Jump to content
Dreier

Navneændring på barn

Recommended Posts

Hej Er der nogen som kan guide mig i hvordan jeg foretager navneændring på min datter. Hun er meget ked at sit mellemnavn (det er Maria) og vil gerne have det slettet. Skal jeg starte hos de danske myndigheder, hvorefter jeg bare informerer skatteverket om ændringen eller skal jeg foretage ændringen herovre, hvor hun jo faktisk bor? Har søgt rundt på nettet, men er faktisk bare blevet mere forvirret. Og overvejer bare at starte hos danskerne, for der kan jeg finde blanketten online. Håber der er nogen som har prøvet det før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Låner lige tråden. Jeg vil gerne have mit mellemnavn som efternavn og have mit gamle efternavn slettet. Er det samme sted jeg skal søge?
Det fik jeg klaret på kirke kontoret i det sogn jeg er født i. Det koster i omegnen af 400kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Også mens du boede i Sverige?? Har hørt det ikke var i Dk man skulle søge hvis man bor herovre nemlig
Gjort for ca 1 mdr siden så ja. Det er muligt man kan søge om det herovre også men for mig var dette den letteste løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brev til skattemyndigheden Jeg sendte bare et brev til skattemyndigheden i Trelleborg, hvor vi hörte til dengang. Jeg forklarede årsagen til önsket. Og 3 dage senere kom der brev til Anna og ikke Leise Johannessen. Stod lige lidt og lurede: Hvem fanden er Anna Johannessen :D Så nemt og gratis er det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg takker. Det var da overraskende nemt. Jeg går ud fra at man bare skal begrunde sit ønske med et eller andet, og det kan vel endda bare være at man ønsker et andet navn fordi man ikke bryder sig om sit eget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

**bump** nogen der kan svare på den ovenstående meddelelse? Et tillægsspørgmål herfra dog... Hvad gør man så med sit pas og det navn man har der, og gør det nogen forskel hvis man ikke er EU borger? Skal man så se at få anskaffet sig et ID kort, da ens pas vel ikke længere kan bruges som ID? På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg gav den begrundelse at det var mit mellemnavn. Det var fint nok åbenbart :) Dit pas og kørekort skal ændres da det ikke længere er dit navn der står på. Visa og andre kort ligeså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK nu har vi så morskaben med at prøve at få DK til at acceptere vores datters nye navn. Familiestyrelsen siger at folkeregistreret skal foretage navneændringen. Fint nok, vi udfylder papirer og tager kontakt til de sogn vi er fraflyttet. Her siger kordegnen at man ikke kan ændre navn i DK hvis man ikke bor i DK :confused: Så ringede vi til borgerservice for at høre hvordan vi så får et nyt pas til hende. De mente det var kordegnen som skulle ændre navnet, hvorefter vi kunne få lavet et nyt pas. Så nu undersøger de det. Nogen som har været gennem dette og har et godt råd? Eller skal vi på det danske konsulat herovre??????? Øv sikke en møg-leg :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas Vi havde bare min datters uddrag fra folkbokføringen med, ingen problemer. Men borgerservice i DK kan også ændre et navn

OK nu har vi så morskaben med at prøve at få DK til at acceptere vores datters nye navn. Familiestyrelsen siger at folkeregistreret skal foretage navneændringen. Fint nok, vi udfylder papirer og tager kontakt til de sogn vi er fraflyttet. Her siger kordegnen at man ikke kan ændre navn i DK hvis man ikke bor i DK :confused: Så ringede vi til borgerservice for at høre hvordan vi så får et nyt pas til hende. De mente det var kordegnen som skulle ændre navnet, hvorefter vi kunne få lavet et nyt pas. Så nu undersøger de det. Nogen som har været gennem dette og har et godt råd? Eller skal vi på det danske konsulat herovre??????? Øv sikke en møg-leg :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites