Jump to content
jamalla

Rettigheder når konen smutter

Recommended Posts

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor du ikke dagen efter din datter ikke kom hjem, sad i en bil med 2 store venner på vej efter din datter. Men lad det nu ligge. Har du hørt din advokat hvordan du er stillet hvis du tager op og henter hende? Altså ligesom din X gjorde? Måske det var en god ide at hente hende den 29 juni, så du have hende med i Tingsrätten.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

he he, ja jeg skal da ikke påstå at tanken ikke har strejfet mig Dan, mange gange....... Og jeg har selvfølgelig snakket med min advokat om det, men det vil ikke gavne min sag på nogen måde at gøre det. Og derudover vil det jo være en ganske extrem oplevelse for en pige på 6 år hvis det skulle ske. nej, jeg tror på min bedste chance er "Play it by the book" hele vejen. hun har overtrådt så mange regler, og jeg kan heldigvis dokumentere at hun også har løjet direkte i diverse papirer, så lige nu ser det ifølge både min egen advokat samt Statsforvaltningen i Nordjylland, mest ud til at hun er ved at grave et dybt hul til sig selv.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Cool - held og lykke.

he he, ja jeg skal da ikke påstå at tanken ikke har strejfet mig Dan, mange gange....... Og jeg har selvfølgelig snakket med min advokat om det, men det vil ikke gavne min sag på nogen måde at gøre det. Og derudover vil det jo være en ganske extrem oplevelse for en pige på 6 år hvis det skulle ske. nej, jeg tror på min bedste chance er "Play it by the book" hele vejen. hun har overtrådt så mange regler, og jeg kan heldigvis dokumentere at hun også har løjet direkte i diverse papirer, så lige nu ser det ifølge både min egen advokat samt Statsforvaltningen i Nordjylland, mest ud til at hun er ved at grave et dybt hul til sig selv.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

en lille update Hej igen, det her begynder jo at se ud som min blog side..... Nå men ihvertfald, jeg fik idag en opringning fra Tingsrätten i Lund som fortalte mig at eftersom min ex ikke har sendt bekræftelsen tilbage på at hun har fået brevet fra dem, så har de aflyst mødet på tirsdag samt besluttet at ikke behandle sagen, så som det ser ud lige nu så har jeg inget barn og ingen rettigheder overhovedet, de danske myndigheder har gentagne gange vist at de blæser fuldstændigt på hvad jeg fortæller dem, og nu har de svenske myndigheder så tilsyneladende valgt samme fremgangsmåde. Så status nu er at Statsforvaltningen i Nordjylland har afvist sagen, og Tingsrätten i Lund har afvist sagen, og snakkede om TIDLIGST i slutningen af August HVIS de skulle beslutte at genoptage sagen Jeg ved ikke hvad jeg skal/kan gøre nu, det virker som om hun har vundet på sine løgnehistorier og jeg kan nu åbenbart kun sige tillykke til alle mødre derude, i kan tilsyneladende gøre som det passer jer, uden nogen som helst hensyntagen til faderen til jeres børn, de har ingen rettigheder uanset hvad som er skrevet på papir. Jeg har slevfølgelig snakket med min advokat, men han siger at han ikke kan gøre noget..... tak for jeres mange råd og jeres støtte, Hvad fanden skal man gøre....... ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er retsfølelsen lige her? Det må være en ubeskrivelig følelse du går rundt med lige nu! Tænk at løgn og bortførelse skal kunne betale sig! Lad denne tråd endelig blive din blog!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde taget til Ålborg og hentet min datter asap! Og jeg havde bare ikke opgivet før hun sad i bilen og var på vej hjem med mig...

Hej igen, det her begynder jo at se ud som min blog side..... Nå men ihvertfald, jeg fik idag en opringning fra Tingsrätten i Lund som fortalte mig at eftersom min ex ikke har sendt bekræftelsen tilbage på at hun har fået brevet fra dem, så har de aflyst mødet på tirsdag samt besluttet at ikke behandle sagen, så som det ser ud lige nu så har jeg inget barn og ingen rettigheder overhovedet, de danske myndigheder har gentagne gange vist at de blæser fuldstændigt på hvad jeg fortæller dem, og nu har de svenske myndigheder så tilsyneladende valgt samme fremgangsmåde. Så status nu er at Statsforvaltningen i Nordjylland har afvist sagen, og Tingsrätten i Lund har afvist sagen, og snakkede om TIDLIGST i slutningen af August HVIS de skulle beslutte at genoptage sagen Jeg ved ikke hvad jeg skal/kan gøre nu, det virker som om hun har vundet på sine løgnehistorier og jeg kan nu åbenbart kun sige tillykke til alle mødre derude, i kan tilsyneladende gøre som det passer jer, uden nogen som helst hensyntagen til faderen til jeres børn, de har ingen rettigheder uanset hvad som er skrevet på papir. Jeg har slevfølgelig snakket med min advokat, men han siger at han ikke kan gøre noget..... tak for jeres mange råd og jeres støtte, Hvad fanden skal man gøre....... ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tjah, følelsen lige nu svinger imellem tomhed, desperation og en lyst til at gøre ting ved min eks, som kunne sende mig i fængsel for bare at tale om dem......... På søndag er det min datters fødselsdag, jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre, hendes mor har jo allerede afvist at lade mig se hende, så at tage til Aalborg og hente hende vil nok ikke føre noget godt med sig....... men ja, jeg ved sgu ikke længere hvad jeg skal tro eller gøre.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ekstra bladet! Du har jo i forvejen skrevet meget af det her, så det er bare at sende din historie ind! Det SKAL frem dette her, for det er jo desværre ikke et enestående tilfælde:sad: Det kan simpelthen ikke være rigtigt at kvinder kan opføre sig som de selv synes mens samfundet bare kigger den anden vej. Børn har sgu ret til deres fædre også! Til medierne med det ASAP! Og ellers som Miriam siger tag kontakt til Foreningen Far... Måske kender de til nogle knep?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at tage kontakt til ham jeg gav dig navnet på, som har kørt sag for en af mine venner bare for at høre, som jeg sagde så vandt han sagde for min ven, som nu har begge sine piger boede fast hos ham i Sverige !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at sige det, men velkommen i klubben ! Kan ikke huske om hun havde skrevet under på at din datter bor hos dig, men hvis det er tilfældet kan du gå til fogden i Aalborg og bede dem om at hente din datter. Alternativet er en civil retsag, og det tager MEGET lang tid. Hvis du tager op og henter din datter, kan du risikere at polisen kommer efter dig, men på den anden siden, der er jo ligestilling i DK og SE så hvorfor skulle du ikke kunne gøre det samme som hende....... Håber alt det bedste for dig, og som jeg skrev til dig hjælper jeg gerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen, det her begynder jo at se ud som min blog side..... Nå men ihvertfald, jeg fik idag en opringning fra Tingsrätten i Lund som fortalte mig at eftersom min ex ikke har sendt bekræftelsen tilbage på at hun har fået brevet fra dem, så har de aflyst mødet på tirsdag samt besluttet at ikke behandle sagen, så som det ser ud lige nu så har jeg inget barn og ingen rettigheder overhovedet, de danske myndigheder har gentagne gange vist at de blæser fuldstændigt på hvad jeg fortæller dem, og nu har de svenske myndigheder så tilsyneladende valgt samme fremgangsmåde. Så status nu er at Statsforvaltningen i Nordjylland har afvist sagen, og Tingsrätten i Lund har afvist sagen, og snakkede om TIDLIGST i slutningen af August HVIS de skulle beslutte at genoptage sagen Jeg ved ikke hvad jeg skal/kan gøre nu, det virker som om hun har vundet på sine løgnehistorier og jeg kan nu åbenbart kun sige tillykke til alle mødre derude, i kan tilsyneladende gøre som det passer jer, uden nogen som helst hensyntagen til faderen til jeres børn, de har ingen rettigheder uanset hvad som er skrevet på papir. Jeg har slevfølgelig snakket med min advokat, men han siger at han ikke kan gøre noget..... tak for jeres mange råd og jeres støtte, Hvad fanden skal man gøre....... ?
Det samme som hun har gjort - hent barnet og ta tilbage til SE !! Kan bare ikke passe at man ikke har rettigheder fordi at en eller anden kärring lyver! Så meget for det retssamfund både i DK & SE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde taget til Ålborg og hentet min datter asap! Og jeg havde bare ikke opgivet før hun sad i bilen og var på vej hjem med mig...
Ja, det havde jeg fandengalme også! Jeg har fulgt tråden fra start, og jeg må altså sige, at jeg havde FOR LÆNGST hentet min datter i Aalborg igen - på den ene eller anden måde! Jeg skulle nok finde en vej (også så det ikke bliver en unødig voldsom oplevelse for barnet). :mad: :mad: :mad: :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig skærmmende hvordan mødre kan te sig. Ved ikke om nogen af dem får en kortslutning i hjernen når de får børn!!! :mad: Mon virkelig nogle tror det er i barnets interesse at holde dem væk fra den ene forælder og digte løgnehistorier op på stribe. Håber det rammer 100-foldig igen, når barnet bliver gammel nok til selv at spørge. Håber snart du får din datter at se. - Gio der mangler en "bræk smiley" herinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er virkelig skærmmende hvordan mødre kan te sig. Ved ikke om nogen af dem får en kortslutning i hjernen når de får børn!!! :mad: Mon virkelig nogle tror det er i barnets interesse at holde dem væk fra den ene forælder og digte løgnehistorier op på stribe. Håber det rammer 100-foldig igen, når barnet bliver gammel nok til selv at spørge. Håber snart du får din datter at se. - Gio der mangler en "bræk smiley" herinde
Desværre er børn indrettet sådanne at de kun husker de positive ting. Alt det negative glemmer de ofte, eller ihvertfald fortrænger det. Har efterhånden set mine unger blevet svigtet gang på gang af deres mor, men 1 månede efter kan de intet huske. Tror det er en forsvarsmekanisme, for dybt nede er jeg sikker på at de husker det. Det Arntved's pige oplever må være noget af det værste der findes, og Arntved hvis du læser dette så gør alt hvad du kan for at fortælle din datter hvor meget du elsker hende. Og Kira ! hvis det virkelig er din holdning og du er kvinde og singel er du velkommen til at skrive ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

opdatering hmmmm Tingsrätten i Lund havde kaldt ind til møde i dag 14.august, men moderen til muit barn havde selvfølgelig fået influenza !!??!! og derfor er mødet IGEN aflyst. næste møde 14. september Utrikesdepartementet i Stockholm har derudover skrevet til hende og informeret om at det hun laver er ulovligt og har skrevet til Familiestyrelsen i DK som har sendt det til forgedretten i Aalborg om at få udleveret min datter, fra fogedretten i Aalborg har jeg selvfølgelig ikke hørt en skid endnu. Jeg regner selvfølgelig med at hun ignorerer brevet fra UD, samt også evt henvendelser fra fogedretten......... Statsforvaltningen i Nordjylland har sendt mig en kopi af et brev de har sendt til hende hvor de afviser hendes ansøgning om tilladelse til at tage datteren med på ferie (hvilket hun så gjorde alligevel) og jeg har også fået et brev fra familiestyrelsen i DK hvor de afviser hendes anke over statsforvaltningens afgørelse !! blandt andet med begrundelsen at hendes ændring af datterens adresse er gjort på falske oplysninger og derfor ikke gyldig Folkeregisteret i Aalborg har helt ignoreret min klage over deres beslutning, selvom jeg har bevist for dem at samtlige oplysninger i hendes ansøgning er falske, de er ligeglade........... Skoleindskrivningen i Aalborg virker som om de har samme holdning som folkeregisteret....... Jeg har indtil videre INTET hørt fra fogedretten i Aalborg, det er tydeligvis nu dem der sidder med sagen om udlevering af min datter, det virker dog ikke helt som om de "ridder samm dag som de sadler". Og jeg regner nu med at de først sender hende et brev som hun så påstår ikke at have fået, derefter et anbefalet brev, så er hun syg og kan ikke komme osv osv.......................................... det er nu 4 måneder siden min datter blev kidnappet, i strid med samtlige regler om samvær i Sverige, og i strid med international lovgivning også, men indtil videre er der sket......... hmmmm............... INGENTING.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

advokat hmm jeg har 2 advokater på sagen i øjeblikket, en i sverige og en i danmark, jeg ved snart ikke om jeg har råd til flere, det koster jo 1400 kroner hver gang de tager telefonen....... ( joke ) Jeg skal snakke lidt med min danske om hun kan gøre noget......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Artved. Jeg har fulgt din tråd lige fra starten, og har derudover prøvet nogle af tingene, og arbejder i øvrigt i den offentlige sektor, så jeg har også nogle idéer til, hvordan du kan gribe det an.

hmmmm Tingsrätten i Lund havde kaldt ind til møde i dag 14.august, men moderen til muit barn havde selvfølgelig fået influenza !!??!! og derfor er mødet IGEN aflyst. næste møde 14. september Utrikesdepartementet i Stockholm har derudover skrevet til hende og informeret om at det hun laver er ulovligt og har skrevet til Familiestyrelsen i DK som har sendt det til forgedretten i Aalborg om at få udleveret min datter, fra fogedretten i Aalborg har jeg selvfølgelig ikke hørt en skid endnu. Jeg regner selvfølgelig med at hun ignorerer brevet fra UD, samt også evt henvendelser fra fogedretten.........
At sagen er sendt til fogedretten er overordentlig positivt. Jeg synes UD har vist handlemod og -kraft.
Statsforvaltningen i Nordjylland har sendt mig en kopi af et brev de har sendt til hende hvor de afviser hendes ansøgning om tilladelse til at tage datteren med på ferie (hvilket hun så gjorde alligevel) og jeg har også fået et brev fra familiestyrelsen i DK hvor de afviser hendes anke over statsforvaltningens afgørelse !! blandt andet med begrundelsen at hendes ændring af datterens adresse er gjort på falske oplysninger og derfor ikke gyldig
Dette er også meget positivt for dig og din datter. Det kan betyde, at en afgørelse i Fogedretten ligger på den flade, uanset om din ex dukker op eller ej.
Folkeregisteret i Aalborg har helt ignoreret min klage over deres beslutning, selvom jeg har bevist for dem at samtlige oplysninger i hendes ansøgning er falske, de er ligeglade........... Skoleindskrivningen i Aalborg virker som om de har samme holdning som folkeregisteret.......
Du kan klage direkte til det kommunale tilsyn, hvis du ikke hører fra kommunen. Det gør du ved at skrive til http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=757 I øvrigt vil jeg mene, at skoleindskrivningen ikke har gjort noget forkert, de har henholdt sig til en (fejlagtig) afgørelse fra forlkeregistreringen...
Jeg har indtil videre INTET hørt fra fogedretten i Aalborg' date=' det er tydeligvis nu dem der sidder med sagen om udlevering af min datter, det virker dog ikke helt som om de "ridder samm dag som de sadler". Og jeg regner nu med at de først sender hende et brev som hun så påstår ikke at have fået, derefter et anbefalet brev, så er hun syg og kan ikke komme osv osv..........................................[/quote'] Hvis hun udebliver fra Fogedretten kan de faktisk gå ind, og træffe afgørelse alligevel. Det vil i så fald være udlevering med politiets hjælp, og den datters moder, vil blive efterlyst. Sørg for at have al dokumentation med, specielt, hvis retten behandler sagen uden, at din ex er til stede. Jeg har prøvet at klage over manglende udlevering til fogedretten, og det tager ca. 4-5 uger. Det var dog i Lyngby ret og ikke Aalborg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Mouse ja sagen går den rigtige vej og jeg kan kun håbe at der snart sker noget, jeg er stadig ikke i tvivl om at jeg får ret til sidst, men ventetiden er bare så..... lang. man (jeg) sidder lidt alene her med alting, og derfor et meget stort tak til alle der følger med her, lidt "ventilation" og udveksling af erfaringer er sku guld værd..... Og ja, angående skolen, de tager en beslutning ud fra de oplysninger der har, uanset om de er forkerte eller ej, men på et eller andet tidspunkt må det jo stoppe, en eller anden burde tænke "Nej her er noget galt" men der er ingen som gør det. Men IGEN igen et meget stort tak til alle som følger med og læser det her, jeg håber nogen anden kan bruge det en gang i fremtiden, selvom jeg selvf. ikke håber for nogen at de skal havne i den her situation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser sgu' frem til at åbne denne tråd i nær fremtid, og kunne læse mig til et billede af dig og din datter i et stort kram! Jeg forstår ikke det skal tage så lang tid, når det ér så åbenlyst, at din eks er en psykopat i den her sag. Nu kan jeg jo kun tage stilling til hvad jeg har kunnet læse - og dermed din side af historien. Men jeg er sgu' ikke sikker på jeg nogensinde ville gide at høre hendes. Og hvis jeg gad, så skulle det da være for underholdningsværdien (når alt er gået i orden igen, og din datter ikke længere er en brik i et komplet unødvendigt gidseldrama) Held og lykke endnu en gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites