Jump to content
Sune

Netto er bare så meget med på beatet...

Recommended Posts

Wow-wow.. Ja det er da kun 6-7 år siden ISO indførte det i et par butikker i Danmark.. Desværre fik de ødelagt konceptet lidt så de lukkede systemet igen efter nogen år. Til gengæld er det dejligt at de har de så mange steder i det svenske, men ikke altid en fordel. Hos vores lokale ICA Maxi har jeg efterhånden en del gange oplevet at køen var længere og det bestemt tog længere tid at komme igennem selv-scan checkud end at gå hen til en kasse uden kø. Det føles lidt fjollet. De har også valgt at alle kasser er bemandede. I modsætning havde Coop i Eslöv indrettet det med et par kort-kasser hvor man kun kunne betale med kort og hvor kassen ikke var bamandet. Det virkede super godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ICA løsningen med selvscanner og betaling ved bemandet kasse brugte vi allerede i COOP i Italien i starten af 2002. Nettos kasser må dog også være bemandede, idet de skriver at du kan betale med kontanter. 'Rigtig' betaling for selvskanning har jeg kun prøvet i IKEA, hvor man kører hen til en kasse, scanner varerne og kyler et kort igennem. Helt optimalt bliver det dog først når du kan tage din egen håndscanner med rundt i butikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver helt bange når jeg se hvor hurtig den teknologiske udvikling går i Danmark - Selvscanning på vej i Danmark
Jag har aldrig upplevt det, men så bor jag ju också i Danmark.... ;) Det jag undrar över är om man inte kan fuska? Kan man inte strunta i att betala vissa varor om man "inte vill"?
Jeps og så vælger de at gøre det på Nørrebro. Nu er fordomme en grim ting, men jeg kunne godt forestille mig at ikke alle er lige ærlige. F.eks. var Nørrebro da nogle af de første Netto butikker der havde bæreposerne inde i selve kassen fordi der blev stjålet for mange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag har aldrig upplevt det, men så bor jag ju också i Danmark.... ;) Det jag undrar över är om man inte kan fuska? Kan man inte strunta i att betala vissa varor om man "inte vill"?
Nu ved jeg jo ikke, hvordan det kommer til at fungere i Netto, men i Ica og Coop, hvor jeg er flittig "selvskanner" bliver man fra tid til anden udtaget til kontrol. Det er ikke hver gang, men det hænder, og man ved jo aldrig, hvornår det sker. Så jo - i princippet kan man snyde og ikke skanne visse varer, men man løber så også risikoen at blive opdaget. Hvad straffen så måtte være ved jeg ikke - det er vel i princippet butikstyveri?? For øvrigt ser Nettos løsning ud til at minde om den i Ikea - at man tager alting med til kassen og skanner så dér. Jeg vil jo mene, at det er mere fleksibelt som her at gå rundt med en skanner og så pakke efterhånden inde i butikken, så det eneste man mangler er at betale, når man kommer til kassen. I Coop har de selvbetjeningskasser, ubemandede, hvor man går hen og selv sørger for betaling. Smart. Og kun sjældet kø :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke i princippet butikstyveri - Det ER butikstyveri. Du bærer altid ansvaret for ikke at ha varer med ud af forretningen som du ikke har betalt for. Varer der ikke er scannet kunne ligeså godt være stukket inden for jakken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle at Netto på Nørrebro, løsning fungere ganske godt. Man stiller kurven på den ene siden af "kasse", så den kan veje hvor meget der er i - og man skal så efterfølgende ligge varene på den anden side - således at den kan kontrol vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
ICA løsningen med selvscanner og betaling ved bemandet kasse brugte vi allerede i COOP i Italien i starten af 2002. 'Rigtig' betaling for selvskanning har jeg kun prøvet i IKEA, hvor man kører hen til en kasse, scanner varerne og kyler et kort igennem. Helt optimalt bliver det dog først når du kan tage din egen håndscanner med rundt i butikken.
Jep - vi har den optimale løsning med selv-hånd-scanneren i ICA på VH. Dét funker bare helt perfekt. Netto-modellen kender vi fra IKEA - skod siger jeg bare :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan fortælle at Netto på Nørrebro, løsning fungere ganske godt. Man stiller kurven på den ene siden af "kasse", så den kan veje hvor meget der er i - og man skal så efterfølgende ligge varene på den anden side - således at den kan kontrol vejen.
Ah.. Det lyder som den samme som Willy's i Lund har! Det fungerer ret glimrende! Selv om jeg vil nu så også sige at håndscanner modellen er federe så kan man pakke undervejs. Det er KUN når man har pakket 10 poser med diverse indkøb godt og grundigt.. op og betale.. "Ja.. det blev kontrol i dag, tyvär"... Argh.. Pakke det hele ud og om igen. Men sådan er det jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så jo - i princippet kan man snyde og ikke skanne visse varer' date=' men man løber så også risikoen at blive opdaget. Hvad straffen så måtte være ved jeg ikke - det er vel i princippet butikstyveri??[/quote'] Jo flere fejl du laver desto hyppigere bliver du taget ud til kontrol. De kan vælge at opsige din scanselv aftale hvis du ikke kan finde ud af at bruge systemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke i princippet butikstyveri - Det ER butikstyveri. Du bærer altid ansvaret for ikke at ha varer med ud af forretningen som du ikke har betalt for. Varer der ikke er scannet kunne ligeså godt være stukket inden for jakken.
Jeg er begyndt at selvskanning i WIlly:s - det er rigtig smart, især når/hvis de får lavet en sammenhæng mellems deres willys+ app og håndskanneren. Butikken må da også spare penge ved det og få forhøjet omsætningen. Men... er ikke enig i, at det ER butikstyveri. Jeg er ikke interesseret i at snyde/stjæle, men hvad nu, hvis man vitterligt kommer til at lave en fejl. Og f.eks. får skannet 3 varer i stedet for 4? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites