jacobe 10 Anmeld indhold Skrevet August 3, 2008 Hvad bruger folk til dette? Findes der nogle gode "husmor-trick" til f.eks. at få et temmelig slidt læderrat til at blive fint igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 sæbespåner rørt op i vand. og så smører du skummet på ladder det sidde et lille stykke tid og tører efter med en fugtig klud. det virker på sæderne og gør at læderet bliver mindre stift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Sæbespåner også her klar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Hvad bruger folk til dette? Findes der nogle gode "husmor-trick" til f.eks. at få et temmelig slidt læderrat til at blive fint igen? Jeg bruger noget det hedder Læder Shampoo og læder fedt bagefter. begge produkter køber jeg igennem et firma der hedder Matelinas -man vaske læder (sæder/rat) med shampooet og tørre af og når det er helt tørt så tage man en svamp og smøre det med med læder fedt. du er også velkommen hos mig så skal jeg nok gøre det for dig... Hilsen Carwash Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Alle, tak for Jeres svar! Lige et par ekstra-spørgsmål...: når I siger sæbe-spåner, er det så noget hjemmelavet, eller det man køber i poser i supermarkedet Patrick/Carwash, havde det været en hel kabine som skulle behandles, så kunne jeg godt finde på at kigge forbi! Men lige i dette tilfælde er det bare et læderrat, som lige skal shines lidt op før salg af bilen, men ellers tak for tilbuddet. Måske når Bimmeren engang skal have en ordentlig omgang...? Men, må jeg så spørge dig, om den lags produkter du anbefaler, går at købe i en "alm." butik, måske en møbelforretning Jeg har været i Biltema, men de havde slet ingenting til behandling af læder! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 det er en pose du køber i supermarkedet. ligger under regørringsartikler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Tak! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Alle, tak for Jeres svar! Lige et par ekstra-spørgsmål...: når I siger sæbe-spåner, er det så noget hjemmelavet, eller det man køber i poser i supermarkedet Patrick/Carwash, havde det været en hel kabine som skulle behandles, så kunne jeg godt finde på at kigge forbi! Men lige i dette tilfælde er det bare et læderrat, som lige skal shines lidt op før salg af bilen, men ellers tak for tilbuddet. Måske når Bimmeren engang skal have en ordentlig omgang...? Men, må jeg så spørge dig, om den lags produkter du anbefaler, går at købe i en "alm." butik, måske en møbelforretning Jeg har været i Biltema, men de havde slet ingenting til behandling af læder! Nej det produkter jeg bruger kan ikke købes i alm. bil-forretninger. men hvis det er så vigtigt at det læderrat skal shines kan du låne noget af mig. det kan slet ikke betale sig af købe det produkter jeg bruge kun for at shine (læderrat) jeg giver 499 kr. for en liter shampoo og 570kr. for en liter læde fedt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Patrick, det var sgu flinkt af dig, men jeg har ferie og kommer ikke lige forbi din butik, inden jeg skal have bilen klar! Men, ellers mange tak! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Havde det været en hel kabine som skulle behandles, så kunne jeg godt finde på at kigge forbi! Men lige i dette tilfælde er det bare et læderrat, som lige skal shines lidt op før salg af bilen... Hvis du en dag vil give din bil den store tur, har jeg en komplet beskrivelse inkl. leverandørnavn (også som netbutik) liggende. Jeg har set IRL, hvilket fantastisk resultat man kan komme til ved at følge beskrivelsen mm. - det var på en BMW M5 E28. Læderet blev fuldkomment som nyt efter behandlingen - og det blev ved med at se ud som nyt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2008 Det vil jeg da meget gerne! Og det tror jeg såmænd også der var andre, som kunne være interesseret i...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret August 4, 2008 Det vil jeg da meget gerne! Og det tror jeg såmænd også der var andre, som kunne være interesseret i...? Her følger så en vejledning i, hvorledes en bekendt til mig med et særdeles godt resultat renoverede Buffalo-læderstuen i sin M5. 1. Afrensning i 50/50 acetone og sprit, med en blød og godt fugtet klud, med lette strøg. 2. Spray med læderfarve på de mest solafblegne og tørre steder. 3. Alt læder indgnides med læderrenovator med farve. 4. Lad det tørre og hærde i en uges tid. 6. Alt læder påføres og indgnides med lædercreme. 7. Dagen efter poleres det hele op med et ren blød og tør klud. Det er hårdt arbejde og koster ca. 1000 Kr. i materialer for en komplet behandling til en hel bil. Sæder, dørsider, greb, instrumentbord, kardanbox og gearmanchet m.m. Omkring det halve i pris, hvis det kun er sæderne der skal behandles. Det hele står derefter som spritnyt læder, og der menes som spritnyt. Derefter kan det løbende vedligeholdes med lædercreme efter behov. Han købte det fornødne og fik ovennævnte fremgangsmåde beskrevet hos: http://juhlin.dk/ Dog vil han anbefale først at afmontere alle delene, der skal behandles. Samt at afrensningen med blandingen af acetone og sprit foregår en lun solskinsdag under åben himmel. Efterhånden som arbejdet med afrensningen skrider frem, kan delene bæres ind på tæpper i en garage for videre behandling, hærdning og efterbehandling den næste uges tid. Inden det hele igen er klar til det sjovere job med genmonteringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites