......Kør lige i Bauhaus og køb 10 stks 3m fodlister......;) Og sådan kan vi blive ved. Porsche er kendt fordi de støtter racerfirmaer og har vundet LeMans adskillige gange. Men der er ikke en Porsche der har vundet i 15??? år.... Så jeg er ved at tro der kommer et skifte på et tidspunkt. Porsche har ikke den status som Porsche har haft..... Ikke i min verden ihvertfald. Nu er det helt andre biler der dækker behovet for superbils fornemmelsen og der kommer en Skyline ind under.... Men så er man også i en verden der består af Veyron, SL65 black series, Enzo, Pagani, McLaren osv.... Porsche var toppen af lagkagen for år tilbage, men er i dag en lækker mellemvare. Bevares den er hurtig..... Men du kan få familiebiler der er ligeså hurtige..... Billigere biler der kører fra den komfortabelt. Skyline gør det til halv pris......Ariel Atom gør det til 400.000sek..... Så hvad er det så Porsche kan. Ikke så meget hvis du spørger mig......For det er et kompromis og begrænsningerne begynder at indfinde sig med det hækmotor design.

Tænk også på at Porsche 997 er tænkt som en "kassesucces" hvor det primære formål er at tjene mange penge hjem til Porsche A.G. De kunne jo sagtens lave 997 Turbo eller GT2/3 vildere og mere ekstrem, men så gider "flertallet" ikke købe den pga manglende anvendelighed etc. Så det lader de RUF og andre tuningsfirmaer om, og disse modeller kører fra ALT!!(også Kinabilen:thumbup:) Tænk på at 95% af køberne til 997 Turbo er mennesker som til daglig færdes på direktionsgange og de har også brug for komfort til og fra direktionsmøder!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hvis og hvis...... Bare vent.....Det varer ikke længe før de første 1000hk's skylines kommer. Og så kan du sku tage din RUF og gå hjem.....:D Og en Porsche er ærligt talt ikke særlig anvendelig......Kør lige i Bauhaus og køb 10 stks 3m fodlister......;) Og sådan kan vi blive ved. Porsche er kendt fordi de støtter racerfirmaer og har vundet LeMans adskillige gange. Men der er ikke en Porsche der har vundet i 15??? år.... Så jeg er ved at tro der kommer et skifte på et tidspunkt. Porsche har ikke den status som Porsche har haft..... Ikke i min verden ihvertfald. Nu er det helt andre biler der dækker behovet for superbils fornemmelsen og der kommer en Skyline ind under.... Men så er man også i en verden der består af Veyron, SL65 black series, Enzo, Pagani, McLaren osv.... Porsche var toppen af lagkagen for år tilbage, men er i dag en lækker mellemvare. Bevares den er hurtig..... Men du kan få familiebiler der er ligeså hurtige..... Billigere biler der kører fra den komfortabelt. Skyline gør det til halv pris......Ariel Atom gør det til 400.000sek..... Så hvad er det så Porsche kan. Ikke så meget hvis du spørger mig......For det er et kompromis og begrænsningerne begynder at indfinde sig med det hækmotor design.
Jeg kan ikke være mere uenig og du spørger hvad er det Porsche kan??? Kig på regnskabet 2007 og du finder svaret!! 1: Ariel Atom,Skyline 1000HK, Enzo, Pagani, Mclaren:D....For hver gang en af disse sælges, sælges der 1000 nye Porscher (uden overdrivelse) 2: Porsche EJER Europa+s største bilkoncern VW og dermed også Audi Tror du misforstod mit indlæg: Det handlede ikke om hvem der kører hurtigst på bane og bilreligion, men KUN om kassesucces på bilmarkedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hvis og hvis...... Og en Porsche er ærligt talt ikke særlig anvendelig......Kør lige i Bauhaus og køb 10 stks 3m fodlister......;) De kan sagtens hentes I konens CAYENNE!!;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.....Men der svarer du jo egentlig på det jeg siger og gi'r mig ret. For år tilbage, var forholdet sikkert det samme imellem Porsche og Opel. For hver Porsche 911, blev der solgt 1000 Kadett'er. :) Nu er der bare kommet en klasse over Porsche, hvor superbilerne regerer.... Netop derfor sagde jeg at Porsche er blevet en mellemvare, der egentlig bliver drevet af historien og ikke det eksclusive som det har været engang.... Der er ved at være så mange Porscher på vejene, at man ikke vender sig om længere. Den eneste Porsche der virkelig trækker opmærksomhed, var Carrera GT. Den havde det gamle superbils prædikat som jeg, i min barndom, altid har forbundet med en Porsche...... Når man kørte på ferie ned igennem Tyskland og så en Porsche, kunne man tale om det i timevis. Nu er det jo bare....ja, ja.....En Porsche. En BMW M5 lyder bedre, yder bedre og er langt mere praktisk... Jeg tror Porsche er et bilmærke der vil "eksplodere" og hvor det usikre marked vi befinder os i, vil overtrumfe de historiske aner, og sende Porsche til tælling.

1: Ariel Atom,Skyline 1000HK, Enzo, Pagani, Mclaren:D....For hver gang en af disse sælges, sælges der 1000 nye Porscher (uden overdrivelse) 2: Porsche EJER Europa+s største bilkoncern VW og dermed også Audi Tror du misforstod mit indlæg: Det handlede ikke om hvem der kører hurtigst på bane og bilreligion, men KUN om kassesucces på bilmarkedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke være mere uenig og du spørger hvad er det Porsche kan??? Kig på regnskabet 2007 og du finder svaret!! 1: Ariel Atom,Skyline 1000HK, Enzo, Pagani, Mclaren:D....For hver gang en af disse sælges, sælges der 1000 nye Porscher (uden overdrivelse) 2: Porsche EJER Europa+s største bilkoncern VW og dermed også Audi Tror du misforstod mit indlæg: Det handlede ikke om hvem der kører hurtigst på bane og bilreligion, men KUN om kassesucces på bilmarkedet.
Ahh .. er det nu ikke kun 75% .. bevares en stor del .. men....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Porsche har en ejerandel i VW koncernen på ca 30%, så man kan ikke sige Porsche ejer VW......;)

AF NIKOLAJ KARLSHØJ Niedersachsen, som er storaktionær i Volkswagen, ville for alt i verden vil undgå en fjendtlig overtagelse. Volkswagen har nemlig hjemsted i Niedersachsen, og står dermed for en massiv del af beskæftigelsen i området. Porsche, som siden foråret har ejet godt tredjedel af VW, mener modsat, at Niedersachsen har bremset for selskabets og ikke mindst landets generelle erhvervsudvikling ved at modstå Porsches ønske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha: Det der med at man ikke snakker om bilerne i timevis længere er pga. sammensætningen af højkonjuktur, samt SVERIGE! Man ser jo Ferrarier, Porsche, Lamborghini, Jaguar, store BMW'er og jeg ved ikke hvad - HELE TIDEN i Malmö. Derfor vender jeg mig ikke mere om efter de biler. Det er kun hvis der kommer en Pagani Zonda eller en F40 jeg begynder at savle. Det med at Porsche er en mellemvare... det mener jeg ikke. Så snart du prøver at have en Porsche i blot nogle timer vil du også kunne forstå, at din udtalelse er helt hen i hampen :D (med alt respekt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trillet lidt i en 911 turbo...(997) og Carrera 4S(997) og det sagde mig ikke noget..... Så hellere en RIGTIG sjov bil og så en familiegryde ved siden af.....:)

Buddha: Det der med at man ikke snakker om bilerne i timevis længere er pga. sammensætningen af højkonjuktur, samt SVERIGE! Man ser jo Ferrarier, Porsche, Lamborghini, Jaguar, store BMW'er og jeg ved ikke hvad - HELE TIDEN i Malmö. Derfor vender jeg mig ikke mere om efter de biler. Det er kun hvis der kommer en Pagani Zonda eller en F40 jeg begynder at savle. Det med at Porsche er en mellemvare... det mener jeg ikke. Så snart du prøver at have en Porsche i blot nogle timer vil du også kunne forstå, at din udtalelse er helt hen i hampen :D (med alt respekt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det gælder status er man nød til at tale generelt og ikke Brians mig, mig, mig verden. Og tale anvendelighed i forbindelse med super sportsvogne er vel egentligt som at snakke hæftig overvægt og rekordforsøg i stangspring. Det er sku ikke lige det der var meningen. Når vi snakker super luksus ekstrem sportsvogne, så er der i min verden fler biler der er mere interessant end en ferrari, men det ændre sku da ikke på at det er Ferrari der sidder på tronen og bliver der. Det samme med porsche der har så lang racinghistorie, med mange succeser, den kan bruges i hverdagen og den er synonym med banekørsel, så selv om jeg heller ville købe en anden bil så ændre det heller ikke på at det er Porsches domaine, det der ingen der kommer til at ændre på, heller ikke med 1000 hk. For familiebile der stadig kan køre ekstremt godt i kurver, ja der er det M3 der ejer den trone, sådan er det. Man kan jo se det når man læser test i bilblade, når Lamborghini, Pagani, Aston ect. kommer med en ny model ja så skal den jo ALTID testes op mod en ferrari, sådan er det, selv om de er hurtiger, bedre så flytter det jo ikke en tomme ved Ferraris status. BMW E30 M3 var i årevis refferance bil for test selv mange år efter man sluttede produktionen, der kommer massere af bilere heletiden der sigter mod at slå M3eren og der er givet vis nogen der lykkedes med det ind i mellem, men det er stadig M3 der er forbilledet i det store billede, sådan er det, det er der ingen der nogensinde for flyttet på. Men vi kan jo så heldigvis selv bestemme om vi vil købe en anden bil vi selv føler snyder kongen i vores klasse og så kan vi jo sidde og hygge os over det, men det bliver aldrig en Ferrari, en Porsche eller en M3 af den grund, set i den store kikkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har trillet lidt i en 911 turbo...(997) og Carrera 4S(997) og det sagde mig ikke noget..... Så hellere en RIGTIG sjov bil og så en familiegryde ved siden af.....:)
Hvad manglede den 480 hk stærke 997 Turbo? 0 - 100 på under 4 sek. og en undervogn i topklasse, samt en kabine andre ikke når til sokkerne rent kvalitetsmæssigt er vel okay? Hvad er "RIGTIG sjov"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når det gælder status er man nød til at tale generelt og ikke Brians mig, mig, mig verden. Og tale anvendelighed i forbindelse med super sportsvogne er vel egentligt som at snakke hæftig overvægt og rekordforsøg i stangspring. Det er sku ikke lige det der var meningen. Når vi snakker super luksus ekstrem sportsvogne, så er der i min verden fler biler der er mere interessant end en ferrari, men det ændre sku da ikke på at det er Ferrari der sidder på tronen og bliver der. Det samme med porsche der har så lang racinghistorie, med mange succeser, den kan bruges i hverdagen og den er synonym med banekørsel, så selv om jeg heller ville købe en anden bil så ændre det heller ikke på at det er Porsches domaine, det der ingen der kommer til at ændre på, heller ikke med 1000 hk. For familiebile der stadig kan køre ekstremt godt i kurver, ja der er det M3 der ejer den trone, sådan er det. Man kan jo se det når man læser test i bilblade, når Lamborghini, Pagani, Aston ect. kommer med en ny model ja så skal den jo ALTID testes op mod en ferrari, sådan er det, selv om de er hurtiger, bedre så flytter det jo ikke en tomme ved Ferraris status. BMW E30 M3 var i årevis refferance bil for test selv mange år efter man sluttede produktionen, der kommer massere af bilere heletiden der sigter mod at slå M3eren og der er givet vis nogen der lykkedes med det ind i mellem, men det er stadig M3 der er forbilledet i det store billede, sådan er det, det er der ingen der nogensinde for flyttet på. Men vi kan jo så heldigvis selv bestemme om vi vil købe en anden bil vi selv føler snyder kongen i vores klasse og så kan vi jo sidde og hygge os over det, men det bliver aldrig en Ferrari, en Porsche eller en M3 af den grund, set i den store kikkert.
Igen, godt indlæg! E30 M3 bruges stadig i test. Min brors E30 M3'er har da for nyligt været med i en test i et bilblad mod en anden ny BMW (kan ikke huske hvilken). Så jeg kan kun give dig ret. M3 E46 CSL gør det også rigtig, rigtig godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hvad manglede den 480 hk stærke 997 Turbo? 0 - 100 på under 4 sek. og en undervogn i topklasse, samt en kabine andre ikke når til sokkerne rent kvalitetsmæssigt er vel okay? Hvad er "RIGTIG sjov"?
1: Han skrev for 14 dage siden han godt ville eje en 997 turbo:th2: 2: Det HELT unikke ved en 997 er service og vedligeholdelse. De første 100.000km koster en brøkdel af f.eks M5, RS6 etc. Afskrivningen er også LANGT bedre, og det vigtigste KVALITETEN er uovertruffen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kun været Porsche ejer i et år (faktisk i morgen den 27. august er det præcis et år siden jeg fik min Porsche) og det er "kun" en Boxster S fra 2004. Men, lad det være sagt, det er satme en kongebil at køre i. Jeg er lige kommet hjem fra Østrig og har naturligvis kørt på Autobahnen. Den ligger ligeså godt på vejen ved 250 km/t som ved 110 km/t (og efter 250 km/t så kan pøblen ikke følge med :laugh:). Folk flytter sig, når de ser en Porsche bagude, jeg havde slet ikke de samme problemer med, at folk trak ud foran én (selv ved normalle hastigheder), noget som jeg tidligere tit har oplevet, når jeg kørte i min Passat eller har været med i mine kammeraters A8 og A6. Derudover skal det lige hilses at sige, at en ML63 AMG er hurtig ligeud, men i Kassel bakker havde den ikke en chance mod min lille bil :fight: Iøvrigt har den nye Porsche GT2 530 hk. Jason Plato testede den i sidste uges afsnit af 5th Gear og var meget meget meget glad for den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Tænk på at 95% af køberne til 997 Turbo er mennesker som til daglig færdes på direktionsgange
Hvor har du din teori fra - dokumentation? Eller er et blot din antagelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites