Jump to content
Hoffmeyer

Nationalitetsbevis???

Recommended Posts

Er lige blevet ringet op af en meget venlig medarbejder på Glostrup sygehus i forbindelse med en undersøgelse jeg skal have foretaget. Hun kunne jo se at jeg bor i Sverige, og skulle så derfor bede om et nationalitetsbevis:confused: Det har jeg godt nok ikke hørt om før, så jeg forklarede den meget venlig medarbejder om grænsegængerbeviset, og læste det som står med rødt på forsiden for hende. Det lod hun sig heldigvis overbevise om måtte være det hun skulle bruge. Er der nogen her som har hørt om et nationalitetsbevis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel bare så de kan sende regningen til dig..... Tror det var meget godt du sagde du havde et grænsegænger-bevis, vi fik en regning på 40.000 kr som skulle betales inden vi skulle til jordemoder, den blev dog sløjfet da vi viste grænsegænger-bevis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det 'personnummer' som står på dit grænsegængersygesikringsbevis er egentlig en landekode, og dermed fælles for alle der er flyttet til sverige. Den landekode skal bruges i deres IT-systemer i forhold til sikring/dækning. Jeg formoder det var den hun reelt spurgte til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skæbne det går hurtigt herinde. Tak for det :)

Det er vel bare så de kan sende regningen til dig..... Tror det var meget godt du sagde du havde et grænsegænger-bevis, vi fik en regning på 40.000 kr som skulle betales inden vi skulle til jordemoder, den blev dog sløjfet da vi viste grænsegænger-bevis
Hej Menace. Fy føj for en regning. Længe leve grænsegængerbeviset ;)
Det 'personnummer' som står på dit grænsegængersygesikringsbevis er egentlig en landekode' date=' og dermed fælles for alle der er flyttet til sverige. Den landekode skal bruges i deres IT-systemer i forhold til sikring/dækning. Jeg formoder det var den hun reelt spurgte til.[/quote'] Jeg regnede også med at det var som du konkluderer. Nu får hun i hvert fald en kopi, og så tager jeg sedlen fra skattevärket med for en sikkerheds skyld. Man ved jo aldrig. Jeg har bare ikke stødt på udtrykket "nationalitetsbevis" før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites