CAC 10 Anmeld indhold Skrevet July 27, 2008 Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes der er ekstra mange insekter i luften i år. Jeg vaskede bilen for en uge siden, og den er nu ,efter ca. 700 km, plastret til med døde insekter, og jeg mindes bare ikke at det har været så slemt før. Er det bare mig der har begyndende alzheimers eller er det ekstra slemt i år? Jeg prøvede for 3 uger siden på vej hjem over broen at det var noget der på afstand lignede røg på broen, det undrede mig meget, lige indtil det sagde "smask et par tusinde gange, og bilen havde fået en halv tomme insektbelægning på forenden. Det var simpelthen utallige sværme af selvmorderiske insekter!! Nå, det må jo betyde en tur til Turtle Car Wash i eftermiddag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Jeg prøvede for 3 uger siden på vej hjem over broen at det var noget der på afstand lignede røg på broen' date=' det undrede mig meget, lige indtil det sagde "smask et par tusinde gange, og bilen havde fået en halv tomme insektbelægning på forenden. Det var simpelthen utallige sværme af selvmorderiske insekter!![/quote'] Meget normalt for Peberholm på denne tid af året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Jeg fatter ikke hvorfor man ikke udrydder dem med pesticider....... Damn det er umuligt at holde rent............... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 jeg tror også at der er extremt mange lige for siden her i syd sverige, for sjovt nok når man kommer på den danske side så er det ikke så slemt, vi har rigtig mange af de der bi ligende nogle der kan hover i luften. så jeg vil ogås mene at der er flere ligenu end der plejer. 'mvh A Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes der er ekstra mange insekter i luften i år. Jeg vaskede bilen for en uge siden, og den er nu ,efter ca. 700 km, plastret til med døde insekter, og jeg mindes bare ikke at det har været så slemt før. Er det bare mig der har begyndende alzheimers eller er det ekstra slemt i år? Jeg prøvede for 3 uger siden på vej hjem over broen at det var noget der på afstand lignede røg på broen, det undrede mig meget, lige indtil det sagde "smask et par tusinde gange, og bilen havde fået en halv tomme insektbelægning på forenden. Det var simpelthen utallige sværme af selvmorderiske insekter!! Nå, det må jo betyde en tur til Turtle Car Wash i eftermiddag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 De flere insekter kommer for det meste på grund af den/de milde vintre vi har haft Hvis bare, der havde været et par uger med lidt mere frostvejr i vinters, så havde det hjulpet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Jeg er ved at blive sindssyg på de små sorte tordenfluer........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Jeg fatter ikke hvorfor man ikke udrydder dem med pesticider....... Måske fordi der er andre dyr der lever af dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Ja men ikke på Peberholm.......................... Måske fordi der er andre dyr der lever af dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nikolaj 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Der er ihvertfald mange af dem på min motorcykel i år... tror efterhånden min chance for at blive genfødt som noget fedt, er ved at være lig nul, for jeg har fanme smasket mange smådyr i år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Er der nogen der har et fremragende/banebrydende tip til at få dem af bilen på denne årstid.... har en sort bil, og synes ikke insektfjerner gøre jobbet ordentligt. Kanske man bare må vente til efterår/vinter, så har resterne det med at forsvinde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Det brænder sig ned i lakken..... Tag et lagen og gør det vådt....Læg det over bilens front og hold det vådt i et par timer.... Dernæst kan du vaske dem af nemt med en svamp.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 aaaah :D Tak for rådet, det vil blive brugt.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Sjovt nok, så er luften TYK af specielt mariehøns i dag! Jeg har lige været i Mörrum, og min bil ligner Døden fra Lübeck :D En tur på balkonen og et kig mod solen afslører også naturens luner. Hele området sværmer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Jeg er ved at blive sindssyg på de små sorte tordenfluer........ Samme her. Mikrobæsterne var hærget her hos os hele dagen som aldrig før. Det er faktisk første gang i år, jeg har følt mig generet af dem - men damn!, jeg gad slet ikke opholde mig udendørs mellem 12-16, hvor det var uudholdeligt at opholde sig i haven, fordi man på få minutter var "smurt" ind i dem fra top til tå. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 vi har rigtig mange af de der bi ligende nogle der kan hover i luften. Blomsterfluen? (som sjovt nok faktisk hedder "hover fly" på engelsk). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Sjovt nok, så er luften TYK af specielt mariehøns i dag! Jeg har lige været i Mörrum, og min bil ligner Døden fra Lübeck :D En tur på balkonen og et kig mod solen afslører også naturens luner. Hele området sværmer! Ja - nyckelpigorna er kommet frem i dag: http://sydsvenskan.se/malmo/article350869/Nyckelpigorna-invaderar-Malmo.html Og jo - den seneste uge især har været helt tosset med dyr i luften - og i DK er hvepsene kommet frem - havde en ulige kamp med dem i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Herude hos os er hvepsene også så småt kommet frem nu, det har ellers ikke været meget man har set til dem. Og blomsterfluer også, rigtig mange! Til gengæld er her ikke nogen invasion af mariehøns! Og så er det jo herligt at man også her noget tættere på byen end hvad vi var vandt til kan se svalerne holde "flyveskole" over husene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2008 Ganske alm. ajax, lidt stærkt blandet med vand, lad det sidde lidt, og du kan vaske dem af med alm. vand bagefter, det brugte jeg og det virkede for mig. Mvh A Er der nogen der har et fremragende/banebrydende tip til at få dem af bilen på denne årstid.... har en sort bil, og synes ikke insektfjerner gøre jobbet ordentligt. Kanske man bare må vente til efterår/vinter, så har resterne det med at forsvinde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Er der nogen der har et fremragende/banebrydende tip til at få dem af bilen på denne årstid.... har en sort bil, og synes ikke insektfjerner gøre jobbet ordentligt. Kanske man bare må vente til efterår/vinter, så har resterne det med at forsvinde Jeg har købt en svamp fra sonax med noget alu grov svamp på den ene side. Minder lidt om en gryde svamp. Det virker fantastisk. Godt nok er det en ældre bil jeg har men kan ikke se ridser i lakken og de forsvinder let! Svamp: http://www.bilplejeonline.dk/product.asp?product=52⊂=0&page=3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Jeg sværger til gode gamle Rens Let, og virker det ikke har jeg en gammel stålbørste... Virker fortrinligt...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Jeg sværger til gode gamle Rens Let' date=' og virker det ikke har jeg en gammel stålbørste... Virker fortrinligt...![/quote'] uha.......... Men du har jo også en gammel rusten volvo 240 GL :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 gætter på at en hver anden bil en en frask havde været pilrysten efter blot en ekelt af de omgange. forøvrigt så har jeg tricket der bare virker. bare kør uden om. ellers så køb sonax insektrens det virker også i længden så de er nemere at få af næste gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 gætter på at en hver anden bil en en frask havde været pilrysten efter blot en ekelt af de omgange. forøvrigt så har jeg tricket der bare virker. bare kør uden om. ellers så køb sonax insektrens det virker også i længden så de er nemere at få af næste gang heheh. var du fuld da du skrev ovenstående??? .. men anyways.. jeg stod også og overvejede sonax i går, deres andre produkter er også ganske gode, så jeg tror jeg snupper sådan en, næste gang jeg er inde på tanken... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 jeg skal ikke kunne udelukke at mig og naboen havde haft en par lange samtaler med john og jack den aften. dog staver jeg som regel som en hest på en computer. jeg rammer tit flere taster oven i hinanden. men der skulle have stået fransk og pilrusten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 vi har rigtig mange af de der bi ligende nogle der kan hover i luften. så jeg vil ogås mene at der er flere ligenu end der plejer. 'mvh A Blomsterfluen? (som sjovt nok faktisk hedder "hover fly" på engelsk). Hejmme hos os kalder vi dem for "wannabees" :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites