Jump to content
jamalla

Rettigheder når konen smutter

Recommended Posts

HA ha' date=' det er jo lige før jeg håber hun prøver at fake min underskrift, det er jo dokumentfalsk og kriminelt.......[/quote'] Ja, men det er 2 forskellige instanser der skal tage stilling her, så inden hun bliver dømt for evt. falskneri kan der nemt gå 6-12 mdr. hvor du ikke ser din datter. Men igen det vigtigste her er at du skal kunne se dig selv i speglet bagefter. Gør dig selv den tjeneste at skrive alt ned. Man glemmer hurtigt ting og argumenter for hvorfor man reagerede som man gjorde. Jeg har selv en hel bog, som jeg indimellem bruger som opslagsværk. Der vil hele tiden komme "gamle" sager frem, hvor man har svært ved at huske præcist hvad der skete. For kvinder gælder alle kneb her, og der er absolut ingen kære mor. Alle aftaler du laver med hende skal være skriftlige, selv de mindste ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Att: Peter S Lyder som om du har været det hele igennem, men hvor endte din historie så ??
Ja, det er jo så spørgsmålet ! Hver gang jeg mener at nu må det da være slut finder hun bare på noget mere, der kommer der altid noget nyt. Men pt. har jeg 2 unger i dk og 1 hos mig i S. Det hele har stået på i 3 år nu. Artved, du har en lang og uretfærdig kamp foran dig, kør så meget som muligt igennem de svenske myndigheder. Statsamtet har stadig en del fordomme imod fædre. Hvis du får brug for hjælp eller opbakning kan du bare sende en PM.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Peter Jeg har lige snakket med kommunen igen, som nu har snakket med min ex. Nu har hun tydeligvis forsøgt gå til Aalborg kommune og statsamtet for att prøve der, jeg kommer selvf. at slås med næb og kløer for at sagen skal gå her... det er jo her barnet bor, og det var ikke mig der flyttede til udlandet for 15 måneder siden..... Jeg har også snakket med min ex på telefonen, men hun vil hverken give mig navnet på den hun har snakket med på statsamtet, og nu vil hun selvfølgelig heller ikke lade mig snakke med min datter....... jeg har sgu snart ikke meget hår tilbage, Peter, jeg forstår hvis du er skaldet nu.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

en lille opdatering. Jeg har snakket med statsforvaltningen i Aalborg nu, snakkede med en af deres jurister, som glædeligt nok fortalte mig at min ex ikke har en chance overhovedet hos dem, hun vil blive afvist og hun lovede at ringe til mig hvis der skete noget, så jeg ikke behøvede vente på et brev med posten. Hun kan IKKE ændre adresse, hun kan IKKE skrive vores datter i skole, uden at jeg accepterer det Derudover har hun ingen sag i Aalborg det er myndighederne hvor BARNET bor som skal tage sig af sagen....... Tværtimod skader hun sig selv mere, jo længere hun beholder vores datter. de dårlige nyheder er at den eneste mulighed for at tvinge en udlevering igennem er at gå til Tingsrätten her.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har sgu snart ikke meget hår tilbage' date=' Peter, jeg forstår hvis du er skaldet nu.........[/quote'] Hvordan kunne du gætte det......nej, har lidt tilbage. Du er på rette spor, og din x har virkelig skudt sig selv i skoen. Et forslag, er at kontakte retten i Aalborg. De kan ikke gøre specielt meget, men hvis du kunne overtale dem til at forklare din x hvordan hendes situation er og bliver hvis hun fortsætter, kan man jo håbe på at hun fortryder. Bagefter ville jeg køre op til Aalborg og vente på at din datter kommer ud ! Din datter vil sandsynligvis løbe hen for give dig en krammer, hvor du så har chancen for at fortælle hende at du gør alt for at få hende hjem igen. Lav ikke en diskution med x'en. Bare for at vise din datter ved at du savner hende.... Det skal nok lykkes for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke rigtigt Ja, det er så ikke rigtigt. Det må man gerne.

Som udgangspunkt i dk' date=' i sager hvor der er delt forældremøndighed, må den ene part ikke flytte mere end 30km(mener jeg, +/- nogle km) væk fra den anden part uden samtykke om dette.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen Tak for den store interresse der er vist i min sag. Jeg beklager at jeg er lidt langsom til at svare og opdatere, men her kommer lidt nyt. Moderen har med success løjet sig til at få flyttet adressen på min datter til Aalborg :mad: Folkeregisteret har erkendt at de har taget en beslutning på fejlagtigt grundlag og har været meget flinke til at undersøge sagen med kommunen her og har tjekket op på fakta, hatten af for dem...... Desværre er de jo nødt til at bede moderen om en skriftlig forklaring på hendes agerende som hun sandsyngligvis kommer til at trække i langdrag............ Samtidigt har moderen også (igen) rejst en sag ved statsforvaltningen i Nordjylland om at få den fulde forældremyndighed, dette er dog indtil videre mest et irritationsmoment, da jeg flere gange af jurister ved selvsamme statsforvaltning er blevet bekræftet i at en sag skal føres ved Tingsrätten her og ikke i Nordjylland. For min egen del har jeg hyret en Advokat i Malmö som netop idag har indsendt anmodning til Tingsrätten i Lund med beskrivelse af sagen og anmodning om hasteexpedition, han anser ikke at det er noget problem at min datters adresse er blevet flyttet og henviser til at det ikke skal spille nogen rolle, da datterens adresse på tidspunktet for tvisten var her hos mig. Og Nej, jeg har ikke set min datter endnu, og jeg har indtryk af at moderen kører stenhårdt "hjernevask" på hende, bla får jeg stadig ikke lov at snakke i telefon med hande uden at moderen sidder ved siden af.......... og enda ind imellem højldt fortæller hende hvad hun skal og må sige......... Jeg håber at høre fra Tingsrätten snart og håber at der snart sker noget. STORT TAK till jer alle der har hjulpet indtil videre, og tak for navne mm på advokater, jeg vil dog afvente med at hyre en dansk advokat til der evt kommer en sag i Danmark, hvilket jeg ikke tror der gør. Jeg mangler en "Stort knus Smiley"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ønsker dig alt mulig helt og lykke, og tager hatten af for din optimisme! ikke nok med at du har din x, så er der nu også kommunebureaukrati inde i billedet:sad: Du må virkelig holde alle instanser i ørene, så der ikke går for lang tid. Og husk at skrive alt ned, så du får det hele med i en evt. retsag -du ved heller aldrig hvad hun finder på at sige om dig! Endnu engang held og lykke!:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdatering Sådan, mit mareridt har nu stået på i 2 måneder...... Jeg fik idag besked fra Aalborg kommune om at min datter tilsyneladende er blevet skrevet ind til skole og fritidsordning der, jeg er som sædvanligt ikke blevet hørt i sagen..... Samtidig har Folkeregisteret i Aalborg besluttet at lade adresse ændringen gælde, det vil sige at min datter nu officielt bor hos sin mor, at jeg har protesteret, samt henvist til Haag konventionen, det virker dog ikke til at bekymre dem synderligt at moderen har givet direkte falske oplysninger, som de selv har undersøgt ved kommunen her, eller hvad der faktisk står i konventionen. citat Haagerkonventionen: Haagerkonventionen af 1980 om de civilretlige aspekter af internationale børnebortførelser har til formål at sikre, at et barn, som ulovligt er bortført eller tilbageholdt i et andet land, umiddelbart bliver givet tilbage til det land, hvor barnet normalt bor. Konventionen omfatter kun børn under 16 år. En bortførelse eller tilbageholdelse er ulovlig, hvis den strider mod en forældremyndighedsindehavers rettigheder, som rent faktisk blev udøvet på det tidspunkt, da barnet blev bortført eller tilbageholdt. Er der tale om en ulovlig børnebortførelse, har den konventionsstat, hvor barnet befinder sig, som udgangspunkt pligt til at udlevere barnet. Dette gælder også, selv om forældremyndighedsspørgsmålet ville blive bedømt anderledes efter dette lands egen lovgivning. Spørgsmålet om, hvorvidt der foreligger en ulovlig børnebortførelse eller tilbageholdelse skal afgøres efter loven i det land, hvor barnet havde fast bopæl umiddelbart før bortførelsen. De gode (nåh ja lidt bedre) nyheder er at der er fastsat en dato af Tingsrätten i Lund, den 30Juni kl 1300 skal jeg møde der til noget de kalder "muntlig förberedelse" hvad det nu indebærer...... Moderen er også indkaldt (formoder jeg), men jeg tror nu ærligt talt ikke at hun kommer, eftersom hendes taktik tilsyneladende er at gøre og sige præcis som det passer hende og dermed trække tiden ud. Jeg har gentagne gange snakket med statsforvaltningen i Nordjylland som nu i det mindste anderkender at ærindet ikke skal behandles af dem, og vil afvagte hvad tingsrätten i Lund kommer frem til....... Det er fortsat et mysterium for mig hvordan moderen kan få de offentlige myndigheder i Aalborg til at køre hendes sag for hende, og samtidigt virker det ikke som om det er muligt som FORÆLDER MED FÆLLES FORÆLDREMYNDIGHED faktisk at få oplyst om og isf hvilken skole min datter er blevet meldt ind i. Jeg sidder tilbage med en følelse af at den forældremyndighed ikke er det papir værd den er skrevet på eftersom moderen bare opgiver hvad hun vil, og selv om myndighederne tjekker oplysningerne, så får hun stadig sin vilje...... Beklager den lidt deprimerede tone i dette indlæg, men lige nu ved jeg sku ikke rigtigt hvad jeg skal sige eller gøre.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fulgt med og synes at det er en rigtig sørgelig hostorie. Er der ikke steder som nyhederne man kan gå til. Det med kommunen i Ålborg lyder som de skal spørges til grund fra DR eller TV2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv overvejet om man skulle gå til nogen og fortælle historien, men jeg ved ikke rigtigt hvor eller hvordan jeg skal starte.... Og nej, flytte til Aalborg har ikke været inde i billedet endnu, det kan ikke passe at hun skal kunne tvinge mig til at flytte fra hus og hjem og hvor vi hører til pga det her, HVIS hun vinder til sidst, kan det jo ende med at det bliver løsningen, men den side af historien vil jeg gerne vente med at spekulere på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beklager den lidt deprimerede tone i dette indlæg, men lige nu ved jeg sku ikke rigtigt hvad jeg skal sige eller gøre.........
Det er sg et eller andet sted helt ok at väre en smule deprimeret med sådan en gang kommunalt rod. Håber på det bedste til dig og din datters fordel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites