Basse 10 Anmeld indhold Skrevet August 5, 2008 Jeg har lige sat trådløs internet op i min nye lejlighed - men når jeg spiller online, så ryger ping i vejret ca. hvert 45-60 sekund, i nogle sekunder. Det samme sker når jeg surfer mv....hvis jeg rammer i spiken, så kan der ikke surfes i de sekunder hehe. Kan det virkelig passer der er så stort packetloss på en trådløs ? Eller har jeg sat min trådløse router forkert op ? Når jeg sætter kabel direkte i min pc, er der ingen problemer. Router er en Dlink, og trådløs del i pcen er en Belkin N1 USB adapter. - max hastighed er 54mbit. tror det hedder 802.54g standard hehe - USB adapteren kan kører hurtigere dog....på papiret., Men routeren kan ikke. Basse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2008 Jeg har lige sat trådløs internet op i min nye lejlighed - men når jeg spiller online, så ryger ping i vejret ca. hvert 45-60 sekund, i nogle sekunder. Det samme sker når jeg surfer mv....hvis jeg rammer i spiken, så kan der ikke surfes i de sekunder hehe. Kan det virkelig passer der er så stort packetloss på en trådløs ? Eller har jeg sat min trådløse router forkert op ? Når jeg sætter kabel direkte i min pc, er der ingen problemer. Router er en Dlink, og trådløs del i pcen er en Belkin N1 USB adapter. - max hastighed er 54mbit. tror det hedder 802.54g standard hehe - USB adapteren kan kører hurtigere dog....på papiret., Men routeren kan ikke. Basse Jeg har også lige købt et Dlink. et DIR-615 men det køre fint, har dog ikke prøvet at spille online. mit skal mest holde til download. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2008 Nej der skal ikke være tab. Prøv at ændre kanal - måske din router kolliderer med naboens? Er der nogen speciel grund til at du har valgt forskellige mærker til router og USB kortet? Jeg ville nok vælge at lade det hele være samme mærke når det alligevel er et eksternt netkort. Du får aldrig super hurtig forbindelse på g-wireless... Hvis jeg prøver TPTest på min fra min laptop med g-wireless får jeg en downstream på omkring 11 mbit når forbindelsen er optimal. Når jeg plugger et kabel i får jeg 20-22 mbit. På en 24 mbit/s adsl forbindelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2008 Der er en rigtig god chance for, at spike't kommer når dine to enheder genforhandler krypterings/security-keys. Hvilken kryptering har du valgt? Prøv at oprette forbindelse med AL security off som test - og se om du stadig får spikes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Har self. valgt det højeste krypterings nivueau wpa-et eller andet 2 hehe Må prøve i aften uden kryptering, og evt. sænke den til 64bit kryptering ? den står til en eller anden art af 128 kryptering pt. De forskellige mærker er pga jeg ikke kan finde min d-link usb dimsedut til pcen hehe. Jeg får en download pt. på omkring 20mbit på en 100mbit linie - begge veje dog. Hastigheden er fin nok - det er bare møg irreterende med pingspikes så tit når man spiller. Basse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Har du opdateret firmwaren på din D-Link router? Jeg havde nemlig et tilsvarende problem for 1½ års tid siden, hvor den trådløse forbindelse røg engang imellem. Det blev løst ved at opdatere til den nyeste firmware. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Jeg får en download pt. på omkring 20mbit på en 100mbit linie - begge veje dog. Hastigheden er fin nok - det er bare møg irreterende med pingspikes så tit når man spiller.BasseDu skal nok også være parat til at indse, at du aldrig vil få ret meget mere end 20-25mbps ud af din router - trådløs eller ej. Som diskuteret en del herinde, så kan disse diminutive kasser ganske enkelt ikke håndtere et sådant throughput - og slet ikke hvis du samtidig NAT' er samt simpel firewall. D-Link DIR' en er vist en af de få der næsten kan følge med på en 100mbps-linie. Ihvertfald sidst jeg tjekkede for et lille år siden . Jeg fik nok af min ZyXEL FlaskeHals 334WT, og mokkede en dedikeret pc op til FW/NAT-formålet. Og så var der hul igennem. Derpå et Linksys dedikeret AP med tweaked firmware. Men sådan en bruger jo en del mere strøm, og står jo og summer hele tiden. Så det afhænger af en masse faktorer, om en sådan løsning skal/kan overvejes. En tanke, forresten. Bruger Windows WZC til at administrere din trådløse forbindelse? (Wireless Zero Configuration) Denne kan også let lave ballade, når den går ud og kigger efter nye netværk hvert minut. Fandt lige et link der omhandler problemet du oplever. (Glem hvad der bliver skrevet tidligt i tråden omkring Full Duplex ) - men læs lidt videre...og se om den ikke kan hjælpe dig videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 D-Link DIR' en er vist en af de få der næsten kan følge med på en 100mbps-linie. Ihvertfald sidst jeg tjekkede for et lille år siden . DIR-655 kan klare 100MBit full duplex uden hastighedstab, dog ved jeg ikke hvordan det er med de mindre modeller. Men kun 120 connections åbne samtidigt, det er ikke meget når man leger med torrents Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Jeg fik nok af min ZyXEL FlaskeHals 334WT, og mokkede en dedikeret pc op til FW/NAT-formålet. Og så var der hul igennem. Derpå et Linksys dedikeret AP med tweaked firmware. Men sådan en bruger jo en del mere strøm, og står jo og summer hele tiden. Så det afhænger af en masse faktorer, om en sådan løsning skal/kan overvejes. Se der fangede du lige min interesse... Hvilket OS bruger du på maskinen til den slags sjov? //Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Se der fangede du lige min interesse... Hvilket OS bruger du på maskinen til den slags sjov? //AndersNæsten P&P...Smoothwall Express eller m0n0wall. Helt gratis - og så er det jo sååå hyggeligt at sidde og nørde med at opsætte regler og pinholes (...tror faen jeg stadig er single *lol* ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Næsten P&P...Smoothwall Express eller m0n0wall. Helt gratis - og så er det jo sååå hyggeligt at sidde og nørde med at opsætte regler og pinholes (...tror faen jeg stadig er single *lol* ) Det skal jeg lige lure nærmere på :D Så må vi jo se om damen også forlader mig når jeg begynder at sidde og nørde med det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Tak for alle de gode råd - vil kigge på dem, når der blir lidt tid. Lige pt, tager arbejdet det meste af min dag hehe. Sådan er det jo når man starter op i en ny stilling, skal banke en afdeling op og tweake på kommunikationen ud af til mv. Min d-link er en 1 år gammel ting, sådan et begynder sæt - så tror ikke den kan nappe 100mbit. gør heller ikke noget - det der blir leveret er fint til mig. Men der skal være lidt mere stabilitet på - det må jeg som sagt se på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Næsten P&P...Smoothwall Express eller m0n0wall. Helt gratis - og så er det jo sååå hyggeligt at sidde og nørde med at opsætte regler og pinholes Så burde du jo næsten møde op til Hackmeetup, hvor folk roder med alt fra programmering, til nye nørd gadgets ... http://www.kbh.dk/event/hackmeetup-on-hardware http://hackmeetup.ollehost.dk/ Tanken er at alt hvad der kan "hackes", kan blive et projekt... igår aftes var der ikke mindre end 3 hold Arduino hackings igang. 1. hold lavede lidt forskellige ting, og programmerede den blandt andet til at spille tema sangen fra Bubble Bobble 2. hold arbejdede videre på deres RFID scanner, som så sender UDP pakker ud på netværket 3. hold arbejdede på noget bluetooth over java + javascript videre til XMPP og direkte ind i en IM klient. Jeg holdt mig lidt i baggrunden, hardware hacking er ikke lige min stærke side, men hyggeligt var det sgu. Man er mere end velkommen til at tage emner med selv, og f.eks. fortælle om hvordan man har fået hacket ens amerikaner køleskab til selv at lave smoothies, eller hvad man nu har lyst til at tage op, eller har brug for hjælp med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Nåja, og undskyld total hijakcing af tråden ... men det var nu altså Gio der startede :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Det er wayyyy over my league... Men lyder hyggeligt. (er der nogen tøser?)Der er dog pænt langt fra at drøne en pre-compiled distro på en overskuds-box, til at spamme et netværk med UDP-pakker, fordi man synes det er sjovt at tag'e alt med RFID-chips ;) Basse's netværk trænger bare til lidt TLC...ikke en hackers convention 2008 :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Har nu siddet og leget lidt med det. Slog jeg alt sikkerhed fra, så havde jeg ikke rigtig spikes - der var en smule - men forsvandt hurtigt. Da jeg slog wlan autoconfig fra i msconfig, så var der ingen spikes- problemet er bare at når den først er slået fra, så er den slået fra - også ved næste boot, da det er tjenester man roder med. Så den løsning er ikke interessant, da næste gang pc'en bootes kan den ikke finde netværk :( Jeg køre Vista skal det nok nævnes - så wzc er der ikke. Nu har jeg så kørt ned på laveste sikkerheds nivaue på wpa (det der wep ser noget underligt ud) og det ser ud til at være tåleligt. Alternativt så smider jeg kabel på direkte fra væg til pc- men det ærgre mig at jeg så har spilt 500kr til en super nice usb trådløs enhed :( Propblemet er også at man kan ikke kable fra routeren, da det er routeren der fucker op. Prøvede også at slå trådløs fra og bare bruge den på gammeldags måde, der spiker den også...... Skal snakke med min buddy - han kører med en linksys trådløs og har ikke den slags problemer. Men der er dog 6 netværk i nærheden - så er der ikke en mulighed for man kan slå routerens/vista søgning efter andre netværk helt fra ? så den KUN bruger mit netværk, og leder aldrig efter andre ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Men der er dog 6 netværk i nærheden - så er der ikke en mulighed for man kan slå routerens/vista søgning efter andre netværk helt fra ? så den KUN bruger mit netværk' date=' og leder aldrig efter andre ?[/quote']Jeg er ikke en ørn på Vista, desværre. (XP FTW...når det skal være M$) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 6, 2008 Tror ikke engang Bill Gates er en ørn til Vista :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2008 Smed lige et kabel i, direkte fra udtaget i væggen - nu kører min linie 98mbit ned og 85mbit op - det er jo sindsygt en router tager 75% af signalet ? - Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2008 Smed lige et kabel i' date=' direkte fra udtaget i væggen - nu kører min linie 98mbit ned og 85mbit op - det er jo sindsygt en router tager 75% af signalet ? -[/quote']Nej...ikke når det er consumer-stuff, desværre. Det var bl.a. derfor jeg mokkede min egen firewall/router op. Hvis jeg har 100/100mbit i væggen, så skal jeg dælme også udnytte det - og ikke begrænses af cpu på en ZyXEL/Linksys-whatever, bare fordi jeg vælger at NAT'e og firewall'e. Der er en længere tråd om ovenstående herinde andetsteds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2008 Nej...ikke når det er consumer-stuff, desværre. Det var bl.a. derfor jeg mokkede min egen firewall/router op. Hvis jeg har 100/100mbit i væggen, så skal jeg dælme også udnytte det - og ikke begrænses af cpu på en ZyXEL/Linksys-whatever, bare fordi jeg vælger at NAT'e og firewall'e. Der er en længere tråd om ovenstående herinde andetsteds. Hehe så teknisk er jeg ikke :D Bare surt jeg kan smide min trådløse belkin usb stick ind i skabet - kostede alligevel 600sek hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2008 Bare surt jeg kan smide min trådløse belkin usb stick ind i skabet - kostede alligevel 600sek hehe.Sæt den salg herinde. Så er den sikkert hurtigt væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Der er en længere tråd om ovenstående herinde andetsteds. Den kan jeg ikke finde. Link tak :D Skal se om der er lidt guf når jeg skal ud købe ny router. For min router æder ALT for meget signal :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 Den kan jeg ikke finde. Link tak :Dhttp://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3902 ...samt lidt relevant info hér. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2008 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3902 ...samt lidt relevant info hér. FanF***inTastic :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites