Jump to content
Tomcat

Er i saksen på gammel host (Web10), Hjælp!

Recommended Posts

Hej Sunddebat Jeg har prøvet at opsige abonnementet hos Web10. Dem har jeg ikke haft i lang lang tid, men når jeg sender en mail til dem hvor jeg beder dem opsige mig så nægter de at opsige abonnementet. Nu har jeg skrevet flere hissige emails til dem hvor jeg klart og tydeligt har luftet min utilfredshed med dem og har bedt dem lukke mit abonnement ( og for øvrigt skrubbe af helvedes til), men ligevidt hjælper det. De vil have mig til at udfylde en eller anden åndsvag formular og sende den med posten........ Posten?....... Hvad fanden er det for en rutine for en IT virksomhed. Kan det virkeligt være rigtigt? Er mine klare og tydelige mails til dem ikke nok til at det juridisk er opsagt? \Tom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan det virkeligt være rigtigt? Er mine klare og tydelige mails til dem ikke nok til at det juridisk er opsagt? \Tom
Mulighedden foreligger, jeg havde dog forsøgt at finde frem vilkårne for opsigelse af kontrakt/abonnement

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Abonnementsperiode, fornyelse og opsigelse Et Abonnement er fortløbende og løber i 12, 24 eller 36 måneder ad gangen (en "Abonnementsperiode"). Abonnementsperioden bliver fornyet automatisk 1 år ad gangen, med mindre det opsiges rettidigt af enten kunden eller Web10. Kunden kan opsige abonnementet med 1 måneds varsel med virkning fra udgangen af indeværende abonnementsperiode. Opsigelsen skal være skriftlig og indeholde underskrift, brugernavn og domænenavn. Web10 kan opsige et abonnement med 1 måneds varsel. Opsiger Web10 et abonnement før en abonnementsperiode er udløbet, refunderes til kunden et beløb svarende til betaling for den resterende abonnementsperiode. Web10 kan opsige et abonnement med øjeblikkelig virkning, hvis der er sket overtrædelse af forretningsbetingelserne. I så fald vil der ikke blive ydet refusion af indbetalte beløb. Da domæneregistrering og webhosting er specielt til kunden tilpassede ydelser, tilbydes kunden ikke fortrydelsesret på foretagede bestillinger. Ved manglende betaling af fornyelse lukkes webhotel. Der står ikke at det skal sendes med brev så du kan vel scanne din underskrift og sende pr. email... Hvis det heller ikke virker så send det åndsvage brev og nyd sommeren istedet for at gå og blive mavesur over sådan noget.. IMO

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Abonnementsperiode' date= fornyelse og opsigelse Et Abonnement er fortløbende og løber i 12, 24 eller 36 måneder ad gangen (en "Abonnementsperiode"). Abonnementsperioden bliver fornyet automatisk 1 år ad gangen, med mindre det opsiges rettidigt af enten kunden eller Web10. Kunden kan opsige abonnementet med 1 måneds varsel med virkning fra udgangen af indeværende abonnementsperiode. Opsigelsen skal være skriftlig og indeholde underskrift, brugernavn og domænenavn. Web10 kan opsige et abonnement med 1 måneds varsel. Opsiger Web10 et abonnement før en abonnementsperiode er udløbet, refunderes til kunden et beløb svarende til betaling for den resterende abonnementsperiode. Web10 kan opsige et abonnement med øjeblikkelig virkning, hvis der er sket overtrædelse af forretningsbetingelserne. I så fald vil der ikke blive ydet refusion af indbetalte beløb. Da domæneregistrering og webhosting er specielt til kunden tilpassede ydelser, tilbydes kunden ikke fortrydelsesret på foretagede bestillinger. Ved manglende betaling af fornyelse lukkes webhotel. Der står ikke at det skal sendes med brev så du kan vel scanne din underskrift og sende pr. email... Hvis det heller ikke virker så send det åndsvage brev og nyd sommeren istedet for at gå og blive mavesur over sådan noget.. IMO
Der tror jeg vi har svaret. Jeg lader være med at forny også opsiger de abonnementet automatisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tomcat - de fornyer jo automatisk Hvis du lader være at betale kommer der bare rykker på indtil du ender i RKI og retten..... Lettest er sku at sende en brev og få det overstået, evt. betale for det næste år også hvis du er nået ind i det nye år.... Det er langt billigere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De vil have mig til at udfylde en eller anden åndsvag formular og sende den med posten........ Posten?....... Hvad fanden er det for en rutine for en IT virksomhed. Kan det virkeligt være rigtigt? Er mine klare og tydelige mails til dem ikke nok til at det juridisk er opsagt?
For hvis det er via posten, kan det jo "ske" at posten "tilfældigvis" ikke kommer frem. Vi skulle opsige hos Telia og sendte dem et brev, men da vi så ringede senere havde de da ALDRIG fået noget brev. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites