Jump to content
Clisse

Renovering af badeværelse

Recommended Posts

Ifølge de håndværkere vi havde på besøg, må man ikke sætte gipsplader op igen. Der skal opsættes nye betonplader, det blev altså lige pludselig et mere omfattende projekt. Mht forsikringen kommer det vel an på så meget. Så længe man ikke flytter nogen faste installationer som brønd, afløb, hovedrør osv burde det ikke betyder noget. At bytte håndvask, toilet, armatur, bruser osv kan vel ikke gøre en forskel.....:rolleyes:
det er noget pjat de har bare villet tjene lidt extra vådrumsgips og gulvgips er fuldt "lovligt" i vådrum der skal bare minimum 2 lag på väggene og lägterne skal sidde med max 45cm mellemrum helst 30cm og vådrumsmembran skal bruges!! og vil man ikke bruge vådrumsgips er der vådrumsskiver .. de er lavet af noget frigolitlignende materiale med armeringsnet og en slags spartellignende overflade... de koster bare det 3 dobbelte af gips

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er noget pjat de har bare villet tjene lidt extra vådrumsgips og gulvgips er fuldt "lovligt" i vådrum der skal bare minimum 2 lag på väggene og lägterne skal sidde med max 45cm mellemrum helst 30cm og vådrumsmembran skal bruges!! og vil man ikke bruge vådrumsgips er der vådrumsskiver .. de er lavet af noget frigolitlignende materiale med armeringsnet og en slags spartellignende overflade... de koster bare det 3 dobbelte af gips
Og hvad tror du det koster at få renoveret sit vådrum efter fugtskade;) Der findes masser (1,2,mange...) af alternativer til gips og vådrumsgips udover det du nævner. Aquaboard er en løsning og andre cementbaserede skivematerialer. Man skal bare vælge et uorganisk materiale -jeg fatter ikke hvad organiske materialer (som pappet på en gipsplade) har at gøre i et vådrum. Ja, det kan sagtens lade sig gøre også for den snilde gørdetselv mand, men erfaringen har bare vist at det nemt går galt -selv for håndværkere. Nu er det også først og fremmest ifb med ydervægge risikoen for fugtskader er størst (hvis alt ellers er lavet korrekt forstås), så har man ikke en sådan kan man tage den faktor med i sin overvejelse af skiveprodukt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvad tror du det koster at få renoveret sit vådrum efter fugtskade;) Der findes masser (1' date='2,mange...) af alternativer til gips og vådrumsgips udover det du nævner. Aquaboard er en løsning og andre cementbaserede skivematerialer. Man skal bare vælge et uorganisk materiale -jeg fatter ikke hvad organiske materialer (som pappet på en gipsplade) har at gøre i et vådrum. Ja, det kan sagtens lade sig gøre også for den snilde gørdetselv mand, men erfaringen har bare vist at det nemt går galt -selv for håndværkere. Nu er det også først og fremmest ifb med ydervægge risikoen for fugtskader er størst (hvis alt ellers er lavet korrekt forstås), så har man ikke en sådan kan man tage den faktor med i sin overvejelse af skiveprodukt.[/quote'] det koster en del ... men hvis man tänker sig om når man laver det og forsegler det ordentligt er risikoen for fugtskader ikke större end med alle andre slags skiver... og iogmed at der er en kvalitetsansvarig som har godkendt det ja så er det forsikringens problem ved evt skade .. LF har intet imod gips...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og iogmed at der er en kvalitetsansvarig som har godkendt det ja så er det forsikringens problem ved evt skade...
Hvis uheldet er ude så er det dig der har problem med helbredet -det er forsikringen nok ligeglad med...
.. LF har intet imod gips...
Det har Stachybotrys heller ikke;) (Men selvfølgelig ingen grund til at male fanden på væggen, man skal bare ha for sig, at vådrum er en risikokonstruktion, og det er super vigtigt at det bliver udført ordentligt!:))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej.. Jeg skal igang med renoveringen af badeværelset i min bostadsret. Jeg kan forstå på indlæggene herinde at jeg ikke må lægge klinker oven "matten" eller uden på linoliumen på væggene..... Hvilket jeg ellers havde håbet at bruge som vådrumsspærre. Men hvad gør jeg så?? Jeg skal ha flået alt plastikken ud og hvad så? Det er et betonbyggeri, hvor 3 af væggene på badeværelset er i gips? Planen er der skal klinker på gulv og vægge.. 1: Er det nok at smøre en fugtspærre på gulv og vægge? 2: Skal jeg lave ny kloak, når byggeriet er fra 70érne? 3: Hvad er reglerne for gulvet? Allerede nu er gulvet ihvertfald på højde, hvis ikke højere end gulvet i gangen, dog med et godt fald, men skal det også laves om? Er der nogle der har erfaring med eller kender nogle håndværkere der kan anbefales til at lave alt forarbejdet, så jeg evt. selv kan lægge klinker til sidst? Mvh Claus
Har selv lige fået lavet badeværelse....... Byg badeværelset op i fiberplader (coatede "gipsplader")......herefter vådrumsmembran ( rulles på i 3 omgange...husk forstærkning i hjørnerne)........ Herefter kan du sætte fliser op........ Husk det er normalt at du får 10 års garanti hvis du får en VVS´er og en entreprenør til at udføre arbejdet med rør og opbygning. Du får et certifikat som du også kan bruge over for din forsikring, hvis det går helt galt inden for de 10 år.....ellers er det altid en god idé at tage billeder af dit arbejde under arbejdsprocessen, så du kan dokumentere udførslen af dit arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites