Jump to content
mbm

Behandling i Se eller Dk?

Recommended Posts

Hej alle sammen, Jeg ny her på forumet og ny i det svenske sundhedssystem. Jeg går og overvejer hvor jeg skal søge læge / behandling idet jeg er kommet til skade med mit knæ under en fodboldkamp. Jeg har før været det hele igennem i Dk og ved mere eller mindre hvordan det foregår, men da jeg er bosiddende i Malmö ville det jo være nærliggende og en del nemmere at benytte det svenske sundhedssystem i stedet. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen har haft knæproblemer og er blevet behandlet / opereret i Se? Hvor lang er ventetiden? Kvaliteten osv. Alle input er velkomne. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt er det jo gratis i DK og koster lidt i Sverige. Hvis du altså arbejder i dk? Men hvis du vil igang i sverige skal du kontakte din vård central. Så fortæller de dig hvad du skal gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvis du vil igang i sverige skal du kontakte din vård central. Så fortæller de dig hvad du skal gøre.
Jeg kom til skade med armen nu i sommer. Og jeg kan kun sige, at det blev tacklet vældig professionelt. Ingen ventetider nogen steder, alt blev klaret lynhurtigt på skadestuen, inkl. røntgenbilleder. En af lægerne var lidt i tvivl men fik så en kollega til at se på det. Vældig betryggende. Så jeg er solgt. Bruger svenskerne næste gang. På vårdcentralen er der samlet adgang til flere grene af plejen, sjukgymnast (fys.), jordemoder, you name it... De gode erfaringer blev vel at mærke samlet først i Motala og siden i Helsingborg. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites