michael k 10 Anmeld indhold Skrevet July 31, 2008 kan det lade sig göre for min käreste som ikke er flyttet herover endnu at låne til et hus i en svensk bank uden svensk personnr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Ganske givet. Det er vel sådan de fleste danskere, som køber bolig herovre første gang, gør det. Gå ned i din bank og snak med dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 ja var bare af den opfattelse at mange klarede det med deres danske bank... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 ja var bare af den opfattelse at mange klarede det med deres danske bank... Det er faktisk en go ide hvis man har et brev(anbefalding) fra den danske side med til den svensk afdeling. jeg fik min dansk bankrådgiver til at skrive en anbefalding til Nordea SE og jeg bookede et møde. vi fik snakket det hele igennem. fik lånet med en fake CPR NR. til jeg fik svensk CPR NR. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 "Reklame" Jeg er ansat i Nordea..... :-) Ring til det nye Nordea Øresundskontor der har som speciale at hjælpe Nordea kunder på begge sider. Der er både danskere og svenskere ansat og de har kun kunder har vores problematikker og ved alt om det. Her er informationerne: Öresundskontoret er beliggende på Hamngatan 4, 211 22 Malmö og har telefon +46 (0) 40 66 0 99 65 og min egen rådgiver har nummer +4640169518 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 "Reklame" Jeg er ansat i Nordea..... :-) Ring til det nye Nordea Øresundskontor der har som speciale at hjælpe Nordea kunder på begge sider. Der er både danskere og svenskere ansat og de har kun kunder har vores problematikker og ved alt om det. Her er informationerne: Öresundskontoret er beliggende på Hamngatan 4, 211 22 Malmö og har telefon +46 (0) 40 66 0 99 65 og min egen rådgiver har nummer +4640169518 Og hvis man er heldig har de tid til at snakke med en, en måned senere. Der røg Nordeas chance hos mig i hvert fald Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Og hvis man er heldig har de tid til at snakke med en' date=' en måned senere. Der røg Nordeas chance hos mig i hvert fald[/quote']Øh..de er nok sommerferie-ramt p.t. Jeg er selv i kløerne på dem for tiden, og fik hurtigt en tid hos Lars Iversen igennem min rådgiver på den danske side. Indtil videre er jeg ganske tilfreds med deres responstid og service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 ...fik lånet med en fake CPR NR. til jeg fik svensk CPR NR. Aaah.... for god ordens skyld må du vist hellere præcisere: du fik et midlertidigt bank-ID nummer, vel sagtens...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Øh..de er nok sommerferie-ramt p.t. Jeg er selv i kløerne på dem for tiden, og fik hurtigt en tid hos Lars Iversen igennem min rådgiver på den danske side. Indtil videre er jeg ganske tilfreds med deres responstid og service. tjaa.. det var ellers i starten af juni. Men måske er de blevet bedre til det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Og hvis man er heldig har de tid til at snakke med en' date=' en måned senere. Der røg Nordeas chance hos mig i hvert fald[/quote'] Ring til Skånes Provinsbank (Danske Bank) i Limhamn og bed om at snakke med Jenny! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2008 Der er sommerferie pt. så er jo svært at finde tider til alle - Og det behøver vel ikke være en dansktalende person i Nordea ? - jeg klarede fint mine banklån med en indfødt svensker, det tog 14 dage i Nordea Helsingborg, så var alle papir klar, underskrevet, returneret og lånene stod klar til udbetaling til sælger og mægler. Men ok - nu boede jeg også i sverige til at starte med, og skulle forblive i sverige - bare malmø istedet for Helsingborg. Og hele herligheden har kostet mig 285 sek hehe - kan huske jeg betalte 8.000 kr. i gebyr og pis og papir i Danmark, da jeg lånte til min første bostadsrätt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites