Jump to content
Lollikken

Alternativ strategi?

Recommended Posts

Jeg underer mig over om foreningen kan "angribe" vejanlæggene på hver side af broen. Det er jo flere gange blevet påpeget her på sunddebatten at det ikke kun er pendlerne der nyder godt af vejanlægget fra KBH C til Lufthavnen. - Lufthavnen - Fields - Tårnby Kommune - Tiltrækning af pengestærke aktiver (Boligkøbere i Ørestaden og Virksomheder til Ørestaden) Det er da urimeligt at pendlerne skal betale for dette gilde og ikke staten/regionen som varetager det danske vejnet. Det kan altid diskuteres hvorvidt det svenske anlæg gavner økonomien, men jeg kunne forestille mig at Linnhamn og Bunkeflo områderne har fået vækst pga. den bro, og ligeledes den stigende ejendomsværdi i Malmø området. Så spørgsmålet er om der ikke findes et EU direktiv et sted som siger at det kun er broen der skal betales for af brugerne, eller at det så er HELE strækningen som skal være et betalingsanlæg (som der var en der kækt foreslog :D). Jeg mindes der et nogle direktiver som skal være med til at fremme infrastrukturen i EU. Efter at have set hvad man giver for svinssundsforbindelsen mellem Norge og Sverige (20 kr. pr. krydsning og maks 280 om måneden) så bliver jeg dælme noget harm over priserne på Øresund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

EU er allerede gjort opmærksom om den problematik i nævner her. Det fremgår også af vores hjemmeside. En lille snip fra vores hjemmeside: "At the same time we have been in contact with the Danish Transportministerie. It appears that even though only 25% of the highway traffic from central Copenhagen to Copenhagen Airport is traffic to and from the bridge, this amount of highway is to be paid purely by bridge commuters."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lad os lige få prissætning som Svinesund broen mellem Norge og Sverige' date=' det ville da være skønt. Og hvis det er fordi prisen skal følges nogenlunde med Storebælt så giv dem den samme aftale. :rolleyes:[/quote'] Hehe, skønt, men utopi. Blandt andet fordi den nye svinssundsbro "kun" er 700 meter og vejanlæget kun 2 km. Øresundsbroen er jo trods alt 14½ km og involverer en kunstig (ja den er sikkert også mærkelig) ø. Kilder: http://www.svinesundsforbindelsen.no/svinesund.htm http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=154 Dog som det kan ses af priserne så tænker svinssundsforbindelsen i det mindeste på pendlerne og fastsætter en maksimal krydsningspris pr. måned. Kilde: http://www.svinesundsforbindelsen.no/priser.htm Vores bro kræser for pendlerne med at sætte en grænse ved 50 krydsninger, for alt andet ville jo være frås! Kilde: Kig på jeres udgifter :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
EU er allerede gjort opmærksom om den problematik i nævner her. Det fremgår også af vores hjemmeside. En lille snip fra vores hjemmeside: "At the same time we have been in contact with the Danish Transportministerie. It appears that even though only 25% of the highway traffic from central Copenhagen to Copenhagen Airport is traffic to and from the bridge, this amount of highway is to be paid purely by bridge commuters."
Jeg bøjer mig i støvet. Hmm det er sku altid let at få gode ideer når man har læst dem et andet sted før :D Hvis nu at EUs konkurrencemyndigheder ikke vil spille bold, mon der så er en transport-/traffikmyndighed der kunne kontaktes? F.eks. den som udbetaler penge til fremmelsen af EU infrastruktur?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...