Jump to content
Kira

Krebs

Recommended Posts

Nogen der ved hvor man kan købe svenske krebs her omkring. Har fundet noget på Blocket i Helsingborg som det nærmeste. De koster 210 sek pr. kg - ca 20 stk krebs - men man skal så aftage mindst 5 kg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu ved jeg ikke om de SKAL være friske... Men, samtlige supermarkeder, kiosker, cykelhandelere ... har dem ... De er jo ALLE vegne lige i øjeblikket :th2: Årets bedste måned... Der blev handlet rigeligt med hvidvin igår ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der ved hvor man kan købe svenske krebs her omkring. Har fundet noget på Blocket i Helsingborg som det nærmeste. De koster 210 sek pr. kg - ca 20 stk krebs - men man skal så aftage mindst 5 kg.
hehe godt naboen har sin egen krebsefarm eller hvad pokker det hedder:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fiskhandleren i kåseberga uden for ystad har helt sikkert, har selv handlet der et par gange, men ved ikke lige hvor du bor i forhold til :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, nu ved jeg ikke om de SKAL være friske... Men, samtlige supermarkeder, kiosker, cykelhandelere ... har dem ... De er jo ALLE vegne lige i øjeblikket :th2: Årets bedste måned... Der blev handlet rigeligt med hvidvin igår ;)
De skal være friske - de har dem altid i Coop og Maxi, men de er ikke svenske. Jeg vil også købe dem privat - de koster en formue hos fiskehandlere. Men jeg prøver at holde øje med Blocket, så vi kan holde vores eget krebsegilde :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De skal være friske - de har dem altid i Coop og Maxi, men de er ikke svenske. Jeg vil også købe dem privat - de koster en formue hos fiskehandlere. Men jeg prøver at holde øje med Blocket, så vi kan holde vores eget krebsegilde :-)
Dem de har i coop og maxi er vel frosne, så kan du da ikke kalde dem friske...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dem de har i coop og maxi er vel frosne' date=' så kan du da ikke kalde dem friske...[/quote'] nej det er jeg godt klar over! Jeg skriver jo også jeg ikke gider købe importerede krebs og at jeg heller ikke gider købe dem i butikker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

HJÆLP!! :scared: Hvor køber man krebs i sidste øjeblik omkring nobeltorget? Hvor lang tid tager det at tø krebse fra COOP op? Kan vi stadig nå det, hvis det bliver købt kl 14 og skal spises kl 19? Krebsene skal bare tøs op og derefter spises, korrekt? Ikke noget med at koge? eller tager jeg fejl=?? Any info about KREBSEKALAS is VERY WELCOME!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor køber man krebs i sidste øjeblik omkring nobeltorget? Hvor lang tid tager det at tø krebse fra COOP op? Kan vi stadig nå det, hvis det bliver købt kl 14 og skal spises kl 19?
Der står på den pakke vi har købt at det tager 24 timer i køleskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uha ikke godt. Vi må se om vi kan hjælpe dem lidt på vej i mikroovnen... det skal nok gå galt !! lol
Haha.. læg endelig billeder herind af eksploderet krabs :) Måske du kan finde noget mere frisk krebs i fiske køledisken hos evt. Ica? crayfish.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uha ikke godt. Vi må se om vi kan hjælpe dem lidt på vej i mikroovnen... det skal nok gå galt !! lol
det kan ikke anbefales... Jeg ville nok forsøge med noget anordning over kogende vand så det er dampen der tøer dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det kan ikke anbefales... Jeg ville nok forsøge med noget anordning over kogende vand så det er dampen der tøer dem...
SMART! Kan man købe dem friske nogle steder (ikke frosne)? HVad drikker man egentlig til krebsekalas?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor køber man dem til en rimelig penge og tæt på Nobeltorget eller mellem centralen og nobel? Hvor lang tid skal de koges?
Nok ikke tæt på Nobeltorget, men har set friske tyrkiske (kogte men ikke frosne) i Willys i Limhamn. Mener at de kostede SEK 160 kg.
Hvilken snaps?
Der findes flere fantatiske dild snapse bla. Frisk Aalborg Krondild eller Norsk Gilde Skaldyrs Akevitt. Sidst nævnte har jeg selv købt og glæder mig MEGET til at skulle stress teste den til gadens Kräftskiva på lørdag :rolleyes: Held og lykke med krebsene og velbekomme. Søren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor køber man dem til en rimelig penge og tæt på Nobeltorget eller mellem centralen og nobel? Hvor lang tid skal de koges? Hvilken snaps?
Delicatessen, på Holmsgatan (ved Davidshalltorget) plejer at have friske krebs her i sæsonen. De kan også fortælle dig hvordan de skal laves.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites