Dreier 10 Anmeld indhold Skrevet August 12, 2008 Hej Er der nogen af jer som ved hvor jeg kan melde mig til svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Værsgo :) http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=133295&LeftMenuPageId=76834 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Super, tak for det, så kan jeg måske endeligt få lært lidt svensk efter 3 år herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Komvux i Skurup Prøv af kontakte Komvux i Skurup. Ligger på Västergatan på vej mod omfartsvejen. De har kørt et aftenkursus "svensk for danskere" i foråret - og jeg kan sagtens forestille mig, at de fortsætter her efter sommerferien. Deres undervisning begynder i næste uge - fra tirsdag den 19. august - så du kan nå at være med fra starten. Der er lidt info på Skurup kommunes hjemmeside - her: http://www.skurup.se/nhec Du kan se deres program her: http://www.skurup.se/5073 Pøj pøj Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Prøv af kontakte Komvux i Skurup. Ligger på Västergatan på vej mod omfartsvejen. De har kørt et aftenkursus "svensk for danskere" i foråret - og jeg kan sagtens forestille mig, at de fortsætter her efter sommerferien. Deres undervisning begynder i næste uge - fra tirsdag den 19. august - så du kan nå at være med fra starten. Der er lidt info på Skurup kommunes hjemmeside - her: http://www.skurup.se/nhec Du kan se deres program her: http://www.skurup.se/5073 Pøj pøj Hvad koster det hos Skurup, der står at grundlæggende vuxenutbildning er gratis, men gælder det også dansk, og for folk der ikke bor i kommunen? Hos Folkuniversitetet koster det 2600 SEK fordelt på 9 gange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 25 August 18.30 25 August 18.30 starter det igen med hyggelige Christer. Spörg om pris hos Maria.asklund.skurup.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Mange tak, jeg har lige sendt hende en mail om der er ledige pladser og prisen. Det vil jo være rart bare at kunne cykle derhen og støtte det lokale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Koster gratis Bor man i Skurup koster det gratis. Det er bare for andre jeg ikke kender prisen. Og der er sikkert plads. Så vi ses der. Mange tak' date=' jeg har lige sendt hende en mail om der er ledige pladser og prisen. Det vil jo være rart bare at kunne cykle derhen og støtte det lokale.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Det kan du tror vi gør :th2: Skal jeg virkeligt igennem hele den lange tilmeldingsblanket, kan jeg ikke bare sende dem en mail om at jeg kommer ej jeg skal nok..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Ikke aldrig udfyldt noget Jeg har aldrig udfyldt noget. Tror bare det gälder de "rigtige" kurser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Det er tidligt på aftenen de starter, jeg er ofte først hjemme ved 19-tiden. Så ingen svensk til mig i denne sæson. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 De har ikke flere ledige pladser !!!! ØV har lige fået svar fra Maria, der er ikke flere pladser. ØV ØV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 öv öv Det er da surt, men der er håb forude. Der er ofte folk der ikke kommer, så jeg skal göre opmärksom på at folk så må melde fra. Ärgeligt, jeg har ellers lige talt med Christer. Ringer lige til ham. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 JA Skaf mig en plads ;) Jeg skal nok komme og lave mine lektier Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2008 ÖV öv Öv alle pladser er genbesat. Måske bliver der et kursus mere efter jul. Men jeg skal nok skrige op hvis nogen slutter. Christer har god kantakt til hvis folk ikke kommer. Det er nemlig sådan at söde Christer ringer hjem til folk hvis de ikke kommer uden at melde afbud. Ingen kontrol, bare bekymring. Han er bare så söd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2008 Okay, men så husk mig endeligt hvis der er afbud eller bliver ledige pladser. Jeg har skrevet til Maria at jeg gerne vil skrives op til foråret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars.Hougaard 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2008 Kursus i elektronisk form? Hej alle Nogen der ved, om der findes dansk/svensk kursus i elektronisk form - f.eks. cd til bilen? Hilsen Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2008 Hej alle Nogen der ved, om der findes dansk/svensk kursus i elektronisk form - f.eks. cd til bilen? Hilsen LarsJa, hvis du bruger sögefunktionen dukker der flere stykker op. Forsögte selv med svenskkursus fra www.univerb.se. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2008 Ja' date=' hvis du bruger sögefunktionen dukker der flere stykker op. Forsögte selv med svenskkursus fra www.univerb.se. :) Var det noget værd? Ser de har dansk til svensk kursus på cd og engelsk til svensk på mp3 :th2:, men får man noget ud af at gentage x antal sætninger? Udover udtalen, som jeg klart har svært ved at reproducere (ex. Kristianstad eller Skivarp), selvom jeg forstår det meste svensk, så er mit største problem de dagligdags vendinger og korrekte svar i almindelige sociale situationer (det virker f.eks. ikke ret smart at sige 'hvabehar', når man ikke lige forstod spørgsmålet ). Jeg tror, at en guide i almindelige situationer og vendinger ville være guld for mig. Men jeg har ikke fundet noget der ligner endnu. Sig til hvis nogen kender noget, der virker :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2008 Var det noget værd? Ser de har dansk til svensk kursus på cd og engelsk til svensk på mp3 :th2:, men får man noget ud af at gentage x antal sætninger? Udover udtalen, som jeg klart har svært ved at reproducere (ex. Kristianstad eller Skivarp), selvom jeg forstår det meste svensk, så er mit største problem de dagligdags vendinger og korrekte svar i almindelige sociale situationer (det virker f.eks. ikke ret smart at sige 'hvabehar', når man ikke lige forstod spørgsmålet ). Jeg tror, at en guide i almindelige situationer og vendinger ville være guld for mig. Men jeg har ikke fundet noget der ligner endnu. Sig til hvis nogen kender noget, der virker :) www.sv.se/malmo søg efter dansk - kursus starter til sept 1000 sek for 24 timer (12 gange) - alm konversation og sætninger. Jeg starter selv! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Var det noget værd? Ser de har dansk til svensk kursus på cd og engelsk til svensk på mp3, men får man noget ud af at gentage x antal sætninger? Udover udtalen, som jeg klart har svært ved at reproducere (ex. Kristianstad eller Skivarp), selvom jeg forstår det meste svensk, så er mit største problem de dagligdags vendinger og korrekte svar i almindelige sociale situationer (det virker f.eks. ikke ret smart at sige 'hvabehar', når man ikke lige forstod spørgsmålet). Jeg tror, at en guide i almindelige situationer og vendinger ville være guld for mig. Men jeg har ikke fundet noget der ligner endnu. Sig til hvis nogen kender noget, der virker Jeg brugte det ikke så meget, da jeg ikke har cdafspiller på mc'en:D og fik ikke lige taget mig sammen hjemme, men du må da gerne låne den, hvis du vil se om den er noget värd (det er et grundkursus, så meget basic), der er udtale på både stockholmsk og en mere skånsk:th2: Jeg övede meget udtale når jeg pendlede i starten, fx. vokalerne o,u,y og de sväre ord som kristianstad (stjärna og giraf havde jeg fx. svärt ved), og det går da meget bedre nu. Nu er jeg også i en heldig situation (hvad det angår) at jeg er omgivet af svenskere dagen lang og derved hörer og lärer de svenske ord og vendinger, for der er vist ikke andet at göre end bare at öve og öve og snakke så meget svensk som muligt (daaa:rolleyes:) for at det skal lykkes. Der var et link engang til en öve-svensk-side, noget af det virker også udemärket: http://safir.cfl.se/safir/startsida.htm (Du kan variere din "hvabehar" med "vad säger du", "en gång till", "lite långsammare" eller bare "vad":)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 men du må da gerne låne den, hvis du vil se om den er noget värd (det er et grundkursus, så meget basic), (Du kan variere din "hvabehar" med "vad säger du", "en gång till", "lite långsammare" eller bare "vad":)) Tak for tilbuddet :th2:, men jeg tror jeg kigger lidt videre rundt. Udtaledelen kan jeg nu se, jeg slet ikke har set omfanget af (giraf? ), og jeg bliver nok ikke verdensmester dette efterår i svensk udtale. Målet er dog også lidt mere moderat at give de svenskere jeg møder i forretninger og nabolag et indtryk af, at jeg forsøger at tale deres sprog. Og så vil jeg som sagt gerne kunne de vendinger og fraser, som sikrer en et fornuftigt svar i almindelige situationer. Jeg tænker ind i mellem at jeg er socialt helt af sporet, når jeg gør mig umage for at være høflig. Nuancerne er fine, og er svære at aflæse (f.eks. hvornår man siger ursäkta og hvornår man i stedet siger forlåt). Tak for tippene til 'hvadbehager', der var et par klare vindere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2008 Jeg tænker ind i mellem at jeg er socialt helt af sporet' date=' når jeg gør mig umage for at være høflig. Nuancerne er fine, og er svære at aflæse (f.eks. hvornår man siger ursäkta og hvornår man i stedet siger forlåt).[/quote']Sådan som jeg har forstået det er "ursäkta" ofte inden en handling og "förlåt" efter, sådan lidt groft sagt. Altså, hvis man vil have en persons opmärksomhed start sätningen med "ursäkta" og har du gjort noget forkert, så er det såklart "förlåt". Men der er sikkert undtagelser:) (og at give en undskyldning er "be om ursäkt"...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites