dkrath 10 Anmeld indhold Skrevet August 11, 2008 Hej sunddebat, Der er helt sikkert en masse BMW-ejere herinde, så jeg tror mine spørgsmål er nemme og hurtige at besvare. Det er rent interessemæssigt jeg spørger om følgende og ikke fordi jeg er ved at købe en BMW. Hvad koster service på følgende modeller? - BMW E46 M3 - BMW E46 M3 CSL - BMW E39 M5 - BMW E90/91/92 serien generelt (ej M) - BMW E60/E61 serien generelt (ej M) Er der flere forskellige typer service? På min Porsche Boxster var der 3 typer; Stort service, lille service og årseftersyn. Mvh Danny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 E90 - sådan en har jeg jo lige købt. Den har service opdelt i computeren: Olie service - skal skiftes for hver cirka 30.000 km / 2 år Inspection - gennemgang af bilen hver cirka 50.000 km / 2 år Air filter (luftfilter til kabineluften) - skal skiftes for hver cirka 30.000 km Brake pads front - kender ikke intervallet, afhænger nok stærkt af hvordan man kører. Jeg her 38.000 km tilbage. Brake pads rear - d.o. Brake fluid (hvert 2. år) Spark Plugs - kender ikke intervallet, men cirka 100.000 km Det er lidt anderledes end min E39 som vekslede mellem olie service og inspection service for hver 30.000 km. Derudover havde den bremsevæske skift senest hvert 2. år. Hvad den koster, jeg gav 2900 sek for olie service (6,5 liter olie)+inspection+air filter+bremsevæske på min hos Jarl's i Helsingborg. Det syntes jeg var en rigtig fornuftig pris! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 E90 - sådan en har jeg jo lige købt. Den har service opdelt i computeren: Olie service - skal skiftes for hver cirka 30.000 km / 2 år Inspection - gennemgang af bilen hver cirka 50.000 km / 2 år Air filter (luftfilter til kabineluften) - skal skiftes for hver cirka 30.000 km Brake pads front - kender ikke intervallet, afhænger nok stærkt af hvordan man kører. Jeg her 38.000 km tilbage. Brake pads rear - d.o. Brake fluid (hvert 2. år) Det er lidt anderledes end min E39 som vekslede mellem olie service og inspection service for hver 30.000 km. Derudover havde den bremsevæske skift senest hvert 2. år. Hvad den koster, jeg gav 2900 sek for olie service (6,5 liter olie)+inspection+air filter+bremsevæske på min hos Jarl's i Helsingborg. Det syntes jeg var en rigtig fornuftig pris! Helt suverænt svar! Flere af dem, på de andre modeller. Og sikke en foræringspris! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Helt suverænt svar! Flere af dem, på de andre modeller. Og sikke en foræringspris! det er jeg også meget itra i da jeg overvejer en bimmer.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Kast evt også et blik her: http://www.jarlsbilservice.com/218-169-202-priser.htm Det giver en meget god idé om hvad der er af servicetyper. Priserne og servicen syntes jeg generelt er god hos Jarls - men de ER ikke autoriseret. Og gratis lånebil hvis man spørger - tit mere spændende end små Lupo'er og andet bras. Sidst fik jeg en fin E39 535i V8'er med automatgear og læder ;) Jeg har brugt dem en del og været godt tilfreds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Helt suverænt svar! Flere af dem, på de andre modeller. Og sikke en foræringspris! Jarls andre priser kan ses her: http://www.jarlsbilservice.com/218-169-202-priser.htm Jeg skal selv derop med min E39 530dA mandag d. 18. for at få skiftet "life-time" -olien + filteret i min auto tranny. Filter 655 SEK + prisen for olien (kender den ikke endnu). Arbejde 1400 SEK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Det er jo helt vildt det her. Det er da nogen yderst fede priser - eller også er jeg bare vant til Porsche-overpriser BMW E46 M3: Oljeservice - 2100sek Inspektion 1 - 4530-5230sek beroende på åtgång av chims vid ventiljustering. Inspektion 2 - 5900-6600 beroende på åtgång av chims vid ventiljustering. BMW E39 V8 Från 9 måned 1998 Oljeservice - 1570sek Inspektion - 2620sek Inspektion 2 - 4060sek BMW E60/E61 V8 Oljeservice - 1700sek Tändstiftbyte - 2000sek Bromsvätska - 500sek Mikrofilter - 870sek Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Hihi.. Ja så din næste bil bliver en BMW... ;) Så bliver man i det mindste ikke flået løbende i serviceudgifter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Nej det finder Porsche jo nok ud af en dag...... Nok også derfor man kører alle andre steder hen end de aut. værksteder nu om dage..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Hihi.. Ja så din næste bil bliver en BMW... ;) Så bliver man i det mindste ikke flået løbende i serviceudgifter... Hehe, jeg har haft 2 BMW'er :), men tror nu ikke min næste bliver sådan en. Jeg går og tænker Japansk lige for tiden... 3 liters 6 cylindret bæst med 2 turbolader er meget tiltalende, men nu må vi se. De gamle er ikke helt enige :D... og der er længe til april hvor jeg forventer at købe den næste bil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Du køber fandme ikke en Supra.....Det er da bare en skrammelkasse. ......Uha nej......Tal om at blive flået!! Så hellere en SAAB 99'er...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Du køber fandme ikke en Supra.....Det er da bare en skrammelkasse. ......Uha nej......Tal om at blive flået!! Så hellere en SAAB 99'er...... Hehe, godt gættet! Nej, jeg ved ikke hvad jeg køber :)... men en Supra er nu en ret fin bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Hehe' date=' jeg har haft 2 BMW'er :), men tror nu ikke min næste bliver sådan en.[/quote'] Det kan jeg egentlig godt forstå. Jeg var dog rigtig glad for at komme tilbage til BMW må jeg sige. Den er lækker og velkørende plus jeg kan bruge den til dagligt pendling uden at blive flået fuldstændig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Nu ser vi... tak for den side der! Det giver da helt sikkert stof til eftertanke. BMW laver jo trods alt nogen af de fedeste biler man kan få fat i. Måske et sidste spørgsmål. Hvordan er holdbarheden på SMG gearkasserne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Det er nok mere kobling og bagtøj du skal være bekymret for.... Tror en SMG i sig selv kan holde til en del, men fy for helvede nogle lyde der kommer fra det bagtøj, når du tester launch control......Nu ser vi... tak for den side der! Det giver da helt sikkert stof til eftertanke. BMW laver jo trods alt nogen af de fedeste biler man kan få fat i. Måske et sidste spørgsmål. Hvordan er holdbarheden på SMG gearkasserne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Det er nok mere kobling og bagtøj du skal være bekymret for.... Tror en SMG i sig selv kan holde til en del, men fy for helvede nogle lyde der kommer fra det bagtøj, når du tester launch control...... Nå for den da... kan det forklares nærmere? Launch Control? Har en E46 M3 SMG Launch Control?... vildt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Nu var det ikke den jeg tænkte på specifikt..... Det var nu mere M5..... Men lydende er stort set ens på de 2 biler.....Jeg kan bare ikke huske om der er LC i E46 M3 med SMG.... Det var ikke en bil jeg turde købe med alt for mange km på bagen.....Men den er fandme rap når den får noget tryk på!! Nå for den da... kan det forklares nærmere? Launch Control? Har en E46 M3 SMG Launch Control?... vildt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Nu var det ikke den jeg tænkte på specifikt..... Det var nu mere M5..... Men lydende er stort set ens på de 2 biler.....Jeg kan bare ikke huske om der er LC i E46 M3 med SMG.... Det var ikke en bil jeg turde købe med alt for mange km på bagen.....Men den er fandme rap når den får noget tryk på!! E39 M5 fåes vidst ikke med SMG gearkasse... Tror ikke der er LC i en E46 M3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Nå for den da... kan det forklares nærmere? Launch Control? Har en E46 M3 SMG Launch Control?... vildt :) Vi hr solgt 5 stk M3 med SMG og dem har vi ikke haft problemer med, der har kun väret en som skulle ha ny kobling Men det var nu nok ejeren der var skyld i det :( Launch control hmm..... Det er bare hvor du selv bestemmer hvornår koblingen skal slippes og du kan max gi den ca 4,500 rpm mener jeg det er... Ang värksteds priser synes jeg ikke M3 er billig at holde körene, det er ellers en monster fed bil.. Den er desvärre bare ved at blive en gammel bil og er også ved at stige godt i pris hos forsikringensselskaberne. SM: der må da ha väret noget galt med den du har prövet ???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2008 Vi hr solgt 5 stk M3 med SMG og dem har vi ikke haft problemer med, der har kun väret en som skulle ha ny kobling Men det var nu nok ejeren der var skyld i det :( Launch control hmm..... Det er bare hvor du selv bestemmer hvornår koblingen skal slippes og du kan max gi den ca 4,500 rpm mener jeg det er... Ang värksteds priser synes jeg ikke M3 er billig at holde körene, det er ellers en monster fed bil.. Den er desvärre bare ved at blive en gammel bil og er også ved at stige godt i pris hos forsikringensselskaberne. SM: der må da ha väret noget galt med den du har prövet ???? Hej Peter, Tak for svaret. Hvad menes med dyrt? Hvilke dele er dyre på M3'eren? Jeg synes ikke en 2003/2004 M3 er en særlig gammel bil. Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Hej Peter, Tak for svaret. Hvad menes med dyrt? Hvilke dele er dyre på M3'eren? Jeg synes ikke en 2003/2004 M3 er en særlig gammel bil. Mvh De dele som jeg har fået skiftet som jeg synes var for dyre er, Bremseskriver 2,500 pr stk. Til vores 996TT koster de 1,500 og er en del större.. En 03-04 er ikke gammel men slve modelen er, og husk pas på med de förste årg de springer motor.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 De dele som jeg har fået skiftet som jeg synes var for dyre er, Bremseskriver 2,500 pr stk. Til vores 996TT koster de 1,500 og er en del större.. En 03-04 er ikke gammel men slve modelen er, og husk pas på med de förste årg de springer motor.. 2.500 kr. pr. stk.? Hvis vi siger det er svenske, så er det stadig 2.000 danske kr.! Det synes jeg også er meget dyr for bremseskiver. Hvad er der ellers af dyre dele? SMG gearkassen er holdbar, ligesom motoren er. Bagtøj til BMW har ok priser synes jeg. Hvad med bøsningerne er de svage, som de plejer at være i BMW? Hvad med M5'eren har du nogen kendskab til den Peter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 2.500 kr. pr. stk.? Hvis vi siger det er svenske, så er det stadig 2.000 danske kr.! Det synes jeg også er meget dyr for bremseskiver. Hvad er der ellers af dyre dele? SMG gearkassen er holdbar, ligesom motoren er. Bagtøj til BMW har ok priser synes jeg. Hvad med bøsningerne er de svage, som de plejer at være i BMW? Hvad med M5'eren har du nogen kendskab til den Peter? Bösningerne er heller ikke deres stärke side,vi har fået skiftet nogle bärekulger og der er det hele linkarmen der skal skiftes :( M5 ?? Snakker vi E39 ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2008 Bösningerne er heller ikke deres stärke side,vi har fået skiftet nogle bärekulger og der er det hele linkarmen der skal skiftes :( M5 ?? Snakker vi E39 ?? Jaa, E39... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites