MC Manden 10 Anmeld indhold Skrevet July 28, 2008 Da jeg begynder på nyt job i Sverige d. 1. september, så forlade jeg jo det danske arbejdsmarked. I den forbindelse ved jeg at det er muligt at få udbetalt optjent ferie. Men, hvordan går man ? Er der nogle jeg skal kontakte, feriegiro eller ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Ved din HR afd ikke det? Spørgsmålet er om de ikke bliver udbetalt aut? Da jeg flyttede herover i sin tid blev alle mine mønter udbetalt aut. Ved godt det er en lidt anden situation men ligner alligevel lidt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Da jeg begynder på nyt job i Sverige d. 1. september, så forlade jeg jo det danske arbejdsmarked. I den forbindelse ved jeg at det er muligt at få udbetalt optjent ferie. Men, hvordan går man ? Er der nogle jeg skal kontakte, feriegiro eller ? Du skal bare sørge for at din arbejdsgiver har betalt til feriekonto. Når feriekonto får pengene bliver de automatisk udbetalt til dig i løbet af 1-2 uger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Helt konkret, sender FerieKonto dig et brev, hvor de spørger om du forsat har tilknytning til det danske arbejdsmarked. Har du ikke det, så kan du angive din svenske bankforbindelse og derved få hele summen udbetalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Helt konkret' date=' sender FerieKonto dig et brev, hvor de spørger om du forsat har tilknytning til det danske arbejdsmarked. Har du ikke det, så kan du angive din svenske bankforbindelse og derved få hele summen udbetalt.[/quote'] Det ser jeg frem til... :th2: skal ha' udbetalt hele sidste år plus 2/3 af i år :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Brev fra feriegiro Jeg har godt nok ikke oplvet at få brev fra feriegiro hvor de spørger om feriepengene. Før i tiden kunne man få dem hvis man skrev og fortale at man bor i Sverige. Det blev ændret forrige år til at hvis man skiftede til andet job i DK skulle de blive stående. Men jeg ville bare skrive en mail til dem med et kontonr (et Dansk ellers ryger der gebyr på) og så kommer pengene (Jeg skal selv have mine flyttet over til min EGEN konto i næste måned. Det er ikke alle firmaer der bruger feriegiro så i nogen tilfælde skal man slås for dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Det kommer jo helt an på om dit firma bruger Feriekonto, det er jo ikke alle firmaer der gør det. Hvis de gør skal du sende en mail til ferie konto om at du ikke længere er tilknyttet det danske arb marked, så udbetaler de dem. Er de ikke tilknytte skal du have dit firma til at udbetale dem direkte til dig. Har selv lige været det igennem og fået alle mine udbetalt for et par dage siden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2011 Jeg er begyndt og arbejde i Sverige og har fået en opgørelse fra mit gamle job på mine feriepenge, hvilket er fint nok. Feriekonto viser kun de feriepenge, jeg har til gode fra "sidste år", altså den ferie jeg kunne holde nu, mens jeg ikke kan se resten. Jeg vil jo gerne have udbetalt alle pengene på én gang, så jeg selv kan holde styr på dem. Hvordan har i andre haft det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2011 Jeg er begyndt og arbejde i Sverige og har fået en opgørelse fra mit gamle job på mine feriepenge' date=' hvilket er fint nok. Feriekonto viser kun de feriepenge, jeg har til gode fra "sidste år", altså den ferie jeg kunne holde nu, mens jeg ikke kan se resten. Jeg vil jo gerne have udbetalt alle pengene på én gang, så jeg selv kan holde styr på dem. Hvordan har i andre haft det?[/quote'] Fik det hele overført til min konto - no problem. Faktisk som var det min løn... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Da jeg startede i Sverige - overførte min arbejdsgiver hele beløbet til Feriekonto. Det der var optjent til brug i ferieåret 2011/2012. Jeg modtog en opgørelse fra feriekonto, og kunne derefter logge ind på deres hjemmeside og oplyse min danske konto - derefter gik der et par dage, så stod alle pengene på min konto i DK. Optjente feriepenge i indeværende år herunder særlig feriegodtgørelse udbetalte min arbejdsgiver direkte til min konto. Der er et felt når du logger ind, hvor du kan krydse af du ikke er tilknyttet til det danske arbejdsmarkede mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Tak for svarene :) Jeg tror lige jeg skal have fat i Feriekonto, fordi min gamle arbejdsgiver har overført både de feriepenge til brug for ferieåret 2011/2012 samt dem, jeg har optjent i år indtil, jeg stoppede. Men på Feriekonto kunne jeg kun se de penge, som jeg har til brug for ferieåret 2011/2012. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Hvis ikke man arbejder i DK længere bliver de penge som står på feriekonto automatisk udbetalt - eller sagt på en anden måde "de SKAL udbetales" uanset hvilket ferieår i fremtiden de måtte dække, da man ikke længere er underkastet den danske ferielov. Tag kontakt til feriekonto (ATP), og sig det som det er, at du ikke længere arbejder i DK, og de vil udbetale alle dine penge med det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Skriv til dem Hvis ikke man arbejder i DK længere bliver de penge som står på feriekonto automatisk udbetalt - eller sagt på en anden måde "de SKAL udbetales" uanset hvilket ferieår i fremtiden de måtte dække, da man ikke længere er underkastet den danske ferielov. Tag kontakt til feriekonto (ATP), og sig det som det er, at du ikke længere arbejder i DK, og de vil udbetale alle dine penge med det samme. Det er bare at skrive på den kontakt formular de har at man du arbejder i Sverige. Venligst overför til nemkonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Hvis ikke man arbejder i DK længere bliver de penge som står på feriekonto automatisk udbetalt - eller sagt på en anden måde "de SKAL udbetales" uanset hvilket ferieår i fremtiden de måtte dække, da man ikke længere er underkastet den danske ferielov. Tag kontakt til feriekonto (ATP), og sig det som det er, at du ikke længere arbejder i DK, og de vil udbetale alle dine penge med det samme. Nej det sker altså ikke automatisk - du skal gå ind og vælge at få dem udbetalt. Til gengæld sker det rigtig hurtigt :-) Men brevet kommer automatisk fra feriekonto ja, at man kan få dem udbetalt her og nu, uden at tage ferie etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2011 Nej det sker altså ikke automatisk - du skal gå ind og vælge at få dem udbetalt. Til gengæld sker det rigtig hurtigt :-) Men brevet kommer automatisk fra feriekonto ja' date=' at man kan få dem udbetalt her og nu, uden at tage ferie etc.[/quote'] Ikke helt korrekt ;) Jeg fik ny arbejdsgiver sidste år i november måned, og min arbejdsgiver havde indbetalt ferie pengene til feriekonto - og jeg fik ALLE pengene udbetalt automatisk, både rest dage og for det nuværende ferieår. Jeg ringede så til feriekonto for at høre årsagen til denne automatiske udbetaling, og fik at vide at pga. at de ikke vidste at jeg stadig arbejdede i DK "gik de ud fra" at jeg ikke gjorde det længere, og derved ikke længere var underkastet den danske ferielov, og så havde de heller ikke min svenske adresse i deres system (de havde dog adr. fra CPR reg., men den var ikke god nok) - efterfølgende har jeg så igen skiftet job, og denne gang får jeg ikke nogen penge automatisk udbetalt - men skal selv, som du også skriver logge ind for at få dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2011 Så fik jeg alle mine feriepenge udbetalt automatisk; ikke dårligt. Tak for hjælpen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites