Jump to content
sup3rior

Ulykke på Storebæltsbroen

Recommended Posts

Bare rolig Anders.......Palle stopper slet ikke.......:lol:

Jeg er kun enig i det med at holde afstand, så må man bruge lygterne hvis folk skal hømme sig :D Men afstand er jo som tidligere sagt subjektiv - for hvis min bil kan stoppe hurtigere end knolden som kører foran holder jeg måske en for min bil fornuftig afstand, mens ham foran ikke synes det fordi hans bil aldrig ville kunne stoppe på den distance...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har på intet tidspunkt retfærdiggjort tumpen bagved som ligger for tæt på dig' date=' men istedet for at vende dig om og begynde at gestikulere ad ham skulle du måske bare overveje at trække til højre og lade ham passere :laugh:[/quote'] Har du overvejet om der er biler i højre vognbane ? Jeg syntes i argumentere (dig og buddha) på et så latterligt niveau at jeg hermed trækker mig ud af denne diskution. Jaja, I har vundet, tillykke med det. PS... hvornår kommer jeres statestik ? Jeg vil gerne se hvem der her været, eller er, til størst fare ...og, vær nu ærlige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med den trafikkultur på broen, så er der næsten aldrig nogen i højre vognbane.......:lol:

Har du overvejet om der er biler i højre vognbane ? Jeg syntes i argumentere (dig og buddha) på et så latterligt niveau at jeg hermed trækker mig ud af denne diskution. Jaja, I har vundet, tillykke med det. PS... hvornår kommer jeres statestik ? Jeg vil gerne se hvem der her været, eller er, til størst fare ...og, vær nu ærlige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hvad er farligst???? En bilist der kører for tæt på eller en der sidder omvendt med ryggen til færdslen og 120kmt???? Vi laver en test............... Palle kører over broen omvendt på sin motorcykel...Jeg gir en pilsner, såfremt han slipper uden skrammer. Jeg kører 120 kmt 2½ meter fra bagenden på Anders' Audi...... Så må vi jo se hvem der er skyld i hvad og hvad konsekvensen er......:lol:
Nu snakker vi jo ikke cirkus akrobatik, der er ingen grund til at overdrive tingene.. men ja jeg tror Palle har en bedre reaktionstid end du har, grundet han har en langt større erfaring med banekørsel og dermed er vant til et lidt andet miljø .. var det det du ville høre ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du overvejet om der er biler i højre vognbane ? Jeg syntes i argumentere (dig og buddha) på et så latterligt niveau at jeg hermed trækker mig ud af denne diskution. Jaja, I har vundet, tillykke med det. PS... hvornår kommer jeres statestik ? Jeg vil gerne se hvem der her været, eller er, til størst fare ...og, vær nu ærlige...
Og hvordan skulle den statistik fortælle hvem som er den bedste billist? Jeg lægger ikke skjul på at jeg har indkasseret et par fartbøder gennem min karriere som billist, ligesom den har fået nogle buler. De har dog altid har været lavet af knoldesparkere som ikke har holdt øje med vejen og derfor har pandet ind i mig :laugh: Men at du ikke har fået nogen gør dig jo ikke til en bedre billist - politiet giver jo heller aldrig fartbøder til deres kolleger, men er de bedre billister af det...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Reagerer man hurtigere af at køre på bane????

Nu snakker vi jo ikke cirkus akrobatik, der er ingen grund til at overdrive tingene.. men ja jeg tror Palle har en bedre reaktionstid end du har, grundet han har en langt større erfaring med banekørsel og dermed er vant til et lidt andet miljø .. var det det du ville høre ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu snakker vi jo ikke cirkus akrobatik, der er ingen grund til at overdrive tingene.. men ja jeg tror Palle har en bedre reaktionstid end du har, grundet han har en langt større erfaring med banekørsel og dermed er vant til et lidt andet miljø .. var det det du ville høre ;-)
Så burde formel-1 kørere og deslige aldrig nogensinde køre galt, hvis det forholdt sig sådan :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Reagerer man hurtigere af at køre på bane????
Ja det håber jeg da.. man kører tættere, farten er højere, der er mere risiko forbundet med ræs.. eller tager jeg helt fejl?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du tager fejl..... Du reagerer ikke hurtigere, men falder bare hårdere.......;)

Ja det håber jeg da.. man kører tættere' date=' farten er højere, der er mere risiko forbundet med ræs.. eller tager jeg helt fejl?[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Du tager fejl..... Du reagerer ikke hurtigere' date=' men falder bare hårdere.......;)[/quote'] Okay .. jamen så blev jeg da det klogere.. så racerkører uanset om det er på to hjul og firehjul har ingen større fordel i trafikken, hvad angår reaktionstider, erfaringer med større hastighed og måske er mere vant til et scenarie hvor der køres stærkt og tæt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo men det var ikke det du spurgte om...... De ved hvordan der skal reageres og sine egne grænser MEN, men det er altsammen helt underordnet når man kører med ryggen til trafikken. Michael Schumacher ville også crash'e såfremt han sad omvendt i sin Ferrari UDEN spejle på.......;) Men han er dygtig når han kigger den rigtige vej....:D

Okay .. jamen så blev jeg da det klogere.. så racerkører uanset om det er på to hjul og firehjul har ingen større fordel i trafikken' date=' hvad angår reaktionstider, erfaringer med større hastighed og måske er mere vant til et scenarie hvor der køres stærkt og tæt..[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jo men det var ikke det du spurgte om...... De ved hvordan der skal reageres og sine egne grænser MEN, men det er altsammen helt underordnet når man kører med ryggen til trafikken. Michael Schumacher ville også crash'e såfremt han sad omvendt i sin Ferrari UDEN spejle på.......;) Men han er dygtig når han kigger den rigtige vej....:D
Jamen der er jo ingen der siger Palle sidder omvendt på sin motorcykel, udover dig :) .. Det er en vurdering om man kan nå at vende sig en smule og gøre et fingertegn, lige som det er en vurdering om man kan skifte radiostation, pille ved navigationen osv osv .. lad os bare holde os til det der står og det jeg skrev var bare at jeg mente Palle havde en bedre reaktionstid fordi han er vant til at køre ræs og køre i forhold hvor man kører tæt og der sker uventede ting foran (folk falder af cyklen, skrider ud osv) .. men det du skrev var at der ingen forskel er og skal vi ikke lade det blive ved det.. jeg tror ikke vi bliver enige og det kan jeg godt leve med.. Høj fart eller ej, så gælder det bare om at holde afstand..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til afstand til den forankørende, så siger en god tommelfingerregel, at der skal være minimum 2 sekunders afstand. Så kan man jo selv regne den afstand ud. Det er nok de færreste som overholder den afstand faktisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Med hensyn til afstand til den forankørende' date=' så siger en god tommelfingerregel, at der skal være minimum 2 sekunders afstand. Så kan man jo selv regne den afstand ud. Det er nok de færreste som overholder den afstand faktisk.[/quote'] Min gamle kørelærer brugte modellen med at finde et fast punkt at tælle fra, når forankørende havde passeret dette punkt, så skulle man tælle(gerne i en messende klang) "enogtyve kasser øl, toogtyve kasser øl", dette skulle man så kunne gøre inden man nåede til det faste punkt man havde valgt, men hvis man ikke gjorde, så lå man for tæt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man holder den afstand så fletter folk altid ud lige foran en, så man må bremse

Med hensyn til afstand til den forankørende' date=' så siger en god tommelfingerregel, at der skal være minimum 2 sekunders afstand. Så kan man jo selv regne den afstand ud. Det er nok de færreste som overholder den afstand faktisk.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hvis man holder den afstand så fletter folk altid ud lige foran en' date=' så man må bremse[/quote'] Ja jeg er enig .. jeg tror desværre at en ting er teori en anden ting er praksis.. hvilket ALLE sikkert kan blive enige om :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en vurdering om man kan nå at vende sig en smule og gøre et fingertegn' date=' lige som det er en vurdering om man kan skifte radiostation, pille ved navigationen osv osv[/quote'] nemlig! selv om det ikke er særlig smart at lave sådanne stunts, hellere ind til siden og lade "idioten" komme uden om (hellere banke op i ham end han banker op dig) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ligegodt utroligt! 3 dage og små 90 indlæg senere er der ikke kommet et eneste sagligt argument understøttet af nogen som helst form kilde reference (med undtagelse af en wiki af Evel Knievel). Blot lidt mudderkastning og udsagn hentet i øst og vest :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
3 dage og små 90 indlæg senere er der ikke kommet et eneste sagligt argument understøttet af nogen som helst form kilde reference (med undtagelse af en wiki af Evel Knievel). Blot lidt mudderkastning og udsagn hentet i øst og vest :)
Ja .. Du må ikke sætte dine forventninger så højt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...