Jump to content
BS

De fandens kamphunde!

Recommended Posts

Det skal nok få en masse til at kigge på tråden her :th2: Men sagen her er lidt anderledes http://ekstrabladet.dk/112/article1038823.ece Man ser mange artikler og sager om div. "kamp hunde" der gør dit og dat. Skal labradoren nu også have den tvivlsomme ære at blive kaldt en "kamphund" når den nu har bidt et barn ihjel? Mit formål med denne tråd var bare at vise at det kan gå galt med ALLE hunde. Ikke kun de såkaldte "kamp hunde"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig - og foretager man noget statistisk beregning på tallene for hunde der angriber mennesker er gravhunde faktisk de værste... Men dem forbyder man da ikke, tænk en gang hvis vores den kære Dronning Margrethe skulle aflive hendes dyr fordi de blev forbudte :laugh: Politikerne på borgen rider med på nogle bølger som bliver blæst op af medierne, og p.t. tror Hr. og Fru Danmark at diverse "kamp"-hunde er nogle farlige bæster... Men en hund er aldrig den farlige, det er ejeren og der kan selv en labrador eller gravhund blive det mest bidske bæst man nogensinde har mødt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fyr for pokker hvor trakisk, stakkels barn og forældre, sørgeligt at den slags sker og helt uffateligt at det ligefrem er en hvalp. Men det beviser igen at børn og hunde er en skidt cocktail hvis ikke man har et øje på dem. Og er ellers helt enig med de 2 første i denne tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel egentlig lidt forskel på, om det er en muskelhund eller en gravhund der låser kæben fast om bollerne på dig, eller synes din arm skal af. Labrador-historien er dybt tragisk, men understreger bare at man også kan drukne i et glas vand. (læs: logik og almen tankevirksomhed) Lettere OT: Katte-ejere kan vel heller ikke sige sig helt fri for uldne tilfælde af psykopatkatte. (Advarsel! Hvis man tror missemiaukatte alle er engle, så skal man nok ikke tage et kig) :eek::p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men en hund er aldrig den farlige' date=' det er ejeren og der kan selv en labrador eller gravhund blive det mest bidske bæst man nogensinde har mødt...[/quote'] Tja....jeg vil nu til enhver tid heller stå overfor en hidsig labrador/gravhund fremfor en mastiff, rottweiler eller pitbull. Sandsynligheden for at dø af et labrador angreb må siges at være langt langt mindre end et tilsvarende angreb fra en pitull.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Politikerne på borgen rider med på nogle bølger som bliver blæst op af medierne, og p.t. tror Hr. og Fru Danmark at diverse "kamp"-hunde er nogle farlige bæster... Men en hund er aldrig den farlige, det er ejeren og der kan selv en labrador eller gravhund blive det mest bidske bæst man nogensinde har mødt...
Jeg er helt på linie med dig i at politikerne følger den stank som medierne sender ud. Og hr og fru DK følger gladeligt efter. Ingen tvivl om det. Desuden har du ret i at ejeren altid sætter sit præg på hunden og desværre er det netop kamphundene der tiltrækker Brian og Johnny typerne samt deres små bitches der ikke har en chance for at holde hunden hvis den går løs på en. Når det er sagt så ER der noget galt med de kamp hunde. Det er rent genetisk. Så sent som i går aftes fortalte en betjent mig at han havde netop været på kursus i peberskray og der får de fortalt at kamphunde IKKE reagerer på skidtet OVERHOVEDET - i modsætning til andre hunde. Hjernen kortslutter simpelthen når de angriber. Det eneste politiet kan gøre er at stikke hunden en kugle. Som en anden skrev: Lad mig hellere blive overfaldet af en labrador end en af de såkaldte kamphunde. Glem ikke at ligegyldigt hvilken hund du har så er det et dyr med dyreinstinkter så lad ALDRIG hunden være alene med et lille barn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi lige starte med at aflive myten omkring kamphunde og peberspray, på nedenstående klip, kan man se svensk politi sprøjte peberspray i hovedet på en Pitbull, på klippet kan man tydeligt se at hunde "skraber" sig hen ad græsset for at få det af, hvis den var upåvirket eller havde en kortslutning så skulle det jo ikke være nødvendigt, men den er tydeligvis påvirket af pebersprayen(iøvrigt temlig voldsomt klip de ender med at skyde den). http://www.youtube.com/watch?v=obYChFRwYMc Så er der lige den med det genetiske, prøv at læse nedenstående link, det giver et godt indblik i problematikken: http://www.hunde-info.dk/kamph.shtml Til Humle, ja helt enig de store hunde racer gør mere skade end de små ingentvivl om det, og derfor skal man også være mere på passelig når man har dem og leve op til det store ansvar man har. Der er desværre end del ejere der slet ikke er deres anvar bevist og slet ikke burde have hund, og det være sig gravhund eller pitbull. En lille sige historie, kan jeg da fortælle at vi weekenden efter Amstaff Specialty på Fyn, var nogle stykker der overnattede hos nogle fælles venner, vi var 6 mennesker, 10 Amstaff, 2 katte og en papegøje under samme, og ingen problemer over hovedet. Mærkeligt vi kan det og andre ikke engang kan gå forbi hinanden på åben gade uden den ene hund ryger i hovedet på den anden. Kunne det have noget med ejerne at gøre:confused:

Tja....jeg vil nu til enhver tid heller stå overfor en hidsig labrador/gravhund fremfor en mastiff' date=' rottweiler eller pitbull. Sandsynligheden for at dø af et labrador angreb må siges at være langt langt mindre end et tilsvarende angreb fra en pitull.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke andet end sige hvad en gammel rotte af en betjent har fortalt mig hvad politiets kursusleder lærer fra sig. Klart hundes opførsel også påvirkes af ejeren. Det skriver jeg netop også. Når man slår de 2 parametre sammen at hundene er bims i bøtten samt at det ofte er Brian og Johnny typer der har dem så ser jeg ikke positivt på det. Har også selv en kammerat med 2 kamphunde der har samme holdning som dig og har har dem fint opdrættet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er de to kamphunde så gravhunde eller pudler :confused:
haha - kan ærlig talt ikke huske hvad de er for nogle derfor jeg skrev som jeg gjorde. Nogle tætte grimme sataner der ligner grise lidt. Føj de er grimme - fatter slet ikke man kan ha dem som kæledyr. En labrador derimod er sku nuttet. hmm...tror også det er derfor mange er så nemme til at tro det værste om dem for de er sku ikke så charmerende som de fleste andre hunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da lige sige at jeg bestemt ikke har kamphunde her hjemme, der går 3 Terrierer rundt, Amerikansk Staffordshire Terrier, de er avlet til brug som familie og udstillingshund og faktisk også det de bliver brugt som. Iøvrigt kan jeg da fortælle at når vi er på uddstilling, så er det langt fra vores ring hvor hundene udviser mest aggresivitet, faktisk tværtimod. Hvis en Amstaff havde samme temperemant som mange Westier eller gravhunde, så skulle jeg aldrig have sådan en inde for dørene, men det har de heldigvis ikke;) Ja det er jo trist at de lærer det hos politiet, for det har intet med holdning at gøre og en masse med biologi at gøre. Men kig på klippet og døm selv om du syntes den hund virker påvirket af pebersprayen og så hold det op mod det du har fået at vide. Ellers er jeg enig i at dårligt avlet hunde, som oftest er blandinger af div., nogle mere eller mindre mentale ustabile i hænderne på dårlige ejere der intet aner om opdragelse, socialicering eller bare normal synd fornuft, der bare har hunden for at være smart, ja det er en rigtig skidt cocktail. Og langt de fleste Amstaff's der bliver solgt i Danmark har faktisk intet med Amstaff's at gøre, det er gadekryds som ligner, nogle mere end andre. Derfor syntes jeg også det ville være fantastisk for vores race hvis det blev ulovligt at sælge og avle på såkaldte Amstaff der ikke har DKK/FCI stamtavle. Men hvis man gør det, så kaster alle tåberne sig bare over andre "racer" som ville være langt være at have rendene løse rundt.

Kan ikke andet end sige hvad en gammel rotte af en betjent har fortalt mig hvad politiets kursusleder lærer fra sig. Klart hundes opførsel også påvirkes af ejeren. Det skriver jeg netop også. Når man slår de 2 parametre sammen at hundene er bims i bøtten samt at det ofte er Brian og Johnny typer der har dem så ser jeg ikke positivt på det. Har også selv en kammerat med 2 kamphunde der har samme holdning som dig og har har dem fint opdrættet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Derfor syntes jeg også det ville være fantastisk for vores race hvis det blev ulovligt at sælge og avle på såkaldte Amstaff der ikke har DKK/FCI stamtavle. Men hvis man gør det, så kaster alle tåberne sig bare over andre "racer" som ville være langt være at have rendene løse rundt.
Kunne ikke have sagt det bedre selv.. * som stadig drømmer om en hund, dog en siberian husky :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil da lige sige at jeg bestemt ikke har kamphunde her hjemme, der går 3 Terrierer rundt, Amerikansk Staffordshire Terrier, de er avlet til brug som familie og udstillingshund og faktisk også det de bliver brugt som. Iøvrigt kan jeg da fortælle at når vi er på uddstilling, så er det langt fra vores ring hvor hundene udviser mest aggresivitet, faktisk tværtimod. Hvis en Amstaff havde samme temperemant som mange Westier eller gravhunde, så skulle jeg aldrig have sådan en inde for dørene, men det har de heldigvis ikke;)
Lars, jeres hunde er sgu søde og dejlige, de kan ihvertfald godt li' mig hihi :th2: Hvad er der nu galt med en Westie (mine forældre har sådan én, men det er selvfølgelig også godt opdraget og har en fin stamtavle), jeg tror faktisk, at du mener en Cairn Terrier, da de har ry for at være lidt hidsige. Bortset fra det, som regel er der ikke noget galt med hundene fra starten, det er dårlig behandling og opdragelse fra ejerne, som gør, at de bliver skøre. Jeg tror, der er mange, som ikke ved, hvor meget en hund kræver. I mine øjne burde man faktisk have et form for "hunde-kørekort" eller diplom inden, man får lov til at købe hund. Jeg tror, der er mange, som er enige her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja det kan de ihvertfald, og de elsker at få besøg:th2: Hi hi ja man skal altid passe på hvad man kalder andre racer, der er altid nogen der kender søde hunde af alle racer, og det er da også langt de fleste hunde der er det. Men når jeg kigger på de andre ringe på uddstillingerne, så er der altid væsentlig mere, skal vi uro, i nogle af ringene med de mindre terrier racer end der er i vores. Og det for vi som også at vide af dem;)

Lars, jeres hunde er sgu søde og dejlige, de kan ihvertfald godt li' mig hihi :th2: Hvad er der nu galt med en Westie (mine forældre har sådan én, men det er selvfølgelig også godt opdraget og har en fin stamtavle), jeg tror faktisk, at du mener en Cairn Terrier, da de har ry for at være lidt hidsige. Bortset fra det, som regel er der ikke noget galt med hundene fra starten, det er dårlig behandling og opdragelse fra ejerne, som gør, at de bliver skøre. Jeg tror, der er mange, som ikke ved, hvor meget en hund kræver. I mine øjne burde man faktisk have et form for "hunde-kørekort" eller diplom inden, man får lov til at købe hund. Jeg tror, der er mange, som er enige her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan måske lige tilføje at på udstillingen i weekenden var 90 amstaff samlet. I en enkelt klasse stod der 18 voksne hanhunde sammen -ikke én gøede eller skabte sig overfor en anden hanhund. Dommeren roste iøvrigt hundene for deres gode temperament og var overrasket over at han kunne få lov at åben munden på alle 90 hunden uden problemer - da det var sjældent man kunne det ved andre racer han dømte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan ikke andet end sige hvad en gammel rotte af en betjent har fortalt mig hvad politiets kursusleder lærer fra sig.
Det må være en af de mange kursusvejlederes egen private holdning, for det er bestemt ikke alle hos politiet der har fået de informationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt 100 % ejeren som det kommer an på uanset hunde-race... Jeg kender indtil flere som har hunde der falder under den populistiske kategori kamp-hunde, og de har opdraget deres hunde ordentlig så de gør fandme aldrig en flue fortræd... Omvendt har jeg mange gange oplevet folk der ikke kunne styre deres hunde af de racer som man ikke betegner som kamphunde... Og kommer det dertil at en sådan krapyl klamper kæberne sammen om mine boller er jeg pænt ligeglad med hvad race det er :sick: Opdrager man kræet forkert kan alle hunde blive hjernedøde, men at lovgive med den slags hunde fordi Johnny, Brian og deres venner ikke magter opgaven er forkert. Så skulle de hellere indføre licens til at have dyr, som samtidig krævede at kræet kom til lydighedstræning mv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det være Bull Terrier du hentyder til? http://petcaretips.net/bull_terrier.jpg Heller ikke lige min kop te, men ligefrem grimme sataner er nok lige i overkanten, de findes dog i en mindre "version" om man så må sige Miniature Bull Terrier og de er sku meget søde faktisk;) http://www.bestofbreeds.com/dogs/terrier/dscf0032.jpg

haha - kan ærlig talt ikke huske hvad de er for nogle derfor jeg skrev som jeg gjorde. Nogle tætte grimme sataner der ligner grise lidt. Føj de er grimme - fatter slet ikke man kan ha dem som kæledyr. En labrador derimod er sku nuttet. hmm...tror også det er derfor mange er så nemme til at tro det værste om dem for de er sku ikke så charmerende som de fleste andre hunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kunne det være Bull Terrier du hentyder til? http://petcaretips.net/bull_terrier.jpg Heller ikke lige min kop te, men ligefrem grimme sataner er nok lige i overkanten, de findes dog i en mindre "version" om man så må sige Miniature Bull Terrier og de er sku meget søde faktisk;) http://www.bestofbreeds.com/dogs/terrier/dscf0032.jpg
Uha ja den første er godt nok ikke køn.. det andet link virker ikke for mig.. Jeg ville gerne have en siberian husky, men jeg har læst en del om dem, det kræver en del .. blandt andet at man skal leve med at hunden skal gå i snor altid .. hmm .. men igen, som i også har skrevet, jeg tror mange ikke ved hvad de går ind til, uanset racen - og ja det er utroligt at det ikke kræver en form for kørekort i forhold til hvor meget skade en dårlig opdraget hund i realiteten kan gøre på folk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er lige præcis den race - og det er sku da en grim satan :D Er med på hvad de fleste siger at man burde ha et slags kørekort før man fik lov til at holde hund. Kan stadig huske som barn man fik påskrevet fra forældrene at man ikke måtte klappe en schäfer for det var en farlig hund. Idag hedder de bare noget andet men problemhundene er ejet af de samme typer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps og det beviser lige præcis at det ikke er racerne som sådan den er gal med, man skal kigge i den anden ende af hundesnoren;)

Kan stadig huske som barn man fik påskrevet fra forældrene at man ikke måtte klappe en schäfer for det var en farlig hund. Idag hedder de bare noget andet men problemhundene er ejet af de samme typer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt enig - og foretager man noget statistisk beregning på tallene for hunde der angriber mennesker er gravhunde faktisk de værste... Men dem forbyder man da ikke, tænk en gang hvis vores den kære Dronning Margrethe skulle aflive hendes dyr fordi de blev forbudte :laugh: Politikerne på borgen rider med på nogle bølger som bliver blæst op af medierne, og p.t. tror Hr. og Fru Danmark at diverse "kamp"-hunde er nogle farlige bæster... Men en hund er aldrig den farlige, det er ejeren og der kan selv en labrador eller gravhund blive det mest bidske bæst man nogensinde har mødt...
forkert .. eller jeg ved ik med sverige men den "farligeste" hund i dk er golden retreiver.. det er den der procentmässigt bider flest mennesker og så vil nogen sige at "det er fordi der er så mange af dem" ja men det er procentmässigt dvs hvor mange % af den race der bider folk .. nu er det störste problem folks uvidenhed alle hunde med lidt muskler er jo efterhånden kamphunde ifölge masserne.. feks har jeg selv en amerikansk bulldog .. mange tror det er en kamphund men den er fremavlet som arbejdshund intet andet .. helt präcis i nordamerika til at träkke trästammer.. alle hunde er farlige i de forkerte händer men ganske givet er visse hunde farligere end andre når de endeligt bider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites