thn 0 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Jeg har fået fra både københavns og rudersdal kommune. Jeg har mødt op hver gang, men ikke prøvet at få det med det samme. De sender det til dig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Jeg har fået mit grænsegænger-sygesikringsbevis fornyet hos Glostrup Kommunes borgerservice de sidste 3 år og hver gang har jeg fået det med med det samme. Det blev skrevet i hånden hver gang og så stemplet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Hmm - mit bliver tilsendt. Hvert år, når det er ved at løbe ud, kommer der nok så fint et nyt med posten. Jeg har aldrig været nødt til at møde op nogen steder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Den slags er så flabet. Der skal bare slåes i bordet. Hvem er det lige der er med til at betale gildet for de inkompetente skrankepaver, der ikke gider udføre deres arbejde for danske statsborgere? Overfordring herfra til at true med Ekstrabladet næste gang den slags sker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Den slags er så flabet. Der skal bare slåes i bordet. Hvem er det lige der er med til at betale gildet for de inkompetente skrankepaver, der ikke gider udføre deres arbejde for danske statsborgere? Overfordring herfra til at true med Ekstrabladet næste gang den slags sker. Ville det ikke være bedre med 'Kontant' programmet på DR1, og så få sundhedsministeren til at forklare det danske folk, hvorfor der er forskel på danske statsborgere og så.. danske statsborgere? (der betaler ATP) :) Eller med det samme grin, kan de jo hive skatteministeriet ind og forklare forskellen på skatten betalt af en dansker der arbejder i dk, eller en "½svensker" der betaler skat i dk fordi man vælger at arbejde dér :) Men til den svenske sundheds orientering, er vi altså bedre tjent med den svenske læge vi har, alt hvad de gør, føles mere grundigt overfor vores lille pus :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2008 jeg har ikke lige tid til at læse de andres svar. jeg har fået at vide af en læge at de rent faktisk ikke må afvise dig. du skal gå igennem kommune (regner med det er kbhs kommune) for at finde en læge i dk, som du kan være tilknyttet til. jeg stod i din situation for ikke så længe siden, godt nok på et hospital. men de blev nødt til at behandle mig, da de ikke måtte afvise.. ;-) de var godt nok ikke så glade, men hvad kunne jeg gøre når jeg var blevet afvist af en alm praktiserende læge, og ikke kom hjem til sverige i den nærmeste fremtid.... så det er det helt rette du har gjort.. Dette er ikke helt rigtigt. Man behøver ikke være tilmeldt hos nogen bestemt læge, når man er grænsegænger, man kan frit gå til lægen i DK. Man behøver altså ikke at henvende sig til kommunen. Jeg var selv ude for, da jeg flyttede over for 7 år siden, at den hudlæge, jeg havde gået til i en tid, meddelte mig, at nu ville hun ikke behandle mig mere, for det var alt for besværligt, når jeg var flyttet til Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2008 Okay' date=' de sender det så til Sverige?[/quote'] ja. Jeg får hvert år tilsendt en skrivelse, som jeg skal svare på, om mine tidligere opslysninger stadigvæk er gældende. Nogle dage efter modtager jeg det nye sygesikringskort med posten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2008 Når man læser svarene så må konklusionen være, at det kommer an på hvilke regler den pågældende komunne har opdigtet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites